דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעריכים ומכבדים אך אפילו אבן אחת במפלגת קדימה לא זזה 

מאת    [ 20/05/2010 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1974 פעמים ]

מעריכים ומכבדים אך אפילו אבן אחת קטנה בקדימה לא זזה  /  נמרוד נוי

20/5/2010

אף שאני מרגיש שמעריכים ומכבדים את הדברים שאני כותב עליהם לא הצלחתי להזיז בקדימה אפילו אבן אחת קטנה. אני יודע שמכירים באיכותם ובמקצועיותם אך בין זאת לבין עשייה כלשהי לצערי אין כל קשר. כלומר, השאלה היא מדוע מתקיים בתוכנו פער אדיר שכזה בין חשיבה ותכנון לבין היכולת והרצון לתרגמם לביצוע. מדוע בחיינו הציבוריים אנו סבורים שאין לעשות דבר ולפיכך מה שהיה הוא שיהיה, ואין כל חשיבות להשקעה בתשומות מקצועיות שונות ולחשיבה והגות, ובודאי בודאי לתעוזת הרוח בתוכנו. ואני בא לטעון כאן לפניכם שגם בחיינו הציבוריים ניתן לעשות דברים נפלאים ושזאת בהשג ידינו ואפילו קל יותר ממה שנראה מלכתחילה.

על פי "מדד נוי" להתנהלות מפלגתית איכותית וראויה, אנו כשלנו בכל הפרמטרים הנדרשים ולפיכך אין לצפות לתוצאות טובות כלשהן שלפתע תצמחנה להן משום מקום ותבאנה השגים למפלגה. פרט ל'תרחיש בינגו' של 'הצלחה אוי ויי שכזו', המבוססת על 'מכירת אשליות לבנות' בתוך מערכת פוליטית הנמצאת על הפנים, ואשר אין בה משהו אחר טוב יותר. לא הצלחתי ליצר בקדימה כל תהליך של לימוד וצמיחה. לא הצלחתי להביא לידי כך שתקום קבוצה אחת אפילו שתתגבש לקראת החלת שינויים נדרשים במפלגה. לא הצלחתי ליצר כל קשר ממשי עם חבר כנסת אחד מקדימה סביב הדברים שאני מדבר עליהם. גם מהצעירים במפלגה לא יצא דבר ולא מכל גורם אחר. ציפי ליבני אכן נפגשה עימי אך היתה זו פגישת נימוסין והכרות שלא היתה לה כל המשכיות וזה לא במקרה. מנכ"ל המפלגה, שהשקעתי לא מעט מאמץ כדי לקדם דרכו דברים, גם כן לא סיפק את הסחורה וגם זה לא במקרה.

כתוצאה ממצב עניינים זה אני מפנה בימים אלו יותר ויותר מאמצים ותשומת לב להקמת 'חזית אזרחית', שתדחוף את המערכת הפוליטית בישראל אל עבר החלת שינויים ותמורות נדרשות בקרבה. הפוליטיקאים, ואנחנו עימהם במפלגות, לא נצליח למשוך את עצמנו בציציות  ראשינו ולהוציא עצמנו מן הביצה בה נמצאת כיום המערכת הפוליטית כולה. ללא דחיפה מתאימה מן החברה האזרחית דבר לא ישתנה ונמשיך לספוג אין סוף הפסדים למדינה ולחברה בה.

אני נפגש עם אנשי מפתח שונים מן האקדמיה וגם מתחומים אחרים ומנסה לגבש גרעין ראשוני שיתחיל לצעוד קדימה. אני יכול רק לדווח כאן שישנה הענות לדבר. זה לא פשוט כמובן. על כל פנים אין מדובר בהקמת תנועה ציבורית אלא ביצירת קואליציה של ארגונים ועמותות מן החברה האזרחית, העוסקים בקידום הדמוקרטיה וחיינו הציבוריים ובהשתתפות מספר אנשי מפתח בכירים ובעלי השפעה בתוכנו.

אני באופן אישי אינני מרים ידיים. זה לא באופיי. אני גם משתדל ככל שניתן לא לקחת דברים באופן אישי ולהיות ענייני ככל האפשר. אני אמשיך במסע הגדול שהחילותי בו ואעשה הכל כדי לחולל מפנה בחיינו הפוליטיים במדינה. אני צועד ומזמין את כל הצמא לדעת והצמא לשינויים ולהתחדשות בקרבנו להצטרף אלי.

נמרוד נוי

3611500 052




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב