דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס הוראה מתקנת 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 4086 פעמים ]

קורס הוראה מתקנת - דגשים חשובים

קורס הוראה מתקנת מקנה ידע עיוני רב וכלים פרקטיים במגוון נושאים בתחום הוראת הקריאה, הכתיבה והחשבון לבעלי לקויות למידה כגון שיטות מדידה והערכה של יכולת לימודית, אסטרטגיות למידה, דרכי טיפול בהתנגדויות וכדומה. במסגרת הקורס לומדים המשתתפים באופן מעמיק על הלקויות השונות, מה שמאפשר להם לבחור את הדרך הנכונה והמתאימה להתמודד עם כל אחת מהן, תוך תמיכה בתלמיד וקידומו. 

קהל היעד -
קהל היעד לקורס הוראה מתקנת הינו יועצים חינוכיים, מורות בבית הספר היסודי וחטיבת ביניים, מחנכים ומאבחנים דידקטים, מורים בחינוך המיוחד ומטפלים בתחום לקויות למידה.

תוכן הקורס -
הנושאים המרכזיים הנלמדים בקורסים הינם: סוגי לקויות - אבחון והבנת הקושי, אבחון כתומך בתוכנית הלימוד, הכרת הידע המעורב ונדרש בתהליך כתיבה, הכרת מרכיבים פיזיולוגים בכתיבה, כיצד ניתן לפתח את יכולת ההבעה בכתב, אסטרטגיות לאיסוף מידע וארגונו, מוכנות לכתיבה ושלבים בהתפתחות הלשון הכתובה, בניית תוכנית טיפולית בכתיבה וקריאה, מרכיבי התפקוד בכתיבה, מוטוריקה בכתיבה, שגיאות כתיב, איתור דיסגרפיה וליקויי כתיבה אחרים, קשיים רגשיים - חברתיים בקרב תלמידים עם לקויות למידה, גישות טיפוליות להוראת כתיבה, בניית מרכזי למידה, רכישת אסטרטגיות למידה במקצועות עתירי מלל, חשיבות יצירת קשר אישי עם הילד ועוד.

היקף הקורס -
הלימודים בקורס נעים בין 56 ל-112 שעות לימוד אקדמיות, כתלות בהיקף חומר הלימוד ובמוסד הלימודים.

תעודות והסמכה -
לבוגרי הקורס אשר עמדו בהצלחה בכל דרישות הקורס תוענק תעודה ממוסד הלימוד.

למידע נוסף על קורס הוראה מתקנת וקורסים נוספים הקשורים לליקויי למידה כנסו לאתר קורס.

קצת על לקויות למידה
לקות למידה הינה קושי מולד ברכישת מיומנות למידה בסיסית. על פי הערכת מומחים כ-10% מכלל האוכלוסייה מתמודדים עם לקות למידה באחד מתחומי הקריאה, כתיבה או החשבון. ילדים ובוגרים כאחד הסובלים מלקות למידה זקוקים לסיוע לימודי ולהתאמה של שיטת ההוראה על מנת שיוכלו להתמודד עם הלקות, ללמוד קריאה / כתיבה / חשבון ולהשתלב במסגרת החינוך הרגיל. חשוב לציין כי רק בודדים זקוקים למסגרת חינוך מיוחד. את ליקויי הלמידה מגלים לרוב כבר בבית הספר היסודי, אולם ניתן לצפות בסימנים מוקדמים כבר בגיל הרך. לאבחון מוקדם של ליקויי הלמידה ישנה חשיבות מכרעת בכל הקשור ליכולת ההתמודדות של הילד והסביבה עם הלקות.

קשיים אופיניים לסובלים מלקות למידה -
הקשיים האופיניים לבעלי לקות למידה: קושי ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות כגון קריאה, כתיבה, חשבון ושפות זרות. קושי בביצוע משימות לימודיות מותאמות גיל, כקריאת טקסטים ארוכים, פענוח מילים וקושי בהבנת הנקרא. קשיים אלו יכולים להופיע בכל אחד מתחומי השפה - כתיבה ודיבור, קשב וקריאה, חשבון ולמידת שפות זרות. הלקויות הנפוצות באוכלוסיה - דיסלקציה (לקות קריאה), דיסגרפיה (לקות כתיבה), דיסקלקוליה (לקות בחשבון).

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נועגים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב