דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות - אתמול, היום ומחר. 

מאת    [ 14/05/2010 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 1925 פעמים ]

רעיונות למתנות – אתמול, היום ומחר.

רעיונות למתנות היו למצרך מבוקש בדור האחרון. מה ניתן ללמוד מהעבר על העתיד הצפוי לנו בתחום?

עבר

לא רבים יודעים, אך כאשר מרקו פולו יצא למסעו הארוך למזרח הוא לא באמת חיפש תבלינים וארצות מסתוריות. מרקו פולו חיפש רעיונות למתנות. בתקופתו של הנוסע המפורסם המצב באירופה לא היה פשוט עבור מחפשי רעיונות למתנות. המערב היה מבודד וסגור בתוך עצמו והרבה אנשים היו עסוקים מדי בהישרדות (לא התכנית; היא הומצאה רק כחמישים שנה מאוחר יותר על-ידי אדוארד השני מלך אנגליה,) מכדי לחפש רעיונות למתנות או לעזור בהמצאת גימיקים שונים. מרקו פולו חזר מסין, כפי שמספרים ההיסטוריונים, עם מכתב מקובלאי חאן שנשלח לאפיפיור. מלבד בקשה לשליחת מלומדים מהמערב למונגוליה, במכתב גם הייתה רשימה ארוכה של רעיונות למתנות. זו הייתה המתנה יקרת הערך ששלח קובלאי חאן לאירופה: רעיונות למתנות שהושיעו את השוק הגווע של רעיונות למתנות ושל גימיקים באירופה. למרות משברים רבים במאות הבאות, השוק של רעיונות למתנות שרד את כל המהמורות והמכשולים – מהפכות, מגפות, מלחמות עולם, המצאת שעון הנוכחות – והמשיך להשפיע על התרבות האירופאית והעולמית. מסעות הגילוי והתפשטות הקולוניאליזם הביאו עימם גלים חדשים של רעיונות למתנות וספינות מפרש הקיפו את העולם כשהן נושאות בספנות הלחות גימיקים שנאספו מיבשות רחוקות. עוד יבוא היום שבו מישהו יכתוב את הסיפור האמיתי שעדיין נסתר מעיני רוב האוכלוסייה: כיצד הרעב לרעיונות למתנות והחיפוש הבלתי פוסק אחרי גימיקים עיצב את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו היום.

הווה

העולם כפי שאנחנו מכירים אותו היום הוא עולם שבו רעיונות למתנות חוצים יבשות וימים במהירות וביעילות. העולם הפך לכפר גלובלי שבו רעיונות למתנות אוכלים ארוחת בוקר אצל הנפח ואז יוצאים למרעה עם עדר הגימיקים של הכפר רק כדי לחזור בערב למסיבה הגדולה אצל הכומר המקומי. הביקוש האדיר שקיים היום למיני רעיונות למתנות נענה רק בקושי על-ידי האספקה הקבועה של רעיונות למתנות שמיוצרים בסדנאות זעה במזרח הרחוק מחומרים שנכרו באפריקה. מגמות שונות פועלות כיום בשוק של רעיונות למתנות ושל גימיקים. המגמה הירוקה מנסה לקדם רעיונות למתנות ירוקות ובעלות טביעת רגל פחמנית קטנה. מגמות חברתיות מנסות להפסיק את הייצור של רעיונות למתנות על-ידי ילדים במדינות עולם שלישי. מגמות כלכליות מנסות להסיר את הפיקוח הממשלתי מעל השוק של רעיונות למתנות ומגמות מדעיות נאבקות לפתח רעיונות למתנות חדשים ומשוכללים יותר שיענו על הביקוש הגובר של רעיונות למתנות בקרב אוכלוסיית העולם הגדלה והולכת.

עתיד

הביקוש הגובר והולך של רעיונות למתנות בקרב אוכלוסיית העולם והמחסור הגובר במשאבים הטבעיים עלול להביא למשבר קשה בעתיד הקרוב. מומחים מעריכים שבקרוב אנו צפויים לחוות את המשבר הקשה ביותר בתחום של רעיונות למתנות ושל גימיקים מאז המשבר של שנות השישים. כזכור המחסור הזמני של רעיונות למתנות בשנות השישים הוביל למהומות הסטודנטים במערב ולשביתות ששיתקו מדינות שלמות. ישנם גם מומחים שחוזים שהמשבר יהיה גדול כמו המשבר של תחילית המאה שהוביל למלחמת העולם הראשונה; כזכור, מלחמה זו פרצה בגלל מחלוקת על רעיונות למתנות שהתגלו בגבול בין צרפת לגרמניה. כך או כך, מדענים, כלכלנים ובטלנים בכול העולם עושים לילות כימים כדי למצוא רעיונות למתנות וכדי להמציא גימיקים שיצילו את העולם מהמשבר המאיים. אם הם לא יצליחו למצוא במהירות רעיונות למתנות זה יהיה סופו של העולם כפי שאנחנו מכירים אותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב