דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג שואי - פנג שווי 

מאת    [ 26/02/2007 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3289 פעמים ]

פנג שווי

פנג - רוח שואי - מים

בריזה נעימה ומים צלולים, מעוררים אצל כל אחד מאיתנו תחושה נעימה בריאה ונכונה, בעוד שמים עכורים ורוחות חזקות, מעוררים חוסר בטחון וסכנה בריאותית. כולנו מכירים את הסיטואציה בה אנו נכנסים למקום חדש, משרד או חדר מגורים, ומתעוררת בנו תחושה נעימה ורצון עז להשאר ולספוג את האווירה בחלל, לעומתם מקומות המעלים בנו תחושות לא נעימות, ורצון ללכת. כך ניתן להרגיש באופן אינטואטיבי מהו תורת הפנג שואי, זו איכות זרימת האנרגיה בחלל.

תורת הפנג שואי אינה אמונה טפלה, ואינה מערכת צווי של 'עשה' ו'אל תעשה', זהו מדע או אולי אומנות של הבנת כוחות הטבע, ושימוש בהם במהלך תכנון חללי מגורים או עבודה. חללים מעשה יד אדם, תמיד יהיו נסיון לחקות את יצירת הבורא, נסיון להגיע בעצמינו לאותה הרמונייה מוחלטת לה אנו עדים כאשר אנו מצויים בחיק הטבע. כאשר אנו עומדים בסביבה טבעית ומתפעלים מהחלל העוטף אותנו: גדת נהר, יער או פסגת הר. אנו לא מצויים "במרחב", אלא מרגישים חלק ממנו. גם אנחנו מסוגלים ליצור לעצמינו סביבת מגורים ועבודה תוך מתן דגש להרמוניה בין האלמנטים המסמנים את החלל, והבנה עמוקה יותר של אנרגיית החיים, אותה אנרגיה אלוהית המניעה את הכל. אנרגיית הצ'י.

הצ'י מוגדרת כאנרגיית החיים, היא נעה על ידי הרוח(פנג) ונאספת על ידי המים (שואי). באמונות שונות אנרגיית החיים מכונה בשמות מגוונים, אך משמעותה זהה. אנרגיה המסמלת בנוכוחותה חיים, הכוח העומד מאחורי השינוי האינסופי , כל תנועה לה אנחנו עדים קשורה קשר ישיר לצ'י. האנרגיה הזו מניעה את כל התהליכי החיים הסובבים אותנו.
הצ'י מורכב משני סוגי אנרגיה קוטבית, יין ויאנג.

הגבוה ברא את הנמוך
היום ברא את הלילה
האור ברא את החושך
הזכר ברא את הנקבה
החיים בראו את המוות
השמיים בראו את הארץ
האנרגיה בראה את החומר
הדרום ברא את הצפון

אותם יין ויאנג מייצגים את העולם הדואלי (הקוטבי) בו אנחנו חיים, עולם בו הפכים נותנים משמעות זה לזה, נרחיק לכת ונגיד שהם בוראים זה את זה. היום בורא את הלילה, והאור את החושך, ללא אור לא הייתה משמעות לחושך, המוח האנושי קולט את המציאות הסובבת אותנו על ידי ניגודיות, כך גם אנרגיית החיים, מורכבת משני סוגי אנרגייה הופכיים המקיימים אחד את השני. כל אסכולות הפנג-שואי נותנות חשיבות מיוחדת למושגי ה"יין ויאנג", וכן לחמשת היסודות. במיוחד חשובה ההתאמה של בית לאדם: לכל אדם יסוד אישי (אחד מחמשת היסודות הסיניים: אש, אדמה, מתכת, מים ועץ) הנקבע על-פי תאריך לידתו של האדם. כאן המקום לציין, שלפנג-שואי פתרונות לכל מצב שאינו "כפי שצריך", שכן אין בית מושלם. מיומנותו של אומן נמדדת ביכולתו לתת פתרונות לכל מצב בעייתי, ולדאוג שהפתרונות יהיו ישימים ולא יקרים מדי. בפנג-שואי ניתן להיעזר בכל שלב ביצירת הבית: החל מבחירת המיקום המתאים, דרך תכנונו על הנייר ועד לעיצוב-הפנים המושלם של כל חדר וחדר בו. אחת ההוכחות הטובות ביותר לכך שהעיצוב נעשה נכון הוא אותה תחושה של אנשים שנכנסים לאותו בית.

פנג שואי הינו מדע המתעסק בקשר האנרגטי שבין אדם לסביבה.
השמיים, האדם והאדמה הם שלושה מוליכי אנרגייה (צ'י) בניהם קיימים קשרי הזנה והרס מעבר לתפיסה הרווחת. אל לנו להתבלבל תוך תפיסה שהנסתר מן העין אינו קיים, הנסתר רב מהגלוי. בנקודה בה נכיר באותה אנרגיה ממשית שזורמת בגופינו כמו בחללים בהם אנחנו מתגוררים, נעשה את הצעד הראשון בדרך להצלחה ולבריאות להן אנו מייחלים.


שמי הדר פלג, יועץ פנג שואי. אשמח לעזור לכם להפוך את החללים בהם את שוהים, לחללים בריאים ונעימים.
מייל -hadar_peleg@hotmail.com טלפון - 0544-687867
הדר פלג נולד ב 1980 בעיר תל אביב, לאחר לימודיו התגייס לצבא ושירת בחיל מודיעין כמפעיל מטוסים. לאחר מספר שנים השתחרר, ויצא לטייל במזרח הרחוק שם גילה עניין רב בלימודי תורות המזרח השונות, בעיקרן בודהיזם. בתחילת 2005 החל הדר ללמוד ארכיטקטורה באוניברסיטה של ונציה, ובשנת 2006 החל ללמוד את תורת הפנג שואי בביהס הגבוה לפנג שואי.כיום משקיע הדר את זמנו בכתיבת מאמרים בתחום המרחב ומשמש כיועץ פנג שואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב