דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פציעות נפוצות בזמן הגלישה ודרכי הימנעות 

מאת    [ 20/05/2010 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 3953 פעמים ]

 

מה גרוע יותר מתנאי ים נמוכים לגולש?האמת שלא הרבה אז הנה שני דברים: מחלה שעלולה להתפתח בגלל זיהום במים(אם גולשים ליד נמל,מרינה ושפכים) וזה ניתן למניעה ע"י הגולש או ...פציעה הנובעת מגלישה לא מבוקרת .

נתוני מחקר בתחום מראים שכמעט כל אחת מהפציעות הנפוצות בזמן הגלישה קשורה לכתפיים.תחשבו על היחס שבין זמן החתירה במים לעומת הזמן שבו אתם גולשים?ובכן רוב הזמן שאנו בתנועה במים מושקע במאמץ החתירה על הגלשן.

תנועת הזרוע הנדרשת לחתירה ופוזיציית הכתף שבה אנו חוזרים על תנועת החתירה שוב ושוב מאות פעמים,לעיתים בסשן אף אחד,גורמים לשימוש יתר ושחיקה שיכולה ליצור פציעות חמורות.

תנוחת השכיבה על הגלשן אינה טבעית לגוף שלנו,ובהתאם יוצרת עומס רב,כאשר שוכבים על הגלשן על הבטן כשפלג גוף העליון מופנה קדימה אל האופק,המשמעות היא שכדי לחתור מהר וביעילות,הגב העליון והכתפיים עובדים תחת עומס רב ונמצאים בתנוחה שאינה טבעית לגוף.

בגלישת גלים,כמו בכל ענף ספורט אחר,כושר ומצב גופני טוב הכרחיים להצלחה שלכם.לא רק שזה משפר ביצועים במים, אלא גם מונע אפשרות לפציעות עתידיות.לכן,חימום טוב לפני הגלישה,מתיחות להרגעת השרירים אחרי הסשן ,יוגה,תרגילי חיזוק ומצב גופני טוב יעזרו לכם להשאיר את הכתפיים והשרירים התומכים גמישים,חזקים ועם יכולת ביצוע של תנועת החתירה לאורך זמן תוך שמירה על הכתפיים.

גולשים רבים רצים למים בימים שיש (סופסוף) גלים ונכנסים לים.כמובן שאין זמן מיותר"לבזבז"על מתיחות כאשר יש גלים טובים ,אבל אל תשכחו שעומס של תנועות שחוזרות על עצמן בזמן הגלישה על שרירים שאינם במצב כשיר או שלא חוממו היטב לפני הכניסה למים,בעיקר בימי החורף כאשר המים קרים יכול להיות מרשם בדוק לפציעה שיכולתם למנוע וחבל.

לכן,שווה להשקיע לפני ולעשות חימום לפני הכניסה למים(גם חימום קצר של כמה דקות,עדיף על כלום)ובנתיים אתם יכולים להסתכל על שבירת הגלים,לבדוק את מצב הפיק,את כיוון הזרמים ומהיכן עדיף להיכנס למים...גם בזמן הגלישה,אחרי שלקחתם כמה גלים תנצלו את הזמן בין גלי ההתקפות כדי לעשות מתיחות לכתפיים,בעיקר בחורף ובפרט  כשאתם מרגישים שהכתף תפוסה.

בנוסף,יש חשיבות רבה למספר מתיחות לשחרור השריר לאחר הגלישה.בימים קרים חשוב להגיע הביתה מהר ככל האפשר ולעשות מתיחות מתחת לזרם חזק של מים חמים לשרירים שעבדו חזק במים.בימים החמים קל יותר לעשות מתיחות מיד לאחר הגלישה בחוף מחוץ למים מיד עם סיום הסשן.

לפחות 5 דק' של מתיחות כפי שמופיע בלינק למטה לאחר הסשן שבהן מחזיקים כל מתיחה לפחות 10 שניות יכול לעזור במניעה של כאב שרירים ביום שלמחרת.

לסיכום,תזכרו את זה:

שרירים שעבדו יתר על המידה נעשים תפוסים ולא מאוזנים ויהיה לכך אפקט משמעותי על אזורים בגוף הקשורים לשרירים אלו.בזמן ששרירי הכתפיים שלכם תפוסים מחתירה מופרזת,יכול בהחלט להיות לכך אפקט ישיר והרסני על הצוואר  שכמות כתפיים וכן הלאה...מומלץ לחזק את השרירים שבעיקר משתמשים בהם בעת גלישה,זה יעזור לכם למנוע פציעות,ולגלוש טוב יותר לזמן ארוך יותר.

תהנו במים מאחלת לנו הרבה ימי גלישה אופטימליים!

להלן מספר מתיחות לדוגמא מתוך תכנית ייחודית לחיזוק השרירים לגולשים:

http://www.youtube.com/watch?v=7HPOAnpBpro

 

 

 

מאיה דאובר,גולשת גלים בכירה בישראל ובאירופה.אלופת הארץ לשעבר 18 שנים ברציפות והגולשת המקצוענית הראשונה מישראל שהתחרתה בסבב גלישה עולמי מקצועני(WQS).מדריכת גלישת גלים מוסמכת ומקצועית עם נסיון של 15 שנים בהדרכה ואימון גלישה בארץ ובחו"ל.


mayAsurf clinic- תחומי התמחות:סדנאות אימון גלישה אישי וייחודי לנשים,ילדים נוער  בכל הגילאים,ובכל רמות הגלישה,במסגרת קבוצות אימון קטנות(4-6 משתתפים) 


לפרטים,מידע וייעוץ ניתן לפנות למייל: mayad.dauber@gmail.com




 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב