דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות מקוריות ואתיקה צרכנית 

מאת    [ 19/05/2010 ]

מילים במאמר: 697   [ נצפה 1767 פעמים ]

רעיונות למתנות מקוריות ואתיקה צרכנית.

רעיונות למתנות מקוריות יכולים להיות כפופים לשיקולים אתיים של צרכנות סלקטיבית ומודעת.

מתנות מקוריות אתיות.

הרצון לתת מתנות מקוריות ברגעים חשובים ומשמעותיים של החיים לאנשים יקרים לנו או חשובים לנו הוא צורך מוכר. החיפוש אחרי רעיונות למתנות מקוריות הוא חיפוש לא פשוט שכפוף לשיקולים שונים. בימינו נוספים שיקולים חדשים לחיפוש אחרי רעיונות למתנות. אם בעבר השיקולים שעל פיהם חיפשנו רעיונות למתנות היו בעיקר שיקולי תקציב ומקוריות, כיום יותר ויותר אנשים משלבים שיקולים נוספים בחיפוש אחרי רעיונות למתנות. ערכן של מתנות מקוריות איננו נמדד כיום רק לפי הערך הכספי או הבידורי שלהן. כיום רעיונות למתנות מוצלחות מתבססים על ערכים כמו איכות הסיבה, צרכנות נבונה וזכויות אדם. אין מדוב בתופעה שכוללת את כלל המחפשים רעיונות למתנות אך רבים ממקבלי ומנותני המתנות מונעים כיום על-ידי רצון להעניק ולקבל מתנות מקוריות שמתאימות לתפיסת עולם כללית ולדאגות אידיאולוגיות שונות. החיפוש אחרי רעיונות למתנות, במקרים אלו, הוא חיפוש אחרי רעיונות למתנות שיעמדו במבחן הכללים האתיים השונים שיש לנותן ולמקבל.

מתנות מקוריות ירוקות.

השיקולים האקולוגיים הינם שיקולים שהופכים חשובים יותר ויותר בחייהם של אנשים רבים שפיתחו מודעות לאיכות הסביבה ולסכנות שבפניהן ניצב כדור הארץ. הצרכנים האקולוגיים מחפשים רעיונות למתנות ירוקות: מתנות מקוריות שאינן מזיקות לאיכות הסביבה ואם ניתן אפילו תורמות למאבק למען סביבה טובה יותר ונקייה יותר. רעיונות למתנות ירוקות יכולים להתבסס על מחזור חומרים או על חומרים שניתן למחזר. ניתן גם למצוא רעיונות למתנות ירוקות שתורמות בצורה ישירה לשיפור איכות הסביבה: נטיעת עצים או תרומה לארגון שנאבק למען איכות הסביבה. המקוריות שניתן למצוא במתנות ירוקות רבות מאפשר לאנשים שלא רק לנהוג בצורה ירוקה אלא גם למצוא רעיונות למתנות מקוריות ואיכותיות. תחום המאבק על איכות הסביבה טומן בחובו לא מעט רעיונות למתנות מקוריות שמשלבות ערכיות אקולוגית ומקוריות רעננה.

מתנות מקוריות וצרכנות נבונה.

ההבנה שניתן לצרוך כיום בצורה יותר הגיונית ומודעת היא הבנה שפושטת בציבור ומשנה את הדרך שבה אנשים צורכים. החיפוש אחרי רעיונות למתנות מושפע מההתפתחות הזו. אנשים מחפשים רעיונות למתנות שאינן רק אובייקטים של צריכה חסרת משמעות אלא מתנות מקוריות בעלות ערך מוסף. הערך המוסף של מתנות מקוריות אלו יכול להיות בדרך הייצור שלהן או במשמעות הנוספת שלהן. ישנם רעיונות למתנות שהשיקול מאחוריהם הוא הרצון במתנות שהייצור שלהן נעשה בצורה הוגנת עבור הפועלים שייצרו אותם ועבור הכלכלה המקומית שמהן הן מגיעות. ניתן למצוא רעיונות למתנות שתורמות לאוכלוסייה מסוימת – בעלי מגבלות, תושבים של אזורים עניים או מוכי אסון טבע וכדומה. רעיונות למתנות שכאלה מאפשרים לצרכן לא רק ליהנות מהאובייקט הנצרך עצמו אלא גם מהאפשרות לעזור לאנשים באמצעות הקנייה שלו. אפשר גם למצוא רעיונות למתנות שנושאות עימן ערך מיוחד: חינוכי (ספר שמלמד דברים חדשים וחשובים, מוצר שמעודד דרך חיים טובה יותר מבחינת בריאותית או התנהגותית וכדומה) או ערכי (מתנה שגורמת למקבל לסייע לאנשים אחרים או מסייעת לו לסייע לאנשים אחרים.) כך נוצר תחום חדש של רעיונות למתנות עם אג'נדה; תחום שבו אנשים מחפשים ומוצאים רעיונות למתנות מקוריות שעומדות בכללי אתיקה מסוגים שונים. החיפוש אחרי רעיונות למתנות בעלות ערך מוסף הוא חיפוש ששכרו איננו רק במציאת מתנות מקוריות מיוחדות אלא גם בתחושת הסיפוק שיש לנותן בזכות החיפוש המיוחד הזה אחרי רעיונות למתנות אתיות.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב