דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Google Adsense- האתר שלך מרוויח כסף עבורך 

מאת    [ 21/02/2007 ]

מילים במאמר: 942   [ נצפה 5218 פעמים ]

הכניסה לעידן ווב 2.0, הופכת את הרשת לדמוקרטית יותר. המסה הקריטית של התנועה, שעד כה התמקדה בדרך כלל באתרים מועטים (הפורטלים הגדולים על פי רוב), עוברת אט אט לכמות אינסופית של אתרים וורטיקאליים ומתמחים, במגוון אינסופי של תחומי מיקוד: החל מפורטלים לתחומי תעשיה שונים, דרך אתרים קטנים העוסקים בנישות צרות של מוצרים ושירותים, ועד לבלוגים האישיים.
תופעה זו, בה רוב התנועה באינטרנט עוברת במספר רב של אתרים קטנים, מהווה פוטנציאל מסחרי עבור בעלי האתרים מצד אחד, ועבור המפרסמים מצד שני.
מבנה זה של הרשת מאפשר לקיים פרסום ממוקד על פי תחומי עניין ועולמות תוכן, וכך לכוון את המסר השיווקי בדיוק לקהל היעד.
נקודת התורפה(מנקודת מבט בעלי האתרים)הינה עלות המכירה- לאתרים קטנים קשה מאד למכור באופן ישיר את התנועה שלהם. קושי זה נובע מכמה סיבות:
1.הקמת תשתית פרסום חזקה דורשת משאבים כספיים ותחזוקתיים.
2.שכר ותנאי עבודה לאנשי מכירות.
3.פרסום - ייצור הזדמנויות מכירה עולה כסף.
4.התמודדות עם המתחרים.
5.כוח מיקוח נמוך מול לקוחות.
6.אתר בודד לרוב לא יוכל לספק פתרון כולל למפרסמים ולהפיק תוצאות מרביות.

סיבות אלו הובילו למעשה להתפתחות של רשתות פרסום. דוגמאות נפוצות לרשתות שהתפתחו בעולם הן: doubleclick, valueclick, fastclick, advertising.com.
בישראל קמו רשתות כגון : nettingו walla network, imedia.

איך עובדת רשת פרסום אתרים?
מודל הרשת מתבסס על ניצול יתרון לקוטן של כל אתר ואתר וניצול יתרון לגודל של הרשת:
1.טכנולוגיה: הרשת מספקת טכנולוגית הגשה, ניטור, בקרה, בילינג, דוחות - למעשה את כל הצד הטכנולוגי.
מצד אחד בעלי האתרים יכולים להתחבר בקלות למערכת, ומצד שני המפרסמים מקבלים גישה אחידה ואמינה לניהול כלל הפרסום הרשתי שלהם.
2.הפצה - I: הרשת אוספת אשכולות של אתרים, לפי תחומים והתמחויות, ומסוגלת להציע למפרסם מגוון רחב של תחומי עניין, הכולל מגוון אתרים בכל תחום ותחום (לא להסתמך על אתר בודד - גיוון).
3.הפצה - II: אנשי המכירות של הרשת מוכרים למפרסם חשיפה בהרבה אתרים קטנים וממוקדים באופן מרוכז, ובכך חוסכים עלויות מכירה לאתרים ומביאים אל המפרסם פתרון כולל (מחירים אלו בדרך כלל נמוכים משמעותית ממחירי הפרסום בפורטלים ואתרים מובילים באופן ישיר).
4.חלוקת רווחים: המודל המסחרי בנוי על חלוקה בהכנסות מהפרסום בין הרשת לבעל האתר, כאשר התוצאה בדרך כלל נוטה לרעת בעל האתר, אך כמו כל דבר בחיים, יש תמיד מקום למו"מ.

אז במה שונה תכנית גוגל אדסנס?

תוכנית גוגל אדסנס הינה "רשת הפרסום" של ענקית החיפוש גוגל. תוכנית זו, מתבססת על מודל רשתות הפרסום, אולם היא נחשבת להצלחה כבירה ולחלוצת דרך בתחומים הבאים:
1.אוטומציה-
"אין עם מי לדבר בגוגל"? לא משום שהם לא נחמדים או לא רוצים לעזור, אלא משום שעל פי רוב, פשוט אין צורך. המערכת עובדת באופן אוטומטי מלא גם בגיוס האתרים וגם בגיוס המפרסמים ובניהול השוטף.
זו המהפכה המשמעותית ביותר שהצליחה להביא את גוגל למצב בו כמעט כל אתר אינטרנט יכול להצטרף תוך מספר דקות לתכנית ולהציג מודעות פרסום ובכך להרוויח הכנסה נוספת ממכירת שטחי הפרסום.
2.שיטת התגמול: רובן המכריע של הרשתות עובד במודל החשיפה - עלות לאלף חשיפות (CPM).גוגל פועל במודל של תשלום לפי הקלקה (CPC), מודל אשר אינו מבוסס על החשיפה למסר, כי אם לתשלום על פי כמות התגובות החיוביות למסר (=הקלקות).
3.פרסום תלוי הקשר - קונטקסטואליות:גוגל ממנף את היכולת הבסיסית והטבעית של מיפוי דפי האינטרנט בהתאם לנושאים ולמילות החיפוש.
על בסיס יכולת זו, גוגל מציב מודעות פרסומיות רלוונטיות לנושא האתר ומותאמות למאפיינים ולתחומי העניין של קהל המטרה של האתר.
לדוגמא: אתר אשר מכיל תכנים בנושאי בריאות יציג, באופן אוטומאטי לחלוטין מודעות פרסום המתאימות לנושאים בריאותיים. התפיסה השלטת הייתה שככל שהמודעה מתאימה יותר לתוכן, היא "קולעת" לצרכים ולדרישות של הצרכן, וכך תגובות הצרכן למודעה מתעצמות.
המודל המסחרי מתגמל את בעל האתר בצורה גבוהה יותר ככל שתגובת המשתמשים לפרסומות באתר גבוהה יותר. התגובה למודעה מתבטאת בהגברת ההקלקות על המודעה ובייצור הכנסה גבוהה יותר עבור גוגל ועבור בעל האתר.

השינוי שגוגל ביצע הוביל למהפכה אמיתית בענף הפרסום בשל הפשטות והטכנולוגיה מצד אחד, אולם בעיקר בשל נתינת פתרון אמיתי ומלא אשר הוביל לראשונה לתוצאות רווחיות והכנסות הולמות ומהירות עבור שטחי הפרסום של בעלי האתרים.
למעשה, הרווחים שבעלי האתרים מקבלים מגוגל במונחי CPM (עלות ל- 1000 חשיפות), גם אחרי חלוקת הרווחים, גבוהים יותר מאשר ה- CPM שבעל היה מקבל אם היה מוכר את שטח הפרסום בעצמו. גורם זה הוביל להצלחה מסחררת וברבעון השלישי של שנת 2006 גוגל "חילקה" למפרסמים סכום דמיוני של 780$ מליון דולר.

איך זה עובד מבחינה טכנולוגית?

בעל האתר שותל קוד HTML שגוגל מספק לו באתר. קוד זה מגדיר את הצבעים של מודעות הטקסט והרובוט של גוגל (Media bot) סורק את עמודי האינטרנט, וכאשר ישנה חשיפה של עמוד האינטרנט גוגל "שולף" מפרסמים מתאימים ומציג את המודעה שלהם. המודעות הפרסומיות של גוגל יכולות להופיע בפורמטים שונים: החל ממודעות טקסט, תמונה, וידאו, באנרים ועוד. תוכל לעצב את המודעה כך שתתאים לאתרך מבחינת גודל, גופן וצבעים. תהליך ההרשמה לתוכנית גוגל אדסנס הוא ללא עלות. בכדי לצפות בתהליך הדמיה של הטמעת הקוד באתר לחצו כאן: http://services.google.com/adsense/breeze/activation/index.html?sourceid=asos&subid=ww-ww-et-demos_guides&medium=link


מקסום רווחים

על מנת למקסם רווחים מן המודעות ובכדי שהמודעות המתאימות יופיעו במיקומים הרלוונטיים יש צורך בשילוב של מספר פרמטרים:
?בחירת פורמט מודעה מתאים, אשר ישתלב באתר.
?התאמה מקסימאלית בין תוכן האתר למודעה, כך שהמודעה תפנה לקהל מטרה ממוקד ורלוונטי
עבור המוצר/שירות.
?הופעת המודעה במיקום מתאים בעמוד האינטרנט, בכדי שהמודעה תבלוט בעמוד .
?קוד אתר תקני ומותאם לדרישות הבסיסיות של גוגל, כך שגוגל יוכל לקרוא אותו ולהציג
מודעה רלוונטית.

מקסום המוניטציה משטחי פרסום על בסיס אדסנס כרוך בניסיון, ידע ובניסוי וטעייה. ישנם מאפיינים טכנולוגיים שעשויים לשפר משמעותית את הביצועים, וישנם מאפיינים שיווקיים. דוגמא טובה לכך הינה קוד HTML לא נקי אשר "מפריע" לגוגל להבין במה עוסק הדף, על כן יש צורך בבדיקת הקוד המועתק לאחר הטמעתו באתר. כמו כן תוכלו להיעזר ב"מפת חום" שגוגל מציע בכדי לקבוע את המיקום המועדף של המודעות בעמודי האינטרנט.

לסיכום,
באמצעות שימוש מושכל בתוכנית גוגל אדסנס ניתן למקסם את ההכנסות מאתר האינטרנט, בקלות ובמהירות.
עם זאת זכרו תמיד ש"אין ארוחות חינם" ועל מנת לקיים הכנסות מפרסום צריך קודם כל לייצר תנועה איכותית של מבקרים איכותיים וקבועים לאתר האינטרנט.
להרשמה לתכנית גוגל אדסנס לחצו כאן: http://www.google.com/adsense.

אפרת בן יעקב הינה עורכת תוכן ומנהלת קמפיינים של חברת קומפיוקול שיווק באינטרנט. למידע נוסף אנא בקר באתר האינטרנט: http://www.compucall.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב