דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אפשר לשלם לך? אמצעי תשלום אלטרנטיביים לכרטיסי האשראי 

מאת    [ 01/06/2010 ]

מילים במאמר: 932   [ נצפה 3407 פעמים ]

 

 

כל סטארט-אפ אינטרנטי בעל לקוחות משלמים מכיר את התסריט הבא:
לקוח מגיע לאתר ומחליט לשלם, אך הכרטיס או אמצעי התשלום שביקש אינו נתמך והעסקה מצטרפת לסטטיסטיקת הכישלונות והלקוחות האבודים.
בעסקים שסובלים באופן יום יומי מהפסדים טכניים מסוג זה, כבר לא נדיר לפגוש את מי שהוגדרו  כ"מנהלי תחום התשלומים". תפקידם, לשפר את היקפי הגבייה העולמית על ידי איתור ומימוש של אמצעי תשלום אלטרנטיביים. מניסיונם הכואב, הבינו שם כי כרטיסי האשראי לבדם אינם מספקים מענה לחברה בפריסה גלובלית.

טוב, תגידו, זה רק עניין של זמן עד שכל העולם יעבור לכרטיסי אשראי.
סורי. זה לא המצב.  כוחם היחסי של כרטיסי האשראי ברשת קפוא בשנים האחרונות באותו מצב.
ובאופן מפתיע, הציפייה ששוק האמצעים יעבור תהליך של קונסלידציה, מתבדה.
ההיפך, אמצעי תשלום אלטרנטיביים קמים וצומחים משנה לשנה, וחלקם אף מכה קשות בתאגידי האשראי הנצחיים ויזה ומאסטרקארד.

אז מה צריך בדיוק לדעת (ומדוע להציע תשלום בכרטיסי אשראי בלבד זו "חצי עבודה") ?

1.     בראש ובראשונה, PayPal.

גם אם כל לקוחותיכם באים מבירת כרטיסי האשראי העולמית, (או בשמה השני, ארה"ב) יש לאפשר להם בנוסף, תשלום ב PayPal. 
פיי- פאל הינו אמצעי תשלום קריטי בשוק זה, הוא אינו נטול חסרונות, אך כאשר משתמשים בך 150 מיליון איש, יש גם מאוכזבים.
התשלום בפיי- פאל מקובל בעיקר בעסקאות קטנות ובתשלום לעסקים קטנים (אנשים נוטים לשלם בכרטיסי אשראי לעסקים מוכרים, גדולים ואמינים, אך יעדיפו את פיי-פאל במקרים בהם הרכישה היא אימפולסיבית ובאתר מזדמן).
מתוך סך העסקאות בפלימוס, אשר סולקת עבור אלפי עסקים בעולם, כוחה של פיי - פאל עולה משנה לשנה ומתקרב לחלקה של VISA  בכבודה ובעצמה בעוגת התשלומים.
האם הייתם מוותרים על קבלה של כרטיסי ויזה? אל תוותרו על פיי-פאל.!
אגב, אימוץ הארנק הפופלארי בעולם כאמצעי תשלום אינו מחייב שימוש שלהם כמערכת המסחרית המלאה אשר איך- אומר- זאת- בעדינות....מומלץ מעט פחות.

2.     אירופה נגד ה"פלסטיק". 
ל30% מהאירופאים הבוגרים אין כרטיסי אשראי כלל, במיוחד באוכלוסיות הצעירות והמקוונות. גם אלו שמחזיקים אותם, אינם ששים להשתמש בהם ברשת. במדינות אלו העברות בנקאיות מקוונות הן השיטה המועדפת.בגרמניה למשל, השוק הגדול באירופה, כמחצית מהתשלומים ברשת נעשים בהעברות בנקאיות באמצעות שירותים כגון  Giropay ו- Sofortueberweisung או חיוב ישיר של חשבון הבנק (Direct Debit). המצב אינו שונה בהרבה בשוודיה, הולנד ועוד.
גם אמריקאים רבים מחייבים את חשבון הצ'קים שלהם ברשת בשיטה המכונה
 Electronic Checks / ACH ולא רק בכרטיס אשראי.

3.     כרטיסי חיוב  הם חובה.
כרטיסי חיוב מקומיים (Debit Cards) הם בעלי משמעות עצומה בשווקים מסויימים וכוחם לא נופל מכרטיסי אשראי בינלאומיים סטנדרטיים. בצרפת שולט ה- Carte Bleue, באיטליה Postpay, ובסין קיימים עשרות מהם. אי תמיכה באמצעים אלו סוגרת נתח גדול מהשוק המקומי בפניכם.

 

4.     ברוכים הבאים לארצות ה Cash
אם אירופה נשמעת מסובכת, חכו לשמוע מה קורה ברוסיה, מדינות ערב ואמריקה הלטינית. בהיעדר אמון במערכת הבנקאית יעדיפו רבים באיזורים אלו לשלם במזומן. אבל, איך מקבלים מזומן משייח מערב הסעודית? שירותים כמו Ucash  וWestern Union  מאפשרים תשלום של מזומן בקיוסקים ותחנות רשמיות, אשר מועברות לחשבון הבנק המיועד.

5.     השחקנים החדשים והצומחים: הארנקים האלקטרוניים ((E-Wallet 
כבר ציינו את פיי-פאל וכוחה בעולם המערבי, אך גם לה יש מתחרים ראויים. MoneyBookers, Wallie Card  ו- WebMoney  יפתחו עבורכם קהל מזרח אירופאי וקהילות שלמות של חובבי האמצעי שפרצו לעולם בהובלת תעשיית ההימורים.ארנקים אלקטרוניים אהובים מאד על צרכנים ומידת השימוש בהם על פי גלובל קולקט, המיסלקה הגדולה באירופה, עלה ב 50% בשלוש השנים האחרונות.מסקר מקיף שערכה פייפאל וג'ופיטר ענו הצרכנים כי הסיבות העיקריות הן הנוחות והבטיחות. כאשר אין צורך להזין פרטי אשראי בכל פעם מחדש, הסיכוי לתשלום עולה.

6.     סליקה סלולרית והעברות כספים בין אישיות
בכדי "לגרד" הכנסות מצעירים נטולי אשראי, או במדינות בהן תפוצת הכרטיסים נמוכה, התפתחה לה תרבות תשלום סלולרי ענפה. אמצעים פופולארים כגון Zong  עושים זאת בצורה מרשימה והפכו להיט ברשתות חברתיות.  יתכן וסלקום בדרך לשם, אני קצת בספק. אך כיצד נראה העתיד?הציצו באפלקיציית האייפון שמאפשרת חיוב כרטיסי אשראי פיזיים על ידי החברה הזו
הזוי, אבל מסקרן. או אולי העברות פשוטות של כסף בדואר אלקטרוני  וטוויטר יהפכו להיט. זמן יגיד....

 

כמה מילים לסיכום ודירבון

מחקרים מראים כי עסקים שהשמישו אמצעי תשלום נוספים, מעבר לכרטיסי אשראי, העלו את יחס ההמרה של מבקרים לרוכשים ב 20% עד 30% לפחות. אינכם חייבים למנות מנהל תחום תשלומים ולהשקיע חודשים בהטמעת האמצעים,תחילה, בדקו מהיכן באים הרוכשים הנוכחיים שלכם ומהם האמצעים המועדפים עליהם- רומא לא נבנתה ביום, גם לא מערך התשלומים שלכם.

גם לנו בפלימוס לקח זמן עד שהטמענו שיטות נוספות והרשימה העתידית עוד ארוכה.
אם זמנכם קצר ואתם מעדיפים למקד את מאמצי הפיתוח במוצר עצמו ולא בסליקה, השתמשו במערכות סחר חיצוניות אשר יאפשרו לכם את מגוון האמצעים לעיל בלחיצת כפתור.  אם אתם מתלבטים על אמצעי כזה או אחר, אנחנו כאן www.plimus.co.il

 

אלדד בן תורה, מנכ"ל פלימוס ישראל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב