דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם שותפות לדוגמא 

מאת    [ 23/05/2010 ]

מילים במאמר: 741   [ נצפה 26619 פעמים ]

הסכם שותפות - הקדמה

עריכת הסכם שותפות בין שותפים מייסדים אינה דבר של מה בכך. כאשר חותמים על הסכם שותפות חשוב לוודא שכל הסעיפים הוכנסו בהסכם הן לצד שלכם והן לצד שכנגד. הסכם שותפות מהווה מעין "הסכם ממון" שעורכים בני זוג לפני חתונתם למקרה וחלילה יקרה משהו אשר בעקבותיו הם יאלצו להיפרד. קל וחומר הסכם שותפות, כאשר נכנסים לעסק בו המטרה הראשונית הינה מקסום הרווחים מאוד קל להסתכסך עם שותפיכם ולכן חשוב לעגן את כל הסעיפים האפשריים בהסכם שותפות.

בטרם אמשיך אמליץ בחום, להתייעץ ברשת המקוונת בנוגע להקמת שותפות והקמת הסכמי שותפות במסגרת פורום יזמות עסקית>>

מהי שותפות?

ראשית, לפני שנגיע לעניין ניסוח הסכם שותפות, עלינו להבהיר במה מדובר כאשר מדברים על שותפות. בעיקרון, הקשר באמצעותו שני צדדים או יותר חולקים סיכונים וסיכויים עסקיים הוא בסיס השותפות. שותפות יכולה להיות בין שווים, למשל במקרים של מיזוגי משרדים כאשר כל שותף הוא צד שווה במיזוג. שלא כמו ברכישה, בשותפות כל השותפים אחראיים יחדיו להפיק תועלת מרבית מהמיזוג של המשרדים. שותפות יכולה להיות גם בין שונים, לדוגמא, משקיע ויזם או ספק ולקוח, במצבים אלה כל אחד בשותפות משרת תפקיד אחר אך שניהם ביחד אחראים למיקסום תועלת השותפות.

מתי יש לנסח הסכם שותפות?

לאחר שבחרנו שותף או שותפים המתאימים לנו, אנשים עימם יש לנו מערכת יחסים טובה... הדבר הכי חשוב, כשמדובר בעסקים, הוא לבדוק אם קיים אמון הדדי בין הצדדים. עליכם לוודא ששני הצדדים חולקים מטרות משותפות בכדי לקדם את השותפות ולהביאה לידי הצלחה. השלב השני הוא חתימה על הסכם שותפות, המהווה את הבסיס לשותפות ואין לוותר עליו גם אם יש אמון עיוור בשותפים האחרים וניסוח הסכם שותפות נראה כעוד מטלה קשה לביצוע.

מה צריך לכלול הסכם השותפות?

להסכם שותפות אין מבנה אחיד, הוא יכול להיות מנוסח בדרך אחת עם חברה אחת ובעל סעיפים שונים בחברה אחרת. לכן חשוב קודם כל להגדיר מה אנו רוצים להשיג בהסכם שותפות. עם זאת ישנם כמה סעיפים אשר צריכים להופיע בכל הסכם שותפות:

1. פתרון סכסוכים- הסכם שותפות נועד בראש ובראשונה למצב בו מתגלע סכסוך בין השותפים בעסק, לכן על הסכם שותפות לכלול מנגנון לפתירת סכסוכים אשר יועיל במצבי שסתום אלה כאשר נראה שאין פתרון באופק.

2. הליכי פירוק- סעיפים אלה צריכים לענות על השאלות, איך יוצאים מהשותפות או לחלופין איך מוציאים שותף מהשותפות. חשוב שבהסכם שותפות יהיו תשובות מפורטות על כך משום שרק כך ניתן לחסוך בעתיד במקרה של פירוק השותפות הוצאות מיותרות בבית המשפט על מנת לנסות לפרש את הנרשם בהסכם השותפות.

3. ניסוח- חשוב מאוד להקפיד על ניסוח ברור שאינו משתמע לשתי פנים. גם אם אתם מבינים את הניסוח חשוב כי תבדקו שגם הצד השני מבין ומאשר את הניסוח הקיים של הסכם השותפות. מומלץ מאוד להיעזר בעזרתו של עורך דין המומחה בחוזים, זאת משום שעורך דין כבר יודע אילו סעיפים עליו להכניס להסכם שותפות מניסיון עברו.

4. פירוט הסעיפים- כמובן שלא ניתן לכלול את כל המקרים בהם נתקלים שותפים מידי יום בחיי העסק, אך חשוב כן להכניס את הדברים האקוטיים והמהותיים ביותר לעסק על מנת שתוכלו לפתור בעיות דומות יותר בעתיד על פי הסעיפים שהוכנו בהסכם שותפות שהכנתם בתחילת הדרך.

מהו הסכם שותפות טוב?

ישנם כמה סעיפים חשובים אשר בלעדיהם לא ניתן לחתום על הסכם שותפות. סעיפים אלה מתייחסים ראשית להון הראשוני הקיים לשותפים, מהו אחוז הרווחים אשר מגיע לכל שותף וכדומה. חשוב מאוד להסדיר את כל העניינים הכספיים והעסקיים בחוזה ראשוני זה, על מנת ש"כל הקלפים יהיו גלויים" ותמיד יהיה ניתן לחזור לאחור להסכם השותפות ולראות מה סוכם בו ובכך למנוע סכסוכים מיותרים.

כמו כן, הסכם שותפות טוב כולל את הגדרת מטרת השותפות, כלומר, לאיזה צורך הוקמה השותפות. סעיף זה הינו מהותי להסכם שותפות משום שהגדרת המטרה יכולה לסייע לא רק בהכנת הסכם השותפות עצמו אלא גם בהצבת יעדים עסקיים אשר יקדמו את העסק בעתיד.
הסכם שותפות טוב כולל גם את עניין חלוקת העבודה בשותפות, ההסכם מגדיר את התפקיד של כל שותף ושותף ומהווה מעיין אמנה בין השותפים לגבי מטרות השותפות, למה היא קמה ולמה היא נועדה וכן הצהרת כוונות מצד כל העוסקים בעניין לקדם את השותפות לרווחים מיטביים.

הסכם שותפות - סיכום

הסכם שותפות הוא מסמך חשוב מאוד ואם לא החשוב ביותר בחייה של שותפות. גם אם הוא מהווה כמכשול בתחילת הדרך, ראוי לתת לו את המשקל הנכון ולהקדיש לו מספיק זמן ומשאבים אחרים על מנת שהוא יכלול את כל הסעיפים החשובים אשר בבוא העת יתרמו לשותפות ויימנעו וויכוחים בין השותפים בשותפות. כאשר רוצים לפרק שותפות המסמך אליו נפנה הוא הסכם שותפות ולכן חשוב כי הוא יהיה מובן באופן חד משמעי שכן לולא כך הוא יכול לגרור ויכוחים מיותרים ואף גרירת הפירוק לבית המשפט בניסיון לפרש את ההסכם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב