דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מילה כנגד מילה 

מאת    [ 16/05/2010 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2380 פעמים ]

כיום מוגשות עוד ועוד תלונות על עבירות של אלימות במשפחה. כמה מתוכן הן תלונות אמיתיות וכמה הן תלונות סרק? מה ניתן לעשות כשאתה מוצא שאתה מואשם בתקיפת משפחתך? קיימות נשים המגישות תלונות שווא נגד בני הזוג שלהן. חלק מהן, על מנת לצבור כוח על פני הצד השני במסגרת מאבקי גירושים.

הגשת תלונת שווא היא עברה על החוק, ובית המשפט רואה זאת בחומרה רבה. תלונה מסוג זה יכולה לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת השקר בהליך הגירושים עצמו, שכן הוא יאבד מאמינותו במהלך המשפט.

המשטרה פותחת נגד הבעל תיק פלילי בכל תלונה על כך שפגע בבני משפחתו. התיק ייסגר במקרה של זיכוי או חוסר הרשעה, אולם אם לא, הוא יהווה עדות נגדו לאורך שנים ארוכות. בעיקרון, ניתן לבטל תלונה שהוגשה בגין אלימות במשפחה. עם זאת, לא די לבקש מהמשטרה לסיים את החקירה – מרגע הגשת התלונה, החקירה תופסק רק אם החוקר האחראי על החקירה וקצין אגף חקירות מרחבי יאשרו את הבקשה להפסקת החקירה, מחוסר עניין לציבור. עד כאן הצד שלך. בנוסף, יש להכיר את החוקים העומדים לצד נשים בהקשר זה על מנת ללהבין מה מהלך האירועים הצפוי כתוצאה מהגשת תלונה נגדך.

מהו החוק למניעת אלימות במשפחה
החוק למניעת אלימות במשפחה הוא חוק חשוב בתחום, לאורו נבחנות תלונות על אלימות במשפחה. החוק אוסר על בני משפחה לנהוג באלימות אחד כלפי השני, ומאפשר להגיש בקשה ולהרחיק את אחד מבני הזוג מביתו כדי להפסיק את מה שהוא מכנה "פעולות האלימות". המטרה הראשונה של החוק היא לתת עזרה ראשונה לאחד מבני המשפחה על מנת להגן עליו באופן פיזי מהאלימות שהוא טוען שהופעלה נגדו. המטרה שנייה היא לסייע לאותו צד למנוע את הישנותה של האלימות במשפחה בטווח הארוך.

מהתלונה ועד המעצר
לכן, החוק למניעת אלימות במשפחה מעניק לבית המשפט סמכות להוציא "צו הגנה". זהו צו המרחיק אדם ממשפחתו כדי לסייע בת זוגו, הטוענת כי הוא מגלה כלפיה סימני אלימות. בית המשפט יכול להוציא צו המגביל את בן הזוג נגדו הוגשה התלונה או לעוצרו, החלטה המתקבלת לפעמים במעמד האישה המתלוננת. השופט יורה על הוצאת הצו אם ישתכנע כי זמן קצר לפני הגשת הבקשה נהג איש זה באלימות כלפי בן משפחתו או ביצע בו עבירת מין. המתלוננת צריכה להוכיח כי אלימות זו אכן קרתה באמצעות הצגת מסמכים רפואיים המעידים על חבלה גופנית או אישורים על הגשת תלונות במשטרה על איומים או על התעללות נפשית חריגה.

לאחר שבוע ימים ממעצרו של בן הזוג, מתקיים דיון בנושא בבית המשפט. ברוב המקרים, במסגרת הדיון עשוי הצד השני להיות מורחק ממשפחתו עד לתקופה של 3 חודשים במסגרת מתן צו ההגנה. יש לציין, כי במקרים מסוימים בית המשפט רשאי להאריך את התקופה עד לחצי שנה ובמקרים מיוחדים עד לשנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב