תאונות אופנוע – מה יהיה בסופנו?
אין מתנגד לכך שתאונות דרכים בארץ חצו כל סטטיסטיקה שפויה. מדובר בתופעה רחבת היקף שנדמה שרק גדלה עם כל יום שעובר.
למרות ההסברים והניסיון לייעל את מערכת הכבישים, נראה אי אפשר להימנע מהתאונות הקטלניות שאנו עדים להן יום יום.
בכל פעם שמתרחשת תאונת דרכים, יש הפוטנציאל להיות קטלנית, אבל כשמדובר על תאונות אופנוע הפוטנציאל הזה גובר בתלילות. רוכבי האופנועים, בניגוד לנהגי הרכבים, חשופים לגמרי והסיכון שלהם להיפגע בתאונות אופנוע למעשה גדול הרבה יותר, ותאונות שמעורבים בהם אופנועים הן לרוב קטלניות יותר.
גזרת משרד האוצר – מציאותית או נוקשה?
לאור שכיחותן של תאונות אופנוע בארץ, נדמה שגזרת משרד האוצר היא בסך הכול מענה להליך שלא היא התחילה. הגזרה בסך הכול מגישה ערעור שכנגד אל מול תאונות אופנוע רבות וקטלניות שפוקדות אותנו.
האם לא נכון לומר שמחיר הביטוח הוא בעצם מראה?
האם לא נכון לומר מחיר הביטוח מראה את המציאות וביחס ישיר אל מול כמות עצומה של תאונות אופנועים?
רוכבי האופנועים מעלים טענות הגיוניות כנגד העלאת מחיר הביטוח:
1. בעיה כלכלית – העלאת מחיר הביטוח משמעותו עבור רבים מבעלי האופנועים כי ייאלצו לוותר על האופנוע לטובת מכונית כיוון ובמצב החדש, לא שווה כלכלית להחזיק אופנוע.
2. עולם פחות ירוק – כל בעל אופנוע שלא יוכל להחזיק כאמור באופנוע שלו ייאלץ לעבור לנהוג במכונית שגורמת עליה גדולה יותר בזיהום אויר.
3. החרפת הפקקים – אם יהיו יותר מכוניות בכביש יהיו יותר פקקים.
נהגי אופנוע ותרבות נהיגה
על פניו, קשה להתווכח, הטיעונים של רוכבי האופנועים מבוססים ונכונים. עם זאת, נראה שאין מנוס מן המסקנה שלאור תאונות אופנוע רבות כל כך חייבים לייקר את מחיר הביטוח. בגלל אותם רוכבי אופנוע מסוכנים, מתייקר שוב מחיר הביטוח של אופנועים בישראל שכן כמות תאונת אופנוע שכזו מחייבת ייקור של מחיר הביטוח.
אופנועי השרון | אופנועים למכירה , אופנועי , מוסך אופנועים
אופנועי השרון | אופנועים למכירה , אופנועי , מוסך אופנועים