דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון בשילוב משחק - כי אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. 

מאת    [ 29/05/2010 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 3893 פעמים ]

לא מזמן פגשתי חבר טוב, מדובר באדם מדהים, חכם מאד, מבריק, בעל תואר שני ומסוג האנשים שאפשר לדבר איתם כמעט על כל נושא שבעולם. לפני כמה שנים פוטר ממקום עבודתו לאחר 11 שנות עבודה ומאז אינו מוצא את עצמו, ניסה להקים עסק שלא הצליח וגרם לו הפסדים גדולים. החליף מספר מקומות עבודה ולא מזמן מצא עבודה שבהחלט לא תואמת את כישוריו והוא מתפרנס בדוחק תוך שהוא מתחמק מנושים שלהם עדיין חייב כסף (מזכרת מהעסק שלא צלח).   

פניתי אליו ושאלתי, אילן (שם בדוי) איך יכול להיות? אני הרי מכיר אותך ויודע מה אתה שווה. קום ותשחק את המשחק, יש לך כל כך הרבה לתת, לא יכול להיות שזה מה שאתה עושה.

אילן הסתכל עלי במבט של "לא הולך לי" ואמר: שי זה בדיוק העניין, אתה הרי מכיר אותי, אני לא יודע לשחק את המשחק, אני מי שאני, לא יודע אחרת.

באותו רגע בדיוק הבנתי שמה שחסר לאילן זה לא ידע אלא גישה. גישה שכנראה התרסקה לאחר כמה נפילות כואבות בתחום הקריירה וכרגע מאד קשה לו לאסוף את עצמו ולהמשיך.

וכשזה לא בא ממך ועם המון התלהבות והרבה מאד מוטיבציה ורצון עז, אז יש בעיה, כי לא תצליח לשכנע אף אחד שאתה יכול כשאתה לא מאמין שאתה יכול והגישה שלך מראש תהיה נחותה וחסרת אמונה יש משפט יפה שאמר הנרי פורד "גם אם אתה חושב שאתה יכול וגם אם אתה חושב שאתה לא יכול אתה צודק".

מה שהצעתי לאילן זה להתאמן על דרך הצגתו לסובבים אותו, על איך שהוא נתפס כלפי חוץ: שותף עסקי פוטנציאלי, הבוס בעבודה, עמית לעבודה ובעצם לכל אדם שהוא בא עימו במגע.

מה שאילן צריך לעשות הוא לאמץ גישה חיובית וללמוד לשחק את המשחק וחברים אנחנו לא צריכים ללמוד משחק בשביל זה, כולנו נולדנו עם הכישרון רק שלא כולנו עושים בו שימוש. אנחנו ידענו לשחק יפה עוד כשהיינו ילדים ורצינו להשיג משהו. אין שום סיבה לא להשתמש בזה עכשיו. גם ראש הממשלה עושה את זה והרמטכ"ל עושה את זה יפה והעו"ד בבית המשפט עושה את אותו הדבר.

כל מה שצריך הוא בחירה של תדמית מנצחת שתשרת אותנו ושאותה נרצה לשדר כלפי חוץ ואז פשוט נתחיל להתאמן, עד שנגיע לתוצאות הרצויות עבורנו. אימון הוא סוד ההצלחה.

אם נדע להציג את עצמנו נכון, באופן שישרת אותנו ויקדם אותנו נוכל להשיג תוצאות טובות יותר הן בקריירה והן בחיינו האישיים. כבר נאמר שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני ולא תאמינו אבל לרוב האנשים לוקח בדיוק כמה שניות כדי לקבל את אותו רושם ראשוני עלינו, את הסטיגמה שהם הולכים להדביק לנו.

כל אחד מאיתנו סיגל לעצמו תדמית מסויימת שעובדת עבורו או לפחות עבדה עבורו, רק שבהרבה מקרים היא לא משרתת אותנו ופשוט מפריעה לנו במהלך התקין של חיי היום יום. יכול להיות שסיגלנו לעצמנו תדמית של "על תתעסקו איתי" או "אתם צודקים" משמע אתם צודקים אין לי כח לויכוחים ועוד סוגים נוספים של תדמית שיצרנו לעצמנו במהלך השנים ושיתכן ובעבר עבדה עבורנו מצויין, אך השאלה היא האם גם היום אותה תדמית אכן משרתת אותי. 

הרעיון שבתהליך האימון הוא לסגל לעצמנו תדמית מנצחת שתשרת אותנו היום בצורה הטובה והיעילה ביותר. 

שי חסון - יועץ ומאמן עסקי


www.shaihasson.co.il


  050-8642409


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב