דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלקטרה מוצרי צריכה בדרך למונופול בשוק החשמל 

מאת    [ 13/05/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3804 פעמים ]

שוק מכירת מוצרי החשמל מורכב מכמה רשתות שיווק מרכזיות שהן: שק"ם אלקטריק ,מחסני חשמל,ביג סנסור,אל"מ,טרקלין חשמל .שלושת הראשונות בבעלות אלקטרה צריכה  ולאחר רכישת השליטה באל"מ תהיה לאלקטרה שליטה מלאה על 4 מתוך 5 רשתות השיווק המרכזיות בשוק מוצרי החשמל .

בנוסף אלקטרה סחר חברת האם היא מהיבואניות מוצרי החשמל הגדולה במדינה עם מותגם כמו: מילה פיליפס אלקטרה סאוטר אייסר סוני אריקסון ועוד מותגים מרכזיים ולאחר הרכישה של מיני ליין גם עם מותגים כמו :סמסונג אלקטרולוקס וקינג ותהיה יבואנית מוצרי החשמל הגדולה

פרמטרים אלו יתנו לתאגיד שליטה מוחלטת ומונופול על שיווק מוצרי החשמל במדינה הן במכירת המוצרים דרך רשתות הבית כאמור והן ע"י הסוחרים הקטנים הזקוקים למותגים של אלקטרה כדי למכור ולשרוד. ובכן מי יוכל לעמוד מול ערמת הכסף שמוכנה אלקטרה לשלם כדי לרכוש עוד ועוד שליטה בשוק החשמל בנוסף לכל זה מבקשת החברה (אלקטרה צריכה) להפוך לבורסאית ולגייס כסף מהציבור .

מה המחיר שישלם הציבור :ראשונים ישלמו את המחיר הם עובדי רשת אל"מ שבמשך שנים טיפחו רשת חנויות אמינה ותחרותית והשתכרו משכורות נאות בהתאם להשגים אלו הם יצתרכו ליישר קיו עם עובדי שקם אלקטריק מחסני חשמל וסנסור ולקבל את השכר המקובל ע"י התאגיד . שנייים ישלמו את המחיר הם עובדי התאגיד כולם כי כאשר רוב הרשתות נשלטות ע"י אותה חברה כוח המיקוח של העובד נעלם ואין לו הרבה אופציות אחרות לעבור ולדוגמה מצב שעובד הסתכסך עם מנהל באל"מ או בשקם לא יכול למצא עבודה גם בשאר הרשתות כי הם נשלטות ע"י אותה הנהלה   אפשר שלא ימצא מקום עבודה בתחום זה בכלל שכן גם רשתות השיווק שייכות לקבוצה לא יעסיקו  אותו ושאר הסוחרים תלויים באלקטרה וזקוקים למותגים כדי לשרוד וגם היבואנים האחרים תלויים ברשתות השיווק של אלקטרה .

הציבור ישלם גם מחיר כבד שכן כמו העובדים גם כוח המיקוח של הצרכן והתחרות יפגעו שכן כאשר 4 הרשתות הגדולות שמוכרות מוצרי חשמל הן בשליטת אותו תאגיד . הם יקדמו את המוצרים שהתאגיד מיבא ויורידו מוצרים של המתחרים הרוצים להתחרות הן במחיר והן באיכות לדוגמה : יקודמו טלביזיות של פיליפס וסמסונג וכך יצרו דרישה בשוק  ויורידו טלביזיות של סוני למשל ,או בתנורים יקדמו את סאוטר ואלקטרולוקס על חשבון בוש וסימנס הגרמניות .

ובכן לדעתי אסור לאשר את הרכישה של מיני ליין ורשת החנויות של אל"מ לתאגיד אלקטרה  ולאחר הפיכת אלקטרה צריכה לחברה ציבורית צריך לעקוב טוב טוב על שוק החשמל שיהיה שוק חופשי תחרותי בילתי נשלט ונטול מורה ופחד ועם מספר כזה גדול של עובדים צריך לפקוח עין גם על עמידה קפדנית על חוקי העסקת עובדים ,תנאי השכר, העבודה, היחס והכבוד לעובדים והעובדות בחברה.

האמור הנ"ל הוא דעתו של הכותב בלבד ומוגש כחומר למחשבה

אייל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב