דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר אינטרנט: נדלן זה כאן. 

מאת    [ 20/02/2007 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 3431 פעמים ]

ערב אחד, לפני שנה וקצת, בעודי מנומנם מול "היום שהיה", מחכה לדקותיים של דודי משקפיים מעוצבות יוקרתיות הולצמן מהבנק הבינלאומי, צילצל הסלולרי שלי את מנגינת "ליגת האלופות". על הצג מהבהב עידן, חבר טוב, בורגני ונמרץ ובעיקר שכן שלי. עידן, יועץ השקעות בכיר, מכיר את שוק ההון מכל הכיוונים ונותן בראש למניות כבר יותר מעשור, מדבר אלי מהצד השני בשטף דיבור כאילו רק עכשיו התחיל היום. "שאול, תשמע אני מארגן קבוצה לקניית מגרש ובניית בניין. אתה בעניין?!" ספק שאל ספק קבע. "ממממ.... למה?" זה המקסימום שיכולתי להשחיל. "כי התשואה שתקבל מול הסיכון חלקי הזמן והריבית הנמוכה של המשכנתא בהיוון לעוד 15 שנים, היא מדהימה! תחשב בעצמך ותראה. בעצם חישבתי בשבילך וזה הרבה יותר מעניין ומשתלם מהשקעה במניות. אתה בפנים? תבוא אלי מחר בערב, כל הקבוצה תהיה, תבוא ותשמע בעצמך!" עידן לא חיכה לתשובה. הוא כבר דמיין שאמרתי כן.
למחרת בערב מצאתי עצמי בין חבורה של עשרה אנשים מכרסם בייגלה בסלון של עידן ומאזין בקשב רב לאחד החברים, איש נדל"ן רציני עם שיער לבן וקבלות, כלומר, עם מרצדס בחנייה, בריכה בחצר הקוטג' שלו בבאר שבע ושבעה נכסים מניבים שלו בטאבו. באתי עם המון כוונות טובות, יצאתי מאוד מבולבל ועם המון אינפורמציה על קרקעות חקלאיות, קבלנים, בנקים, משכנתאות ושברי אחוזים לחישובי השקעה מול תשואה. בעוד עידן כבר חישב בשנייה כמה כסף יעשה בעשרים שנים הקרובות מהשקעה בנדל"ן, אני כבר השלמתי עם זה שלקוקטייל הבא בהשתתפות האדונים הנכבדים, פישמן, יצחק תשובה ולב לבייב, כנראה לא יזמינו אותי. דווקא הזדמנויות נדל"ן מאוד מעניינות אותי, אבל אני מעדיף לממש אותם באינטרנט.
דמיינו את האינטרנט כעולם אין סופי ובו מליוני דונמים של שטחים. על שטחים אלו בונים אתרים. בתוך האתרים יש מקום לתכנים ופרסומות. מהפרסומות מרוויחים כסף. הלוגיקה פשוטה וברורה כשמש, אתר אינטרנט מוכר וממותג היטב עם טראפיק גדול "משכיר" שטחי פרסומת למפרסמים שונים ואלו משלמים לפי הזמן. אז תגידו אתם, בעל האתר הוא לא איש נדל"ן? ועוד איך הוא כן.
הראשון והגאון שעלה על זה היה אלכס תיו, סטודנט תפרן מאנגליה, הוגה האתר The million dollar homepage. אלכס הוא לא פחות מאיש נדל"ן ממולח. לפני שנתיים, "באפס" כסף, הוא קנה דומיין עם שם יומרני, הקים שטח נדל"ן באינטרנט (עמוד הבית) ומכר חלקים ממנו (פיקסלים) לחברות ומותגים. כעבור זמן לא רב כל "הבית" התמלא לוגואים של מאות חברות ומסתבר שגם חשבון הבנק של אלכס התמלא מיליון ירוקים.
גוגל, כידוע, מוכר Adwords לפי מיקום. גוגל הוא מנוע נדל"ן עצום, גלובלי וחזק. אמנם שיטת המכירה של גוגל מתוחכמת ופורצת דרך, אבל בבסיס הרעיון היא "משכירה" שטחי פרסום למרבה במחיר. Youtube, מטה קפה, פליקר Facebook וכל הווב שתיימים שקיימים מושכים מיליונים של גולשים, שמהווים את הסיבה היחידה לדרוש מהמפרסמים הרבה כסף תמורת נוכחותם באתר.
בנדל"ן הממשי מחוץ לאינטרנט נהוג לומר שמה שהכי חשוב זה "לוקיישן ועוד פעם לוקיישן". גם מיקום הפרסומות באתר שלכם הוא קריטי לאפקטיביות הפרסום. להלן כלל ברזל ופתגם שמיועדים ליזמים שמקימים אתרים:
הכלל: קחו בחשבון מראש, בשלבי האפיון, בתכנון ארכיטקטורת האתר ובעיצובו את המיקומים העתידיים של הפרסומות, בין אם מדובר בבאנרים בגדלים שונים או במילים שהם לינקים. נהוג לקרוא לזה "מודל הכנסות", אבל בעצם מדובר בשטחי נדל"ן שבעל האתר מאוד מאוד ירצה להשכיר אותם למפרסמים שיודעים לשלם טוב והרבה.
הפתגם (שלא ממש חביב על החברים לבייב, פישמן ותשובה): טוב אתר אינטרנט חזק ביד מלקנות שתי קרקעות חקלאיות ליד כביש 6.
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב