דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור קייטרינג לברית מילה ובר מצווה 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 3139 פעמים ]

קייטרינג הוא תחום בעל הצע גדול של נותני שירותים המתחרים זה בזה, ולכן כדאי להתמקד מלכתחילה באיתור חברה בעלת נסיון והתמחות בסוג האירוע אותו תרצו לקיים.
האם מדובר באירוע שמחה גדול כגון בר-מצווה או חתונה? אירוע אינטימי או רב משתתפים? ועוד שאלות שחשוב לשאול את עצמכם מראש בכדי לבחור בהמשך את נותן השירות המתאים שיהפוך את האירוע למוצלח. 

בעבר, כשהיו חוגגים שמחה משפחתית כמו ברית מילה או בר מצווה, היו עורכים מסיבה פרטית בבית הכנסת או בבית ומכינים את האוכל לבד. היום, בעידן שבו הזמן הוא מצרך יקר, מעדיפים רבים לשכור את שירותיהן של חברות הקייטרינג. כך אפשר לחסוך את הזמן, כח האדם והאנרגיות הנדרשים להכנת כמויות גדולות של כיבוד, סידור מקום החגיגה וההגשה למוזמנים, ובסיום האירוע – פינוי ושטיפת המקום והכלים, ואפשר להנות מהאירוע עצמו.  אז איך לבחור?

כמו תמיד, כדאי להסתייע במסקנות והמלצות של קרובים או חברים שהשתתפו או ערכו אירוע דומה,  ולהחליט אם הבחירה שלהם מתאימה גם לכם.

אספקת ציוד – חברות קייטרינג רבות עוסקות גם בהפקת אירועים של ממש, כולל תכנון, עיצוב ותפעול של האירוע.
במידה ואתם עורכים בר מצווה בגינה של בית המשפחה, או בבית הכנסת הגדול של העיר – האם החברה ערוכה לספק שולחנות, מפות, דקורציה וכלי הגשה בכמות מספקת ובמראה המרשימים מספיק לאירוע המרגש? ואם תרצו דוכן שעליו יעלה חתן הבר מצווה לנאום בחברת ההורים – האם הם יכולים לספק אלמנט מתאים ויציב? האם יספקו רמקולים ותאורה (במידה והארוע מתקיים בערב). 

אם מדובר בקייטרינג לברית מילה – לספק כיסא לסנדק האוחז בעולל הנימול? חשוב לברר את הפרטים הקטנים הקשורים להפקת האירוע כדי שאם אין ביכולתה של חברת הקייטרינג להפיק, לספק ולשנע ציוד הקשור לאירוע מבחינת ציוד – תוכלו לפנות מראש לחברות חיצוניות מתאימות בזמן.  חשוב ליידע את החברה על כל בקשה או רעיון מיוחד – כדי שאם יתברר שהחברה עונה על דרישותיכם בנושא התפריט אך לא ערוכה לערוך אירוע בר מצווה באתר לא שגרתי, לא תאלצו להוביל בעצמכם, ברגע האחרון, את הכיבוד לאתר החגיגה.

התאמת הקייטרינג למוזמנים – לוודא שלא מזמינים חברת קייטרינג המתמחה באוכל גורמה לאירוע בר מצווה לילדים, או חברת קייטרינג המתמחה באוכל אקזוטי לאירוע ברית מילה שמשתתפים בו גם חובשי כיפה. התאמת הקייטרינג לקהל המוזמנים תעזור לכם לקטוף מחמאות על האוכל שהיה באירוע שלכם ולהפוך את האירוע עצמו לשמח ובלתי נשכח. אז ספרו לנציג חברת הקייטרינג בשיחת הטלפון על המוזמנים שלכם: כמה מוזמנים, כמות צעירים לעומת מבוגרים וכדומה, ובדקו שהוא יכול לתת מענה, עוד לפני שהגעתם לארוחת טעימות או יצאתם לבדיקת אירוע של החברה.

ואם בטעימות עסקינן - לפני שסוגרים עם הקייטרינג, חשוב לערוך טעימות. לברית מילה כיום יותר קל להיערך מראש מאשר בימים עברו, בהם לא ידעו את מין הנולד מראש. כיום אפשר לבדוק ולהשוות מראש בין חברות הסעדה ואתרי ארועים, ורק לקוות שהמקום והחברה אכן יהיה פנויים שבוע אחרי שהגיח הרך הנולד אל העולם.

בקייטרינג לבר מצווה או בת מצווה כמובן שאין בעיה לבדוק ולשריין מראש. אז הביאו אנשים שאתם סומכים על דעתם, משפחה ו/או חברים. בדקו כמובן מהי הגבלת המוזמנים לטעימות. בנוסף, צפו בקייטרינג בפעולה באירוע, כדי לבדוק את הפרמטרים שקשה לראות בשיחת ההיכרות או בטעימות.  אם אתם עורכים אירוע בר מצווה לחבריו של הילד, בלי מבוגרים, מדובר בתפריט בעל אופי ועלות שונים לגמרי – מנות כמו המבורגרים, צ'יפס, שתיה קלה, דוכני ממתקים ואטרקציות אחרות שימוקמו באתר הינם חלק חשוב מהפקת הארוע. אם זה ארוע משולב חשוב למקם כל אחד מאזורי ההסעדה – למבוגרים ולילדים – בנפרד, אך בצורה שתתאים לפעילות המתוכננת לזמן האירוע, ושלכולם יהיה מראה אטרקטיבי ועשיר.

מרכיב חשוב בהחלטה הוא מיקום חברת הקייטרינג ביחס למקום החגיגה, זאת בכדי שהכיבוד לא ייטלטל שעות בדרכים ויגיע טרי ומרשים להגשה, ולא משנה אם זה אירוע אינטימי או רב משתתפים.

מרכיב נוסף הוא נושא הכשרות – האם החברה יכולה לספק תפריט מגוון, עשיר איכותי וכשר.
מרכיב המנות המיוחדות – אם יש לכם אורחים בעלי צרכים מיוחדים שתרצו להתחשב בהם, האם תוכל חברת ההסעדה לספק את הדרישה. למשל - הסבתות והסבים שלא יכולים או רוצים לאכול סושי, או משפחה צמחונית.

האם יש כמות מינימום או מקסימום להזמנת מנות – חשוב לדעת מראש במידה והחברה אמנם עונה על מגוון ואיכות של כיבוד, אך לא תקיים אירוע של פחות מ- 100 אורחים או יותר מ- 400 ואתם, ברוך השם, משפחה מרובת דודנים, אחים וחברים משני הצדדים.

מספר האורחים – גם כאן, כשאתם מבקשים הצעת מחיר, אל תציינו את מספר המוזמנים הסופית ברשימות האורחים, אלא את כמות האנשים שסביר שיגיעו לאירוע (הורידו כ-15% ממספר האנשים שאתם מזמינים). אם תרצו להפחית את מספר האורחים בשלב מאוחר יותר אתם עשויים להידרש לשלם לפי המספר הגבוה בו נקבתם. המספר הסופי של המנות נסגר ממילא זמן קצר לפני האירוע, ויתר על כן – קייטרינג בד"כ מביא בחשבון כ-10% מנות רזרביות.

אז שיהיה במזל טוב ונתראה בשמחות!

 


המתכון מוגש באהבה מקייטרינג מזון מן הקיבוץ – פתרונות אירוח כשר לכל אירוע. כולל שירות מגשי אירוח לעסקים ופרטיים. כשר בהשגחת הרבנות ת"א יפו.

פירסום - סטודיו מאור - עיצוב ובניית אתרי אינטרנט, קידום אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב