דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום תכשיטים 

מאת    [ 24/05/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 4918 פעמים ]

 

צילום תכשיטים הינו התחום המורכב והמסובך ביותר מכל סוגי הצילום בסטודיו, ויש המחשיבים אותו כתחום המורכב והקשה בכל ענף הצילום.

איך עושים את זה? בעקרון צילום תכשיטים מתחלק לשלושה נושאים עיקריים, תאורה מתאימה, צילום, ועריכה במחשב (ניקוי הרקע ללבן).

תאורה : תאורה הוא המרכיב החשוב ביותר מבין השלושה, רוב האנשים שרק נכנסים לתחום חושבים שאיכות הצילום תלויה בעיקר במצלמה, מה שממש לא נכון. תאורה שונה תיתן לנו תוצאה שונה לגמרי בצילום. מה שצריך זה תאורה רכה, הנותנת לתכשיט גוון יפה ונעים. בשילוב תאורה ישירה, לא חזקה מדי, על חלקים מתוך התכשיט, כדי להוסיף ברק, או אור ביהלומים או זרקונים. את התאורה הרכה ניתן לממש בכמה דרכים: אוהל תאורה (כך גם נבטל השתקפויות על התכשיטים), סופט בוקס, העברת האור דרך רפלקטורים, או עטיפת בית המנורה בבד לבן מתוח. סוגי מנורות: מומלץ לצלם עם נורות פלאש, אך הן יקרות, ואפשר גם למצוא פטרונות די טובים בעזרת נורות גז או תאורה חמה. בכל מקרה כדי שהנורות יהיו בטמפרטורה של 5400 K על (טמפרטורת צבעים של אור יום). ככל שהטמפרטורה תהיה שונה כך יהיה יותר צורך לעשות תיקונים לצילום בפוטושופ.

הצילום: בצילום אנו יכולים לקבוע את עומק השדה בתמונה (אילו חלקים מהתמונה יהיו מטושטשים ואילו יהיו חדים) זאת נעשה על ידי שינוי ערך הצמצם (Aparture), ככל שהוא יהיה נמוך יותר, לדוגמא 4 האזור שלא בפוקוס יהיה מטושטש יותר, וככל שהוא יהיה גבוהה יותר, לדוגמא 18 כל התמונה או כמעט כולה תצא חדה, תלוי גם באורך המוקד ובמרחק מהעצם, ומהרקע שלו. עדיף לא להשתמש בצמצם גבוהה מ 18 בעדשות שהן לא עדשות מאקרו איכותיות מפני שזה עלול להוריד את איכות הצילום. בחירת המצלמה: כמעט כל מצלמה דיגיטלית ביתית תתאים, אם זאת אם אנחנו רוצים שתהיה לנו שליטה מלאה בתוצאות הצילום נצטרך מצלמה DSLR מומלץ מחברת קאנון, אולימפוס או ניקון. (אני חייב לציין שהמצלמות של ניקון מאוד איכותיות אך בצילום תכשיטים דרך העינית קשה מאוד לעשות איתן פוקוס ידני. ואין להן אופציה של viewfinder  שיש לקאנון ואולימפוס). אם ברצוננו גם להדפיס את התמונה ולא רק להשתמש בה לצורכי אינטרנט כדאי שהיא תצלם באיכות של 10MP  ומעלה. בעקרון צריך להשתמש בעדשת מאקרו, רצוי 50mm אך יש גם עדשות קיט שמגיעות לאיכות ויכולות מאקרו גבוהות מאוד. מפצה חשיפה: זאת אחת ההגדרות החשובות ביותר במצלמה בזמן צילום תכשיטים. רצוי לעבוד במצב צמצם (A  באולמיפוס , Av  בקאנון). בעזרת מפצה החשיפה נוכל להגיע לזמן חשיפה בו התכשיט יצטלם בצורה הנכונה ביותר. נוכל גם לכוון את זמן החשיפה והצמצם בצורה ידנית, מה שמתאים לצלמים יותר מתקדמים. רקע: נהוג לצלם על דף לבן, פרספקט לבן או פרספקט שחור.

עריכה במחשב: אם צילמנו את התכשיט בצורה נכונה לא נצטרך לגעת בצילום במחשב, רק למחוק את הרקע. במקרים מסוימים בצילום טבעות נצלם את הטבעת שהיא שוכבת ובמחשב נסובב אותה למצב בו היא נראית כאילו צילמנו אותה עומדת. ניקוי רקע: יש שתי שיטות עיקריות לניקוי רקע בפוטושופ. באמצעות levels  על ידי הזזת הסמנים באפקט עד שמתקבל רקע לבן והתכשיט נראה ברור, אפקט זה מוריד מאיכות התמונה וקצת מעוות את הצבעים. והשיטה המומלצת זה חיתוך וניקוי של הרקע הלבן בעזרת הסמן וכל מיני כלים בפוטושופ, שיטה זאת דורשת הרבה ניסיון וידע בפוטושופ או בתוכנה איתה בחרתם לעבוד. Gimp - היא תוכנת עריכת תמונות מאוד טובה, הניתנת להורדה בחינם מהאינטרנט. מומלצת מאוד למשתמשים מתחילים ובינוניים שלא מעוניינים להוציא כסף על פוטושופ. גימפ עוצבה כתחליף לפוטושופ, לכן היא מאוד דומה לפוטושופ ושמות האפקטים בה כמו levels המוזכר למעלה, זהים לשמות שלהם בפוטושופ.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב