דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סודות עתיקים - קוד הקיום - אהבה עצמית 

מאת    [ 21/05/2010 ]

מילים במאמר: 1156   [ נצפה 3521 פעמים ]

האדם הינו פרט, בדיד וכדי להרכיב את הקבוצה, צריך האדם לחיות את חייו באיזון עצמי, אותו איזון עצמי יכול לבוא אך ורק אם האדם שהוא הפרט, יכיר במי ומה שהוא ויעניק קודם כל לעצמו, אהבה, חופש בחירה, מימוש רצון חופשי שאינו תלוי באף אדם אחר.
האדם קיבל סך צפנים רגשיים כדי לחיות את חייו מתוך "ואהבת לרעך כמוך", משפט אשר מכיל בתוכו חוקים ומוסר, ציווי האדם לאהוב את עצמו, לרצות בשביל ולמען עצמו ומתוך כך ליצור לעצמו ובשביל עצמו קודם כול, מתוך אמונה קנאית שהוא קוסם כול יכול להשיג את כול מה שהוא שואף וחושק בו וזאת ללא זיוף ושקר אשר מגיעים מתוך הצורך להיתפס בעיני האחר כאדם טוב, תורם, נאמן, מסור ועוד תלות, פחדים, חרדות וחששות שיש לאדם מתוך איך רואים אותי, מה יחשבו עליי, איך אני נתפס ועוד מתוך תחרותיות והישגיות שגורמת לאדם לא לאהוב את עצמו ומתוך כך לפגוע באחר.
האדם הינו פרט, בדיד וכדי להרכיב את הקבוצה, צריך האדם לחיות את חייו באיזון עצמי, אותו איזון עצמי יכול לבוא אך ורק אם האדם שהוא הפרט, יכיר במי ומה שהוא ויעניק קודם כל לעצמו, אהבה, חופש בחירה, מימוש רצון חופשי שאינו תלוי באף אדם אחר.
האדם מורכב בסה"כ מארבעה גורמים שהם יסודות היקום והטבע: יסודות השכינה.
בטבעו של האדם ישנם ארבעה יסודות – אהבה, שמחה, אופטימיות וקבלה, שהם יסודות האושר באדם ומתוכם ייתן לבני האדם סביבו.
יסוד האושר אוגד בתוכו מאפייני התנהגות והתנהלות מתוך הרוח הגבוהה שמתעלה מעל כל פחד וחשש, הרוח הגבוהה אשר מכילה בתוכה מאפייני השכינה הגבוהה ביותר. כך שלכל יסוד יש קבוצת מאפיינים שהם הצופן הרגשי רוחני של האדם והם מהות "אהבת אמת בינו לבין עצמו".
פיזי – יסוד האהבה שייך לקבוצת התרומה – כתר היסוד הוא נתינת טוב הלב ונדיבות להיות מוסרי וערכי ומתחשב בתוך עצמו דרך סל מאפיינים טבועים שהם: חכם, רוכש ומוסר יידע ומידע, מוכשר, מיומן, מוכן, מותאם, בעל חוסן נפשי, פיקח, בעל ערכי מוסר גבוהים, חרוץ, שקדן, משקיע, פרקטי, אפקטיבי, עוזר, מפוקח, אחראי, שקדן, ממוקד, מתמיד. עשייה לטובת צמיחה ושגשוג בעולם הפיזי חומרי למען ייעול והתקדמות החומר לרוח הגבוהה. רגש –
יסוד השמחה – שייך לקבוצת אהבה – כתר היסוד הוא להלהיב להשכין שלום ולהאיר את האור הפנימי בתוך עצמו דרך סל מאפיינים שהם: מרגיע, משכין שלום, משכנע בטוב, מתווך, וותרן, משפיע, אמיץ, מקבל, שמח, מרוצה,מכבד, מסוגל, נהנתן, מפנק, מתפנק, פלרטטן, מחבק, קליל, לבבי, בעל חום אישי גבוה. הרצון של הרוח הגבוהה להתלהבות רגשית, לפנק, לתת שמחה ועוד ערכים שעליהם אחראי יסוד השמחה, כל הערכים בקבוצה חייבים להגיע מתוך יסוד השמחה שמושתת על גילוי האור הפנימי. מחשבה – יסוד האופטימיות – שייך לקבוצת קבלה – כתר היסוד הוא לראות ולחקור את הטוב שבתוכו, מתוך כנות, דייקנות וקליטה על חושית דרך סל מאפיינים שהם: צנוע, כן (ישיר, אמיתי), מסתפק במועט, ביישן, סלחן, בעל נתינה, מציאותי, יציב, תקשורתי, נעים, נחמד, נוח, משתתף, מסור, אותנטי, מסופק, שבע רצון, הולך עם משאלות הלב. הרצון של הרוח הגבוהה להשתמש באינטואיציה ככלי חוקר לראות את האמת בתוך האמת כדי לממש את הראייה האינטואיטיבית העמוקה למצוא מעבר לכאן ועכשיו. מכאן ראיית הטוב והיש בכל דבר ועניין.
רוח – יסוד הקבלה – שייך לקבוצת החברות – כתר היסוד הוא להישאר נאמן לפשטות (אותנטיות) שבתוכו מתוך חיבור והקשבה לרוח הגבוהה שבו דרך סל מאפיינים שהם: בעל מוטיבציה, נחת רוח, מקבל, תומך, רחמן, סובלני, מסביר פנים, טוב לב, מתחשב, משפיע, נאמנות, פשרן, קשוב, מסתכל, בעל עומק רגשי, הולך עם משאלות הלב, מרשים, אציל נפש. הרצון של האינטליגנציה הגבוהה שבאדם להשתמש בכלי הפשטות ככלי חוקר להישאר אותנטי עם עצמו להישאר מחובר לתובנה המכוונת כדי לא ליפול לרושם וסיבוך. אדם בדרגת שכינה. ארבעת היסודות נמצאים באדם מבראשית כך שלאדם יש את סך ארבעת הכתרים ואת המאפיינים שמרכיבים את הכתר הגבוה מעליו והוא חיבור לשכינה שיוצרת בריאה מתוך ארבע רוחות של אהבה, שמחה, אופטימיות וקבלה שיש בם חקר הקבלה, חקר האותנטיות, חקר התרומה וחקר השלום. אדם שמקיים את ארבעת היסודות נמצא בנתינה אין סופית, מקיים "אהבת אמת" מתוכה הוא מקבל (קבלה) את היכולת לראות את תוצאת הנתינה ודרך חקירת התוצאה הוא ישדרג כדי להעצים את עצמו וזאת הנתינה חזרה לעצמו. נתינה – קבלה – נתינה. מערכת יחסי גומלין: "ואהבת לרעך כמוך" בהיפוך "כמוך לרעך ואהבת".
ציוויי השכינה שקיימים באדם מורים לו על דרך רוחנית וזאת כדי שיקיים בריאה בגוף הפיזי בדרך שהאדם יתגמל את עצמו דרך עצמו (שימוש בארבעת כתרי הרוח) , הזכות הגדולה לאהבה עצמית שתוביל את האדם לגלות את כל יכול שבו.
מתוך מימוש ציווי זה הצורך הקיומי רגשי של האדם יהיה לתגמל את האחר באותם מאפיינים אשר קיבל והשתמש בהם בינו לבין עצמו לגדילה והתרחבות וחובתו של האדם להעביר את החכמה העצומה לאדם אחר בדמות נתינה כאילו נותן הוא לעצמו. רצון חופשי זה טבוע כחותמת באדם, שאין לאדם אפשרות להתעלם מכך. כל מה שקיבל (קבלה) האדם, הינו מחויב בנתינה בפועל, במעשי שבתוך הגשמי פיזי, האדם מחויב להעצים ולהרחיב את חכמת הנתינה העצמית מעצם נתינתו כדי להמשיך לתת, ולשם כך עליו לחוות נתינה אמיתית (קבלה) מהמקום לו האדם העניק נתינתו,, שחלילה לא ייקרה שנתינתו לא תחכים ותורחב.
לחוות: קבלת נתינה חזרה כתגובה לנתינה של האדם חייבת להישאר בפרשנות של האדם שמקיים אהבה עצמית היא: אי נתינה מהאחר שקיבל, כתגובה לנתינה של האדם, היא ניצול אנרגית הנתינה של האדם בידי האחר, זאת אומרת שהאדם בנתינה ואילו האחר לוקח ונשאר פסיבי, אינו נותן ובפועל האדם הנותן מעניק לאחר חלקים מהאינטליגנציה של עצמו שהולכים לאיבוד או חלילה האחר משתמש באותם חלקים בצורה לא נכונה ולמען השקר שהוא חי בתוכו.
לסיכום: האדם חי מתוך הצורך ליחסי גומלין של נתינה קבלה נתינה. הנתינה קבלה נתינה הם צורך קיומי כדי לחיות חיים מתוך מימוש להתפתח להיות שכינה שתיצור בריאה. אם חלילה האדם יעצור את הנתינה לעצמו או חלילה לא ידרוש קבלה עבור נתינתו האדם מנתק לעצמו את צינור החיים ומייד ירגיש במחנק רגשי, פיזי, מחשבתי וכתוצאה מכך האדם יהיה מדוכא, עצוב, ספקן, חשדן ועוד…
"מהכלא הפיזי לחופש הרוחני" ארבעת הגורמים הם: רוח, פיזי, מחשבה, רגש ואותן יסודות הם חשובים ומהותיים כדי לחיות את החיים בנינוחות ואהבה. אם חלילה האדם אינו מאוזן בארבעת היסודות, אזי סביבתו הקרובה והרחוקה יחוו רוע ושקר שמגיע מתוך תלות, אגו, פחד, זעם, שנאה ועוד, שהם תוצאה של אדם שרוצה לצאת מהכלא הפיזי לחופש הרוחני שהוא הכול יכול.
די שאחד מארבעת היסודות הללו אינו מתפקד כהלכה, יש סכנה ממשית ששאר היסודות יקרסו אחריו ותהליך זה יגרום לכאוס עצמי.
סך כל הפעולות שהאדם מייצר, מהיקיצה בבוקר ועד לכתו לישון בלילה, בין אם הן נינוחות ובין הן לא נינוחות יגיעו מתוך האיזון או חוסר האיזון שאותו חווה האדם בארבעת היסודות. בסיס טוב ליבו של האדם ונדיבותו תלוי ביחסים הרגשיים בינו לבין עצמו והצלחתו תהיה תלויה ברמת האהבה עצמית שהוא מקיים בינו לבין עצמו והיחסים הרגשיים בין האדם לעצמו יבואו לידי ביטוי ביחסים הרגשיים שלו עם הסביבה. כדי ליצור הרמוניה בין הפרט לבני האדם, הפרט צריך להכיר בעצמו במי ומה שהוא, ומתוך זה, לאהוב את עצמו, להיות שמח, להיות אופטימי ובעל רצון להתפתחות כדי לקלף ולהסיר מעל עצמו כל פחד, חשש, תלות, עשיית רושם, תאווה לכסף וכו'.
מימוש עצמי יגיע רק אם ארבעת התניות אלו יבואו לידי ביטוי. תקשור קוד הקיום מביא לאדם את הידיעה וההכרה העצמית במי ומה שהוא.


פלטיאל אריה


תודעת רוח / תודעת צריך - http://paltiel.co.il/category/need


הפחד מאהבה עצמית - http://paltiel.co.il/category/fear/


מצפון האדם - http://paltiel.co.il/category/tzofen/

מתוך קוד הקיום צמחה מתודולוגיה חדשנית ורבת עוצמה:
לחץ כאן להמשך פרטים: הדרכה בשיטת קוד הקיום



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב