דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות 

מאת    [ 12/05/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 1982 פעמים ]

רעיונות למתנות וזהות תרבותית.

רעיונות למתנות בעלות מאפיינים תרבותיים נועדו לאלו שמבקשים לתת מתנות עם ערך מוסף של רב תרבותיות וגם לאלו שמעוניינים להדגיש זהות תרבותית ספציפית.

יודאיקה ותרבות יהודית

כשאנשים מחפשים רעיונות למתנות פעמים רבות הם לא מסתפקים בערך הבידורי של המתנה או בכמות ההנאה שניתן להפיק ממנה. אנשים רבים מעוניינים להביע משהו באמצעות המתנה ולכן הם מחפשים רעיונות למתנות שיכולות לבטא את האמירה שבה הם מעוניינים. אחת מהאמירות שאותן אפשר להביע באמצעות מתנות היא אמירה תרבותית: ביטוי של מאפיינים תרבותיים שמובנים בתוך המתנה. מוצרי יודאיקה, לדוגמה, מהווים תחום שבו ניתן למצוא מגוון רעיונות למתנות בעלות מאפיינים תרבותיים. מוצרי יודאיקה מביאים עמם משמעויות שונות שנלקחו מהמסורת היהודית ומהתרבות שממנה שואבת את השראתה אומנות היודאיקה. בתחום זה ניתן למצוא רעיונות למתנות מסוגים שונים: רעיונות למתנות שיבטאו את עיקרי הדת היהודית, רעיונות למתנות שיבטאו פרקים מההיסטוריה היהודית או רעיונות למתנות שמבטאות מאפיינים תרבותיים של היהדות בכלל ושל קהילות יהודיות ספציפיות בפרט. רעיונות למתנות מתחום האמנות היהודית עונים על רצון לביטוי תרבותי באמצעות מתנות. הביטוי התרבותי שניתן למצוא ברעיונות למתנות שנובעים מתחום היודאיקה יכול להיות ביטוי משני סוגים שונים: רעיונות למתנות שמבטאות רב תרבותיות יהודית לצידם של רעיונות למתנות שמבטאים הסתגרות בתוך התרבות היהודית.

יודאיקה ורב תרבותיות

רעיונות למתנות מהתחום של מוצרי וחפצי יודאיקה יכולים לבטא את הרצון של הנותן בפלורליזם תרבותי. ניתן לראות בחפצי יודאיקה ביטוי לתרבות שאיננה כופה ומחייבת אלא יכולה לחיות לצידן של תרבויות אחרות ולשאוב מהן השראה. השילוב בין אמנות ויהדות הוא שילוב שבו אמני יודאיקה מבטאים בעזרת אמצעים תרבותיים שלא נולדו בתרבות היהודית רעיונות יהודיים. מי שמחפש רעיונות למתנות שיבטאו שילוב בין תרבותי בהחלט ימצא את מבוקשו בתחום זה. אמנות יודאיקה יכולה לשמש כר פורה למציאתם של רעיונות למתנות שמבטאות את החיבור האפשרי והמפרה שיש במפגש שבין תרבויות שונות. ניתן למצוא כאן רעיונות למתנות עבור מבקרים מחוץ לארץ שלהם אנחנו רוצים להציג את פניה היפות והמיוחדות של התרבות היהודית. אך תחום זה איננו שמור רק למחפשי רעיונות למתנות עבור אורחים זרים. ישנם אירועים רבים שבהם אנשים מעוניינים לבטא את הקשר בין התרבות היהודית המסורתית לבין התרבות העכשווית והישראלית – חגים, אירועים משפחתיים, חתונה או בר מצווה; לאירועים כאלו יתאימו רעיונות למתנות שיכולות לבטא את השילוב הזה.

יודאיקה וזהות תרבותית

לצד החיפוש אחרי הביטוי לרב תרבותיות שמוביל לחיפוש רעיונות למתנות בתחום היודאיקה, ישנה גם מגמה הפוכה. רבים מחפשים רעיונות למתנות בתחום של מוצרי יודאיקה שיבטאו את הקשר המיוחד שיש לישראלים לתרבות היהודית ולמסורת היהודית. במקרים כאלה ישנו חיפוש אחרי רעיונות למתנות שיביעו את החשיבות שהאנשים הללו מייחסים לשורשים היהודיים ולמנהגים שעוברים מדור לדור. רעיונות למתנות בתחום של מוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה מבטאים את הרצון הזה – להדגיש את הזהות היהודית ולהעדיף אותה על פני זהויות אחרות. חשוב לומר שאין בכוונתנו לקבוע אם גישה אחת או אחרת היא נכונה. במקום שיפוט ערכי של מחפשי רעיונות למתנות והדברים שהם רוצים לבטא נסתפק בציון העובדה שבתחום העשיר של אומנות יודאיקה והמוצרים הנלווים ישנו כר עשיר למציאתם של רעיונות למתנות מסוגים שונים מאוד זה מזה. כאלה הם חפצי יודאיקה; הם יכולים לתת רעיונות למתנות שיבטאו רב תרבותיות ופתיחות ובו בזמן הם יכולים לתת רעיונות למתנות שיבטאו זהות תרבותית מסוימת והעדפתה על פני זהויות אחרות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב