דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות - איך הם נולדים 

מאת    [ 14/05/2010 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 1722 פעמים ]

ה

רעיונות למתנות – איך הם נולדים?

רעיונות למתנות חדשים מופיעים בעולם ומוטלת עלינו החובה להבין מאיפה הם נולדים כדי שנוכל לייצר עוד רעיונות למתנות.

 

רעיונות למתנות הם מוצר שהביקוש לו הולך וגדל. למי שזקוק להוכחה נצביע על כל האתרים ברשת שמציעים רעיונות למתנות. יהיה מי שיגיד שאין זה מלמד על כלום חוץ מהדרך החדשה שיש למוכרי מוצרים להציג את מרכולתם תחת המסווה של רעיונות למתנות. מיצורים ביקורתיים שכאלה יש להתעלם בשלווה; רעיונות למתנות הם הרבה יותר מחזית  שמסתירה מאחוריה תאווה צרכנית. ישנו צורך אמיתי לקיומם של רעיונות למתנות ושל גימיקים שמתלווים אליהם; הצורך הזה הוא העומד בבסיס המצאתם של רעיונות למתנות חדשים. כיוון שישנו צורך מתמיד במציאת עוד ועוד רעיונות למתנות עלינו להבין את המנגנון שמייצר רעיונות למתנות כדי שנוכל להמשיך לייצר עוד רעיונות למתנות. ולכן אנחנו שואלים: איך רעיונות למתנות נולדים?

בדיקה מקיפה של המקורות של רעיונות למתנות מגלה לנו שהם מופיעים במקומות שונים ותהליך הייצור או הלידה שלהם איננו אחיד אלא מורכב מכמה וכמה מנגנונים. המקור הראשוני לייצור רעיונות למתנות הם אנשים. אין מדובר באנשים כמוני וכמוך אלא אנשים מסוג מיוחד שהדבר היחיד שהם עושים בחיים זה להמציא רעיונות למתנות. הם קמים בבוקר וזאת העבודה שלהם: לחשוב על רעיונות למתנות ועל גימיקים ואז לפרסם אותם ברבים. כמובן שאפשר לתהות איפה הם מוצאים רעיונות למתנות או גימיקים; נשאיר זאת לחוקרים אחרים. כשמדובר ביצורים על טבעיים שכאלה שיכולים לייצר כל יום כמה וכמה רעיונות למתנות עדיף לבני תמותה להימנע מהתעסקות מיותרת איתם.

לצד בני אלמוות אלו ישנם גם בני תמותה ששולחים את ידם בהמצאת רעיונות למתנות. אלו אנשים שחיים בינינו ויש להם עבודה קבועה וחיים רגילים. אך לצד השגרה יש להם תחביב סודי: המצאת רעיונות למתנות ומציאת גימיקים חדשים. ייתכן ומדובר בצאצאים של זיווגים בין ממציאי רעיונות למתנות ובני תמותה רגילים (יש לזה רמז בתורה שם מסופר על בני האלוהים שבאים אל בנות האדם ומהזיווג הזה נולדו הגיבורים.) הממציאים החובבים הללו של רעיונות למתנות עושים זאת בזכות תכונות גנטיות שמאפשרות להם לחשוב על גימיקים ועל רעיונות למתנות.

מקור נוסף שממנו נוצרים רעיונות למתנות הוא הרצון הכללי. כבר ז'אן ז'אק רוסו ידע על התופעה הזו: הרצון הכללי של אנשים שחיים בחברה משותפת הופך לדבר בעל קיום מעצמו ומתוך עצמו. כך גם יוצר הצורך האנושי בעוד ועוד רעיונות למתנות את הולדתם של גימיקים ורעיונות. תפילות בהחלט יכולות לסייע בתהליך היצירה הספונטני של רעיונות למתנות מתוך הרצון הכללי. ישנם רבנים שממליצים על מתן צדקה וצום בימים מסוימים כדי להעלות את הסיכוי ללידתם של רעיונות למתנות אך מדענים טוענים שמדובר בלא יותר מגימיקים של דת שנועדו להסתיר את המקורות האמיתיים של רעיונות למתנות ושל גימיקים: ריאקציות כימיות ברמה האטומית ומכאניקת קוונטים ברמה התת-אטומית. המשוררים, לעומת זאת, מעדיפים לחשוב שמקורם של רעיונות למתנות הוא במוזה הנסתרת שאחראית על גימיקים, על רעיונות למתנות ועל לידתם של משחקי חברה.

ואולי רעיונות למתנות נולדים כמו שיר: זה מתחיל מבפנים ואז, עם מאמץ משותף של דמיון ומחשבה, זה מתגלגל החוצה ופתאום, להפתעת כולם, הוא הולך לבד ומוצא את מקומו בעולם שכה זקוק לעוד רעיונות למתנות ולעוד גימיקים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב