דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הערכת האטרקטיביות של כיוון עסקי חדש 

מאת    [ 16/02/2007 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 4131 פעמים ]

בתקופתנו, תקופת ההתמזגויות וההתמחויות, קיים צורך חיוני להעריך נכון את הכיוונים החדשים בהתפתחות העסקית.

יכול להיות שאתם לראשונה בחייכם פותחים עסק, או שאתם רוצים להשקיע בעסק רווחי, ויכול להיות שאתם רוצים להרחיב את התחומים בהם עוסקת החברה שלכם.

בתור התחלה בואו נחשב האם העסק החדש שווה את המאמצים. תעריכו בקירוב את תחום העיסוק החדש עפ"י הקריטריונים הבאים:

1. רווחיותו של סוג העסק החדש. כדאי לחשוב היטב, איזה סכומים אתם יכולים להרוויח, אם כל המתחרים הפוטנציאליים רק מפסידים וממש לא משגשגים. יכול להיות שהעסק הזה כרוך בסיכונים רבים והסיכוי לאבד כסף רב הוא גדול ביותר? לסיכום: ככל שהרווחיות גדולה יותר, כך הכיוון הזה יותר אטרקטיבי עבורכם.

2. היקף השוק. עד כמה היקפי המכירות החזויים תואמים את השאיפות ואת יכולות הייצור שלכם? האם תוכלו להשיג רווחים טובים, אם היקף השוק מהווה רק חלק מאחוז אחד של העסק העיקרי שלכם? האם היציאה לשוק הזה תהיה מועילה דווקא עבורכם? יש כאן כמה היבטים. השוק העולמי יכול להיות נרחב מאוד, אבל השוק המקומי שנגיש עבורכם - מצומצם ביותר. לפעמים כאשר ברשותכם משאבים מעטים לא כדאי אפילו לנסות להיכנס לשוק הגדול, מחשש שידרסו אתכם.

3. קצב הגדילה הצפוי. ככל שקצב הגדילה של התחום באופן כללי גדול יותר - כך יש יותר סיכויים לחברה מסוימת לגדול ולהתפתח. כתוצאה מכך - יותר הזדמנויות לקבלת הכנסות נוספות.

4. מחזורים. עד כמה הביקוש יציב לאורך כל השנה ויותר? אם הביקוש יציב (ורצוי שיגדל בהדרגתיות - ראה סעיף 3), העסק הזה יותר אטרקטיבי. עוצמת הביקוש יכולה להשתנות בהתאם לעונה או להיות חזויה בדיוק מרבי. זוהי אפשרות נוחה במיוחד. במקרה כזה אפשר לתכנן את מחזור הייצור בהתאם למחזור השינויים בביקוש.

5. לעומת זאת שינויי ביקוש אקראיים - זה רע מאוד, וזה גורם להופעת קשיים רבים. אם תחזיקו במלאי משאבים רזרביים גדולים למקרה של גדילת ביקוש פתאומית - ההוצאות יגדלו. אם לא יהיו ברשותכם משאבים רזרביים - לא תוכלו לעמוד בדרישות הביקוש במלואן ולא תקבלו את הרווח הנוסף. ויכול להיות שתפסידו עוד יותר בגלל ירידת ביקוש מתמשכת.

6. עוצמת התחרות. ככל שיש יותר מתחרים בשוק הנ"ל וככל שהלחץ המופעל על ידיהם הוא גדול יותר - כך יהיה לכם יותר קשה לעבוד. זאת אומרת: לחץ תחרותי קטן יותר מעלה את האטרקטיביות של התחום.

7. מיומנויות טכנולוגיות ותעשייתיות וכל ידע מקצועי אחר אשר נדרשים בעסק הזה. אם בעסק החדש נדרשים מיומנויות וידע מקצועי אשר דומים לאלה שיש בחברה הנוכחית, אז אנחנו נתייחס לעסק זה כאל עסק אטרקטיבי יותר. ההוצאות על רכישתם של מיומנויות, טכנולוגיות וידע מקצועי חדשים קטנות במקרה הזה. כמו כן, לא יידרשו להשלמתם משאבים זמניים נוספים.

8. הצורך במשאבים. אם העסק החדש דורש הזרמות של משאבים רבים, במיוחד של כספים, סימן שהעסק הזה יהיה פחות אטרקטיבי בהשוואה לעסק שלא דורש משאבים כלכליים גדולים. ככל שאתם משקיעים יותר כסף, כך הסיכון הכולל עבור החברה גדול יותר.

9. התאמה כללית לתחומי העיסוק האחרים של החברה. האטרקטיביות של העסק תהיה הרבה יותר גבוהה, אם הוא יהיה קשור לתחומי עיסוקה האחרים של החברה הקיימת.

10. תחושה אינטואיטיבית לגבי העסק החדש. אם אתם חושבים, שכדאי לעסוק בתחום עסקי זה ולא אחר - תיקחו גם את זה בחשבון.
אלי שביט - מייסד ומנהל הפרוייקט
www.HomeBiz.co.il - רעיונות גדולים לעסקים קטנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב