דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק החיים- שיטת האימון משחק החיים, על מה היא מתבססת ואיך מיישמים אותה. 

מאת    [ 18/02/2007 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 3688 פעמים ]

"משחק החיים" הנה שיטת אימון שפיתחתי כדי לסייע לבודדים, קבוצות ועסקים להפוך את השגרה למשחק באמצעות התנסות, למידה ושילוב אפקטיבי של משחקים בחייהם, כך שיוכלו להפיק מהם את מירב ההנאה והסיפוק שאנו מצפים ממשחקים ומאחלים לעצמנו בחיים.

את הקלישאה- "החיים הם משחק" שמענו כולנו כבר המון פעמים, אם החיים הם באמת משחק, מה זה אומר וכיצד ניתן לחיות כך - ראשית נבחן את ההגדרה המילונית המקובלת למילים חיים ומשחק: חיים - מכלול הפעולות שמבצע אורגניזם מרגע לידתו עד לרגע מותו. משחק - פעילות אנושית הנעשית לשם הנאה ושעשוע. למשחקים רבים יש יתרונות מעבר להנאה, כגון למידה, חשיבה, שיפור המוטוריקה והקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני ואינטראקציה חברתית.

לאור הגדרה אשר הצגתי נשאלת השאלה מה מניעה אותנו בחיים - אני טוען כמו רבים וטובים לפני, שיש שתי מוטיבציות אפשריות לפעולותינו: הימנעות מכאב וסבל – התנהגויות אשר יפחיתו או ימנעו סכנות וחוויות שליליות. מכוונות להנאה ואושר – התנהגויות אשר יגבירו או יגרמו לעונג וחוויות חיוביות. על פי תפיסה זו, ייתכן שאותה פעולה תבוצע על ידי אותו אדם כל פעם ממוטיבציה אחרת, לדוגמא: אני קם לעבודה בגלל שאם לא אגיע עלולים לכעוס או חלילה לפטר אותי ולכן אני קם עצבני ולחוץ. או שאני קם בבוקר לעבודה כי אני חושב על הכיף שיהיה לי בעבודתי והאנשים הנפלאים איתם אני עובד ולכן אני קם עם חיוך. כמובן שבדרך כלל המוטיבציות מעורבות.

תבחרו אתם, רוצים לפעול מהימנעות מכאב ולהשיג פחות סבל, או לפעול מתוך מכוונות להנאה ואושר - לדעתי האפשרות השנייה הרבה יותר נעימה ומתגמלת.

אז מה יש בין חיים למשחק ?

החינוך והפחדים שהפנמנו גורמים לרבים מאיתנו לתת למוטיבציה הראשונה: "הימנעות מכאב וסבל" לנתב את חיינו. בכך אנו בוחרים לחיות בבריחה מתמידה, מיקוד בחצי הכוס הריקה ותסכול אינהרנטי. בעוד בחירה במוטיבציה השנייה "מכוונות להנאה ואושר" כמוטיב מרכזי בחיינו, תאפשר לנו לחיות חיים שאפתניים, יצירתיים ולטעמי מאתגרים ומספקים הרבה יותר. היות והגדרת המשחקים הינה "סוג של פעילות אנושית, הנעשית לשם הנאה והשעשוע..." הרי שאם נבחר לפעול בחיינו במכוונות להנאה, בעצם נהפוך את החיים שהם מכלול הפעולות שאנו עושים, למשחק או במילים אחרות - נשחק את משחק החיים!

המשחק ככלי למידה

המשחק הינו כלי למידה חשוב ורב ערך על שום שאין הוא נסמך רק על הבנה אלה הוא מאפשר התנסות שבאמצעותה אנו חווים ולומדים את עצמנו ואת העולם באמצעות משחקים, המשחק מאפשר לנו לקחת "סיכונים" בסביבה בטוחה, לאתגר את היכולות שלנו, לבחון את התגובות האוטומטיות שלנו ולנסות התנהגויות חדשות. כפי שילדים מפתחים באמצעות משחקים את היכולות הפיסיות והמוטוריות, היכולות החברתיות, התפיסתיות ויכולות התקשורת, כבוגרים אנו יכולים לנצל את המשחק לכל תחום שאנו מכוונים אליו: תקשורת הבין אישית, פיתוח חשיבה, עבודת צוות, ניתוח מצבים ופתרון קונפליקטים, הכנת תוכנית פעולה ובניית אסטרטגיה, הצבת מטרות ויעדים, התמודדות עם כישלון, מבחן התוצאה, הקשבה ועוד.

הרי שאם רק נשיב לעצמנו את כלי הלימוד הבסיסי הזה כבוגרים, נזכה לא רק להנאה רבה אלא גם לתובנות רבות ולמידה רבת משמעות על החיים, עסקים, זוגיות ובעיקר על עצמנו.

"אל תשאל איפה פחות יכאב לך, תשאל איפה יותר תהנה"

כשתובנה זו הופנמה על ידי, התחלתי להמציא ולשלב בחיי משחקים, כך למדתי ותרגלתי את עצמי לתת לשאלה "מה יעשה לי טוב" להוביל אותי והתוצאות לא איחרו לבוא. המיקוד סייע לי להשיג את הדברים אליהם שאפתי בדרכים יצירתיות וכפיות, האנשים שסביבי נהנו והחלו "לשחק" עימי והיום-יום הפך למשחק אחד ארוך.

משחק החיים

לאור התנסותי פיתחתי סדנאות והרצאות בנושא והמצאתי מגוון משחקים גדול היכול לסייע לאנשים נוספים להפוך את החיים למשחק, ללמוד מהם, ליהנות מהם ולהפיק מהם הרבה יותר. חברות עסקיות זיהו את הפוטנציאל: הן לשם גיבוש ושיפור האווירה בצוות, הן ככלי עזר להפנמה טובה ויעילה יותר של תיאוריות ומודלים במגוון תחומים והן כהכנסת הנאה למקום העבודה לשם הגברת היצירתיות, הורדת שחיקה, שיפור ההישגים והעלאת הרווחיות. ב"משחק החיים" חוקרים את החוקים הפועלים במשחקים ובחיים. מתאמנים לבצע כל פעולה כך שהיא תסב לנו הנאה. לומדים להמציא משחקים ולשלב אותם בשגרה. וכל זה, בהנאה רבה ובכיף רב, כי אני פשוט לא מוכן לעשות דברים אחרת !!!

כפי שאומר החוק הראשון של "משחק החיים":

"החיים הם כמו משחק- המנצח האמיתי הוא זה שנהנה !"

משחק מהנה, אור ברנט

אור ברנט, מנחה קבוצות וסדנאות, בוגר אונ' בר אילן בתחום הנחיית קבוצות ופיתוח מנהיגות.
אור שילב לכל אורך חייו את המשחקים והתפרנס ממשחקים מגיל 14 ועד היום. אור מתמחה בתחום ההפעלה החווייתית ושילוב המשחק ככלי עזר להפנמת תיאוריות ומודלים וככלי לחיים. בשנים האחרונות גילה את הקסם שיש בחיים כמשחק ובמשחק כדרך חיים וכתוצאה מתובנות אלו המציא את שיטת משחק החיים במטרה ללמד אנשים רבים ככל האפשר את סודות החיים כמשחק ליצירת חיים טובים יותר ומהנים הרבה יותר. מפתח ומנחה סדנאות והרצאות רבות בנושא המשלבות בתוכן את התיאוריה הלכה למעשה.
אור הינו מאמן אישי ועסקי בכיר בשיטת "חיבורים", בעל ניסיון רב שנים בתחום האימון והעברת סדנאות למגזר הפרטי והעסקי. לאתר - http://www.orbarnet.co.il מייל- mail@orbarnet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב