דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלצולים לפלאפון והזמן 

מאת    [ 18/05/2010 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3140 פעמים ]

צלצולים לפלאפון – היום אני אכתוב על הקשר שלהם אל איך שאנחנו תופסים את מימד הזמן- למרות שלא כ"כ בר לי לעשות את זה.

בכל אופן, תפיסת הזמן שלנו כיום בדר"כ כיום היא ראייתו כסוג מסויים של חומר שצריך "לנצל" אותו. צלצולים לפלאפון קשורים לזה, ועוד שניה אני אסביר. דבר זה בא לידי ביטוי באמריות כמו "אני צאריך לנהל נכון את הזמן שלי", "יש לי חור בלו"ז" וכו'. כלומר, אנחנו מרגישים שהזמן הוא משהו ששייך לנו, ואנחנו צריכים להחליט מה "לעשות" איתו. כך (וזה כולל צלצולים לפלאפון), אנחנו נמצאים במרדף מתמיד. כשיש לנו המון מוצרים שאנחנו צורכים ומשתמשים בהם, הרי שאנחנו מעצימים את התחושה של בעלות על אובייקטים, וכך גורמים לעצמו להסתכל על הזמן כאובייקט אפילו יותר.

צלצולים לפלאפון הם אובייקטים, שאנחנו יכולים לשלוט עליהם בלי בעיה. כמו כל חפץ, הם נתונים לגמרי ליכולת שלנו להכליל דברים ולהפוך אותם לחלק מהאוטונימיה שלנו. אבל מה קורה כשאנחנו נתלים במשהו שהוא לא כמו צלצולים לפלאפון? כלומר, משהו שאנחנו לא מצליחים להכליל? אני רוצה לטעון בעצם שהזמן הוא כזה, כלומר משהו שאנחנו לא יכולים באמת לכלול אותו, לא יכולים להפוך אותו לרכוש שלנו כמו צלצולים לפלאפון. הזמן מתרחב כל הזמן, העתיד אינו ידוע, ויש בכך משהו זר ואינסופי. האפשרות הטובה היא לקחת את זה בקלות- להמשיך להוריד צלצולים לפלאפון, ולהתייחס אל מימד האינסופיות כפלא שנותן עניין ואפשרות מתמדת להתפתחות. חוסר הידיעה דווקא מעורר בנו משיכה והשלמה עמוקה עם הדבר (צלצולים לפלאפון זה קצת יותר פשוט...).

האפשרות הפחות טובה היא אלימות- כמו שאנחנו יכולים להיות אלימים בהגנה על צלצולים לפלאפון שלנו, או כל רכוש פיסי אחר, כך אנחנו עלולים לנסות להשתלט על הזמן, לנכס אותו ולהפוך אותו לאובייקט, למרות שאנחנו לא באמת מסוגלים לכך. התוצאה היא תסכול או כל מיני תופעות אחרות לא רצויות. צלצולים לפלאפון, אם כן, יכולים להרגיל אותנו לחשיבה של בעלות על דברים, והמצב היותר גרוע הוא לא רק נסיון השתלטות על הזמן, אלא על אנשים. באנשים אפשר לפגוש באופן בלתי-אמצעי את מימד האינסופיות, את האחרות המוחלטת. אבל לא כמו צלצולים לפלאפון- אנחנו לא יכולים לרכוש או לכבוש אותם. אם זה מה שקורה לנו, צפויים לנו קשיים רבים.

כדאי לשים לב לנקודות האלה, ולחשוב אם צלצולים לפלאפון הם משהו שמשפיע על האשיות שלנו בדרכים שונות. כמובן, שעקרון זה נכון לכל דבר, אבל צלצולים לפלאפון הם הנושא שלנו, אז אני עושה את זה דרך דיבור עליהם. צלצולים לפלאפון – שימו לב מה קורה איתם!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב