דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישיון מלגזה - מידע ופרטים חיוניים 

מאת    [ 25/05/2010 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 8999 פעמים ]

הרבה משרות בתחום הלוגיסטיקה, התעשייה והחקלאות דורשות כיום רישיון מלגזה. בעברה חברות היו שולחות את עובדיהן ללימודי נהיגה על מלגזה ולהוצאת רישיון מלגזה על חשבונן. כיום, מטעמי חסכון בעלויות, ישנם מעסיקים רבים שמעדיפים להעסיק עובדים שברשותם כבר רישיון מלגזה. חלק ממחפשי העבודה נרתעים מדרישה זו, וסוברים כי הוצאת רישיון מלגזה הוא תהליך ארוך ויקר, ממש כמו הוצאת רישיון נהיגה רגיל. אולם סברה זו אינה נכונה, והיא גורמת להם לפספס הזדמנויות תעסוקתיות רבות.

תהליך הוצאת רישיון מלגזה הוא למעשה פשוט וקל. כל אחד יכול כיום ללמוד לנהוג על מלגזה באופן פרטי. התנאים המוקדמים להוצאת רישיון מלגזה אינם קשים. על מבקש הרישיון להיות בן 18 ומעלה, וכן עליו להיות לפחות  בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי (דרגה 02) או לטרקטורון (דרגה 01). עם סיום לימודי הנהיגה וקבלת רישיון מלגזה יתווסף לתלמיד היתר 129 לרישיון הנהיגה. משמעותו של היתר זה הוא שהתלמיד רשאי לנהוג במלגזה עד 20 טון. במידה ולתלמיד היה כבר רישיון נהיגה ברכב משא (דרגה 03), לאחר הוצאת רישיון מלגזה יקבל התלמיד היתר 130 לרישיון הנהיגה שלו, שמשמעותו נהיגה במלגזה ללא הגבלת משקל. כמו כן, בטרם התחלת לימודי הנהיגה יש להוציא טופס ירוק (רש"ל 18) באחת מתחנות הצילום. אולם בהוצאת רישיון מלגזה אין צורך לעבור את סדרת הבדיקות הרפואיות כמו אלו הנדרשות להוצאת רישיון נהיגה רגיל.

על פי ההנחיות החדשות של משרד התחבורה, הוצאת רישיון מלגזה כרוך בלימודי נהיגה תיאורטיים ומעשיים בבית ספר לנהיגה. כמו כן נדרש לעבור מבחן עיוני ומבחן מעשי (טסט). לימודי הנהיגה על מלגזה מתקיימים בבית הספר לנהיגה, שם לומדים גם את הלימודים התיאורטיים וגם את הלימודים המעשיים. החלק התיאורטי כולל לימוד על סוגי מלגזות שונות, עומסים מותרים, אחזקת מלגזה, שיטות הפעלה למלגזות וכללי בטיחות בהפעלת מלגזות.

החלק המעשי של לימודי הנהיגה מתקיים במגרשים של בית הספר לנהיגה, שמדמים מפעלים או מחסנים. הלימוד המעשי כולל התנסות בפריקה ובטעינה של מטענים מהמלגזה במצבים שונים, תוך שמירה על כללי הבטיחות. כל תהליך הלימוד לקראת הוצאת רישיון מלגזה אורך בין 8 ל- 10 שעות, ובדרך כלל נפרש על פני יומיים - שלושה.

כדי להחזיק ברישיון מלגזה, בעל הרישיון מחויב על-פי חוק לעבור קורסי השתלמות ורענון בנהיגה על מלגזה פעם בשנה. הקורס אורך בדרך כלל לא יותר מ- 3 שעות. אם בעל הרישיון כבר עובד במקום עבודה שבו הוא נדרש להפעיל מלגזה, סביר להניח שהמעסיק ישלח אותו להשתלמות השנתית מטעמו. לעיתים קרובות ההשתלמויות מתקיימות במקום העבודה ולא בבית הספר לנהיגה. אולם אם אינך עובד כמלגזן וברצונך לשמור על רישיון המלגזה שלך, עלייך לעבור את ההשתלמות השנתית באופן פרטי. קורסי הרענון כוללים חידושים בתחום הפעלת מלגזות, רענון כללי בטיחות, סקירת תאונות מלגזה אחרונות, חקירתן ולמידה כיצד ניתן היה למנוע אותן.

לסיכום, תהליך הוצאת רישיון מלגזה אינו מסובך כפי שהוא אולי נשמע לחלק מכם. אם אינך מחזיק כיום ברישיון מלגזה ואתה מחפש עבודה, הוצאת רישיון מלגזה יכולה לפתוח בפניך הזדמנויות תעסוקתיות רבות ומגוונות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב