דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השילוש הקדוש ביהדות 

מאת    [ 01/06/2010 ]

מילים במאמר: 2889   [ נצפה 4166 פעמים ]

השילוש "הקדוש":

נצרות, לוריאניות וחסידות - הן

שלש טיפוחי הוותיקן.

 

נודע מזמן רב שנצרות היא דת אשר הומצאה והוקמה על ידי הוותיקן במטרה לשעבד ולהכניע המונים. יש עובדות רבות המוכיחות זאת, על זה נכתבו ספרים, הוצאו לאור מחקרים מדעים, הוסרטו סרטים. אנחנו במאמר זה ניגע בנצרות יהודית אשר הוקמה לפני כ-500 שנה, התחזקה והתפתחה במשך הדורות עד שהגיעה לימינו ובילבלה וטימטמה לגמרי את היהודים האומללים.

 

איך הכל התחיל.

 

הקבלה‎ היא תורת הסוד היהודית, ממלה "לקבל", והיא מגלה טעם ומשמעות התורה והמצוות. השם "קבלה" מראה על שתורת הסוד נתקבלה על ידי משה רבינו בהר סיני כחלק בלתי נפרד מתורה הקדושה. תורת הסוד היתה מנת חלקם של החכמים הנבחרים מעם ישראל, והיתה נמסרת מרב לתלמיד במשך אלפי שנים לאלה שהיו מסוגלים להבינה ולהישתמש בה, ולא לזולתם. והסיבה ברורה, והיא כדי להבטיח שמפתחות לכוחות היקום האדירים, אשר הבורא יתברך חנן את עמו, לא יגיעו לידי זר.

 

בימי הבינים מרכז הקבלה עבר מבבל לספרד, ואחרי גירוש ספרד בשנת 1492 מרכז הקבלה עבר לפלשטינה לעיר צפת, שם היו נמצאים המקובלים הגדולים וכתר בראשאם החכם הגדול רבי משה קורדובירו זצק''ל. רבי משה קורדובירו היה המקובל האחרון אשר ידע תורת הסוד, הוא סידר את כל הכתבים של החכמה הנסתרת וטמן אותה בספריו הרבים אשר חיבר. לפתע הרב נפטר מן העולם, הוותיקן הכריז על רדיפת ספריו, וכתוצאה מכך כל חיבוריו נעלמו לדורות. רק למשפחות בודדות היה המזל לשמור על האוצר הגדול להצילו מהשמדה, ורק בסוף המאה העשרים נגלה האוצר, וחלק מספריו ראו אור.

 

רבי משה קורדובירו נפטר בגיל 48 שנים, ולא במיתת עצמו. מן הסיפורים ידוע שבשנת מותו הופיע אחד בשם יצחק לוריא אשכנזי, ידוע בשם האר''י, אשר "גילה" כביכול כיוון חדש בקבלה. מסופר שהוא אסף מסביבו מספר תלמידים והתחיל ללמדם את "תורתו החדשה", כמו כן מספרים הסיפורים שהיתה תקופה שהוא היה מתלמידיו של הרמ''ק. אף על פי כן "תורתו החדשה" יצאה לאור 150 שנה לאחר מכן ובאיטליה. "התורה החדשה" בשורשה מנגדת ליסודות התורה והיהדות, ובעיקר לאחדותו של הבורא יתברך ולשלימותו. האל של הלוריאנים איננו שלם אלא חסרים לו מוחין, והעבודת עם ישראל על פי ספרי האר''י היא לעשות ולהמשיך לו מוחין דגדלות כחב''ד.

 

זאת ועוד מספרים הסיפורים שאת "התורה החדשה" העלה בכתב אחד בשם חיים וויטאל תלמידו המובהק של האר''י, אמנם אף אחד לא ראה את חיבוריו, וזאת לסיבה שחיים וויטאל כביכול אסר לפרסמם. מספרים גם שבעוד כשנה אחרי ההתגלות, האר''י נפטר מהעולם. חיים וויטאל כותב שרבו כביכול קיבל את "התורה החדשה" מאליהו הנביא, והאר''י מסרה לו, ושהיא היא התורה עצמה. מוזר מאוד, האם כך עם ישראל קיבל את התורה? לא! את התורה קיבל משה מאת ה' בהר סיני ומסרה ליהושע, ויהושע מסרה לזקנים, וזקנים לשופטים, ושופטים לנביאים, ונביאים לאנשי כנסת הגדולה.

 

מעניין הוא שאין שום עדויות והוכחות על גדולתו וידיעותיו של האר''י ושל תלמידו חיים וויטאל, ועל הכרתם על ידי חכמי התורה של אז, אלא סיפורים בלבד. ייתכן מאוד שבמציאות הם לא היו קיימים בכלל. ועוד מעניין שכתבי האר''י ושבחיו וסיפורים על גדולתו וידיעותיו, ועל הכרתו על ידי חכמי התורה של אז כמו: רבי יוסף קארו, רבי משה קורדובירו, רבי אליהו די ווידש, רבי משה גלנטי, רבי משה אלשיך וכו', יצאו לאור 150 שנה לאחר מכן. על כל גדולי התורה הנ''ל בספר "שבחי האר''י" הובאו דברי גנאי וביזה וסיפורים שהם כביכול לא היו מסוגלים ללמוד ולהבין תורת הסוד, ושלכן אין לשמוע להם. ועל רבי משה קורדובירו כתוב שתורתו כביכול היא תורת הקליפות לעומת תורת האר''י שהיא כביכול תורת התיקון. וכהוכחה לכך מביאים "ספר החזיונות" של חיים וויטאל, בו מסופר שפעם שכנתו חזתה בחלומה את הרמ''ק, והוא אמר לה שבשמים כולם לומדים את תורת האר''י ולא את תורתו. מי חיבר את הספרים של האר''י ואת הסיפורים עליו, למה ספריו ושבחיו יצאו לאור באיחור 150 שנה, ולמה באיטליה?

 

נציין כאן שלמרות קשיחות צנזורה קתולית כלפי ספרי היהדות בתורה שבעל פה, ספרי האר''י היו נפוצים באירופה ללא שום הגבלה וחופשי לחלוטין. לא פלא שבזמן קרוב לאחר מכן "התורה החדשה", תורת האר''י, נכנסה גם לפלשטינה, שם יהודים בטעות קיבלו אותה בתאר קבלה אמיתית, והתחילו לעסוק בה ולפתחה בעולם היהדות.

הרקע הנצרי של הלוריאניות.

 

במאה ה-15 באירופה מופיעה תנועת נצרים אשר טוענים שהטעם הנסתר של קבלה הוא נצרי. למייסד של הקבלה הנצרית נחשב Pico della Mirandola  (1463-1494) אשר היה מגדולי פילוסופים של תקופת הרנסאנס, וידע בשלימות עשרות ספות ועברית בכללן. המקובלים הנצרים ראו בתורת האר''י התגלות אשר בעזרתה לדעתם היה אפשרי להשיג סודותם של פילוסוף Plato ופילוסוף ומתמטיקאי Pythagoras שחיו במאה ה-5 לפני הספירה. לקבלה הנצרית קשור גם שם מיסטיקאי Jakob B?hme שחי במאה ה-17.

 

לאחר הוצאה לאור ספרו של מיסטיקאי נצרי Johannes Reuchlin (1455-1522) "De Arte Cabalistica", אפיפיור Leo PP. X הכיר בערכה ותועלתה של הקבלה הנצרית. Reuchlin היה מראה על אחדות השם ועל אהבתו, אמנם היה משכנע המונים שהמשיח הנזכר בכתבים הוא ישוע הנצרי, אף על פי שיהודים לא היו מודים בזאת. ספרו נכנס לאופנה בקרב אריסטוקרטיה, אנשי כהונה ואצילי הנצרות כמין אוקולטיזם ללא שום חשש האשמות בכישוף או כפירה. בספרייתו של אפיפיור Sixtus PP. IV נמצאו כתבים רבים של הקבלה הנצרית.

 

קבלת האר''י התפשטה בפולין ובכל אירופה, והפכה לבסיס להיווצרות וצמיחת החסידות. באותה תקופה מדענים נצרים עסקו בקבלת האר''י ומצאו לדבריהם במקומות רבים קשר ישיר לשילוש "הקדוש". אפיפיורים לא ראו סתירה או ניגוד בין הקבלה הנצרית לקבלת האר''י. לעומת ספרי האר''י, ספרי הקודש כמו תלמוד, מדרשים, ספרי הרמב''ם וכו' הואשמו בכפירה ועלילה על נצרים, והיו נשרפים באש אינקוויזיציה. היסטוריונים רבים סבורים שבהפצת ספרי האר''י אפיפיורים רצו לקרב יהודים לנצרות! והם לא טעו. בכל דור ודור בין היהודים היו קמים כאלה כמו ברג ולייטמן, אשר עזבו תורת משה וסירבו לקיים מצוותיה, ובמקום זה עסקו בתורת האר''י ולימדוה לכומרים, לשחקנים ולנשים קלי דעת והתנהגות. נכון לציין עוד שעסק בקבלה הלוריאנית היה אחד מסודות כמה מתנועות הבונים החופשיים, וידוע שבין חבריהם היו לא מעט מנציגי אריסטוקרטיה, אנשי כהונה ואצילי הנצרות.

 

למרבה הצער אחרי הלוריאניות נמשכו אף יהודים צדיקים וטובים מעדות המזרח, ובכללם רב חיד''א, רב יוסף חיים, רב יצחק כדורי ואחרים. יש לדונם לכף זכות ואפשר להבינם, שהרי לא היה להם שום ספרים בחכמת הקבלה האמיתית חוץ מזוהר, אבל אהבת ה' יתברך וצמאון לדעתו כדי לעבדו בהבנה לא עזבם לעולם. הם ידעו על קיום חכמת הסוד שבתורה, ותמיד חיפשו אותה על מנת לדעת ולקיים דבר ה' בהבנה ובכוונה הנדרשת. אך סתירות רבות וניגוד מוחלט לתורת חז''ל לא היה נותן להם מנוחה, ולכן הם היו מתקנים ספרי האר''י ומפרשים אותם לפי דעתם כדי לסלק הניגוד. אבל הכל היה בכדי, כי החכמה הלוריאנית היתה רקובה בשורשה.

 

הלוריאניות מנגדת לתורת משה.

 

אחד מעיקרים של התורה הקדושה ואחת מהמצוות שבה היא שה' ברוך הוא אחד. הלוריאנים אומרים שהוא אחד כביכול, אבל התורה לא התכוונה לזה, שהרי לפני אחד מה אתה סופר? כלומר אם לה' להקנות מספר יש משהו לפניו, חס ושלום. זאת ועוד איך אפשר להגביל את ה' במספר? ולכן התורה התכוונה לא לה' עצמו אלא לאחדות פעולותיו. זאת ועוד לפי דברי האר''י ה' הוא אחד אך יש לו אשה הנקראת שכינה, ויש להם ילדים. נמצא שלדבריו יש כמה רשויות, חס ושלום. הרי זה פוליתאיזם - אמונה בריבוי האלוהות, כמו שהיה אצל היוונים.

 

עוד עיקר אחד מעיקרים של התורה הקדושה, והוא שה' ברוך הוא אין לו גוף. לוריאנים טוענים שה' יתברך הוא פרצוף זעיר אנפין דאצילות המורכב מאור וכלים, ושיש לו גוף - ו''ק, כמו שכתוב בספר עץ חיים. ואנחנו יודעים שה' ברוך הוא אינו נאצל ואינו צורת קיום כלשהי, ולכן אין לשייך לו גוף או צורה, לא באורות ולא בלים, ולא בשום אופן אחר, חלילה. זאת ועוד הדיבור בו זה הוא בעצמו עוון פלילי, וכל מה שאמור בתורה באחד משמות ה' הכוונה לגילוי פעולותיו בלבד.

 

עוד עיקר אחד מעיקרים של התורה הקדושה, והוא שה' ברוך הוא שלם בתכלית השלימות ואין לו סוף, ולכן הוא בלתי נתפס ובלתי מושג על ידי אף אחד בשום פנים ואופן. תורת האר''י טוענת שה' יתברך הוא פרצוף זעיר אנפין דאצילות והוא איננו שלם, שיש לו גוף - ו''ק, אך חסרים לו המוחין כחב''ד, כמו שכתוב בספר "עץ חיים" משער כ' והלאה. ועוד כתוב שם שלעשות ולהמשיך לו מוחין כחב''ד היא כביכול עבודת עם ישראל בקיום התורה והמצוות. ועל זה בנוי כל סידור הרש''ש. כל הסידור בנוי על הצלמים הם שמות ה' בצורת אדם, אשר צריך להכניסם לראשו של האל הלוריאני. בספר "עץ חיים" לפעולה זו קוראים גדילת ז''א. זוועה! הרי זו עבודה זרה ממש בפעולתה עם כל הנובע מכך.

עוד עיקר אחד מעיקרים של התורה הקדושה, והוא שה' הוא ורק הוא שמאציל, או בורא, או יוצר, או עושה משהו חדש, אף אם משתמש בכלים שכבר הכין. תורת האר''י בספר "עץ חיים" טוענת שהספירות בעצמן יכולות ליצור משהו חדש על ידי חיבור בחינת זכר עם בחינת נקבה, ואפילו להאציל ספירות אחרות. לא פלא שלוריאנים מייחסים אלהות אף לספירות, ובזה עוברים על איסור פוליתאיזם פעם נוספת.

 

השילוש "הקדוש" של החסידות.

 

להחסידות אין שום זכר לא בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה, ולכן החסידות אינה מורשת עם ישראל. כבר אמרנו שקבלת האר''י התפשטה בפולין ובכל אירופה, והפכה לבסיס להיווצרות וצמיחת החסידות. וכמו שנהוג בקרב הנצרים וב"תורה החדשה" של האר''י, גם החסידות כל כולה מבוססת על סיפורים ואגדות אשר חוברו על ידי מישהו ולמטרה מסויימת.

 

מספרים שאת החסידות יסד בעל שם טוב, אשר כביכול היה צדיק גדול וחכם מופלג בתורה, מפורסם ואהוב בעם ישראל, אף על פי שאין לכך שום עדויות. סיפורים ואגדות עליו הופיעו 150 שנה אחריו, כמו שהיה אצל מייסד הלוריאניות. הסיפורים מספרים שבעל שם טוב היה כל כך גדול שהתידד עם אליהו הנביא, ושנגלה אליו ספרו של אדם הראשון. ועוד מספרים שהוא ידע ללכת על פני המים, להחיות מתים, וקרא את העם הפשוט ליושר ולתמימות. את מי כל זה מזכיר? בדיוק, את ישוע הנוצרי! וזה פשוט, כי לא משה רבינו ולא אחד מנביאי ישראל, וכל שכן מחכמים לא ידע ללכת על פני המים, כנראה הם לא היו כל כך צדיקים וגדולים בתורה כמו בעל שם טוב, חלילה.

 

ממשיכים הלאה. מספרים הסיפורים שלבעל שם טוב היה נכד בשם נחמן. הוא היה כל כך צדיק וכל כך חכם, שלא הספיק לגלות זאת לעולם ונפטר מן העולם בלי להשאיר אחריו שום ספר. אמנם לפתע פתאם הופיע תלמידו המובהק נתן, אשר כתב בשמו הרבה ספרים, והכריז בקולי קולות שרבו כביכול אמר לו, שכל מי שיבוא ביום הדין ראש השנה לקברו, הוא יוציאהו מגהנם. אוהו, ראה נא איזה גדול! לא משה רבינו ולא אחד מנביאי או חכמי ישראל לא העזו לכזה דבר.

 

נמשיך הלאה. מספרים הסיפורים שלדוב בער תלמידו של בעל שם טוב היה תלמיד בשם שניאור זלמן. שניאור זלמן חשב ופתאם החליט שתורה מזמן התיישנה ולא נכנסת בלב העם, ולכן ראה צורך ליצור תורה חדשה שתהיה חיונית לעם ישראל למעישה. והוא יצר, אמנם על בסיס תורת האר''י, וקרא לה חסידות חב''ד - חכמה, בינה, דעת. משימה אשר הושמה לפניו היתה לא מן הקלות, שהרי היה צריך להחליף תורת משה בחסידות, ולהחדירה להמון העם. אך מה לא יעשה עם הארץ בזמן שתיית שכר עם החברים בדת? נכון! לסיבה זאת החסידים העלו את השכר למעמד קדוש, וסעודות שבת ויום טוב, ועימהן סתם מפגשי דת ועסקים, התחילו להסתיים בסביאות מובטחות. לא במקרא חכם ישראל של התקופה ההיא רבי אליהו מווילנא הכריז על מלחמה בחסידות חב''ד. כללו של דבר הוא שהידד לחב''ד היום שומעים תמיד ובכל מקום, מה שאי אפשר לאמר על התורה, לצערנו.

 

ולפני מספר שנים נוצר אי תאום בין תורתם למעישה, זה קרא כאשר נפטר האדמור השביעי של החב''ד מנחם מנדל, הוא עזב את חסידיו ולא נעשה משיח. אבל בעיקרונות חסידות חב''ד נמצאת אמיתה שאדמור השביעי הוא אדמור האחרון, והוא יהיה המשיח! חבדניקים התחילו לחשוב מה עליהם לעשות? היה עליהם לבחור: או שחסידות חב''ד היא תורת שוא ושקר, או שהאדמור השביעי מנחם מנדל הוא המשיח. והם בחרו במשיח אמנם כבר מת. את מי כל זה מזכיר? בדיוק, את ישוע הנוצרי! כי בתורת משה אין משיח מת, ואף לא יכול להיות: או לקבר - ואז בידוע שהיה בן אדם רגיל כמו כולם, או לנבחר ה' לא בר פגיעה - ואז שליטה מלאה על החומריות, השמדת עמלק, קיבוץ גלויות בארץ ישראל, בניית בית המקדש השלישי ותחיית המתים, ואחריהם מעבר לעולם הבא.

 

אך בזה החסידות לא נגמרת אלא רק מתחילה. נמצאו אנשים נבונים בעלי תפיסה מהירה אשר ריחרחו כוח השפעת מייסד החב''ד, והתחילו להקים סוגי חסידויות נוספים למיניהן, בהן הפכו לאדמורים עצמאים. האדמורים פרו ורבו כפטריות, וכתוצאה מכן היום ישנם קרוב ל-50 סוגי חסידויות. כל האדמורים חיים ברוב טוב, אמנם על חשבון אחרים.

 

חבל, חבל על היהודים ההגונים והתמימים אשר נפלו בגלים שחורים של חסידות, שאפילו משם הם שואפים לאור, ובחושך הזה עושים טוב וגומלים חסד איש עם רעהו, ועל ידי זה מעלים גלים שחורחם של חסידות עד לשמים. לחשוף את האמת להולכי שולל יהודים זו היא מטרת המאמר הנוכחי.

 

 

מסקנה.

 

זה מצטער ומעליב מאוד עבור היהודים האומללים, אשר זנחו את התורה הקדושה ואת המורשת היהודית, והלכו אחרי אלים זרים. אין שום ספק שלא רק נצרות אלא אף לוריאניות וחסידות הן טיפוחי הוותיקן, אשר נוצרו במטרה למחוק את התורה והיהדות מעם ישראל, ולהחליפה בתורות שוא ושקר, וכן להחליף ספרי קודש בספרים מצונזרים עם תוכן מבולבל וחסר טעם. וותיקן תיכנן בדרך זו להסב את עם ישראל מדרך האמת, ולהפוך קיום המצוות לעבודה זרה או לכל הפחות לטקס חסר טעם. זאת ועוד יותר מזה וותיקן תיכנן לנצל את הלוריאניות ואת החסידות כדי לפתות ולהטות לנצרות המון העם. ואמונה במשיח מת אשר כביכול יחיה וב"תורה החדשה" שלו תורת הרבי, הן ההוכחות הטובות לכך.

 

  קנאיי תורה משה

מנדל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב