דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורים מיתולוגיים- סדרת המטות 

מאת    [ 12/05/2010 ]

מילים במאמר: 2924   [ נצפה 5170 פעמים ]

סיפורים מיתולוגיים- הקדמה

אולי לאדם המודרני, הנוהג לרוץ קדימה לעוד מיליון, לעוד עבודה, לעוד פרוייקט, נראה שהסיפורים המיתולוגיים הינם אוסף של אגדות עם עתיקות שעבר עליהן הכלח. בדיוק כפי שלרוב הוא לא יעצור לרגע כדי לבחון מושגים כמו רוחניות, נפש, הוא לא יחשוב גם לעצור כדי לבחון את אותם אגדות שבוודאי הוא שמע עליהם בילדותו ומאמין ששם מקומם-  כסיפורי ילדים.

אך לא כך הדבר. הסיפורים המיתולוגיים מייצגים לא רק את ההיסטוריה של האדם, את דרך חשיבתו, מחשבותיו, הרגשותיו ותפיסת עולמה של האנושות בזמן קדום יותר, אלא הם משקפים את הבסיס עליו אנו עומדים. באותן תרבויות מלפני שלושת אלפים שנים ויותר, חיו אבות אבותינו ודרך המחשבה, האמונות ותפיסת עולמם הן הבסיס עליו אנו עומדים כיום. אמנם עברו אלפי שנים, ואמנם צמחנו והתפתחנו, אך את היסודות עליהם אנו עומדים נמצא באותם המיתוסים.

סיפורים עתיקים אלו מייצגים את הארכיטיפים, את אותם רעיונות, מחשבות ורגשות עתיקים הקיימים בתת המודע שלנו ולא משנה מה נעשה- הם שם, אצל כולנו, ומשפיעים עלינו בכל תחום. אלו הם עקרונות קדומים המהווים חלק ממה שאנו, ומלווים אותנו בכל חשיבה, רגש ועשייה.

החיבור בין הסיפורים המיתולוגיים לקלפים היה קיים עוד מראשית ההיסטוריה של הקלפים ואפשר לראות פעמים רבות את הקשר בין קלף לסיפור זה או אחר, אולם את העבודה החשובה עשו ליז גרין (כן, אותה ה-ליז גרין האסטרולוגית המפורסמת) וג'וליה פרקר-ברוק בשנות השבעים. הן היו הראשונות שאגדו את זה בצורה מסודרת.

כשהתקדמתי בלימודי עם המורה שלי לחלק המעשי: לקריאות ופירושים, אני זוכר שבכל פעם שעשיתי קריאה והתמודדתי עם פירוש היא עצרה אותי ואמרה לי: "מה עם הארכיטיפ, שגיא?" "לא מספיק להבין רק את הפירוש, נסה למצוא את הארכיטיפ, את הכוח המניע המשותף לכולנו שפועל כרגע אצל השואל".

אז כמו הארכיטיפ של קלף ארבעה מטות, יצאתי ל"מסע הירואי" משלי וחיפשתי את הארכיטיפים בקלפים. כשגיליתי את עבודתם הנפלאה של ליז גרין וג'וליה פרקר, הוקסמתי: מהיקף העבודה, מהסיפורים ובמיוחד מהעובדה שאמנם הקלפים אינם כל-כך עתיקים כפי שנהוג לחשוב, אולם הרעיונות בהם הם עוסקים בהחלט עתיקים ובעצם גיליתי שהאדם לא השתנה הרבה בסופו של דבר ומה שהיה נכון לפני 3,000 שנה, פעמים רבות נכון גם היום.

לאחר שנה של עבודה ומחקר שיניתי את דרך הלימוד שלי והבנתי שאני חייב ללמד את הסיפורים המיתולוגיים כחלק מתוכנית לימוד קלפי הטארוט ולעורר את התלמידים להבין לא רק את הפירוש, כי אם את הארכיטיפים, את הגורמים הפסיכולוגיים המניעים את השואל.

הבנת ארכיטיפים אלו, לדעתי, תאפשר לנו להיות קוראים בקלפים טובים יותר ולהבין מדוע השואל עושה את מה שהוא עושה טוב יותר.

גיליתי גם שיותר קל לזכור את הקלפים בהקשר לסיפור מיתולוגי מאשר ללמוד את הקלף בעל-פה ושפעמים רבות נוח יותר להציג לשואל סיפור, משל, ובדרך זו לעורר בו את התובנות שאנו רוצים לעורר אצלו.

בסדרת מאמרים זו נלמד ארבעה סיפורים המקבילים לארבעת היסודות, כאשר כל סיפור מחולק לתשעה פרקים ושכל פרק מיוצג על-ידי הקלפים שניים ועד עשר של אותו יסוד. בכל שבוע אני אספר סיפור ואנתח את המיתוסים המתפרשים ממנו, וכך נתקדם שלב אחר שלב עד שנכיר את כל ארבעת הסיפורים.

סדרת המטות - יאסון וגיזת הזהב

שני מטות

הסיפור של סדרת המטות מתחיל כשיאסון בן שנתיים. האמת היא שזה לא מדויק ולא מצוין גילו של יאסון, אולם הרשתי לעצמי לערוך שינויים קוסמטיים קלים על-מנת שזה יתאים למספר שניים. פליאס, דודו של יאסון הורג את אביו ומשתלט על הממלכה בכוח. נאמני השלטון, מבעוד מועד, מצליחים להבריח את יאסון ומביאים אותו למשפחה מאמצת ענייה בממלכה רחוקה. יאסון גודל והופך לנער חסון ונאה, האוהב את הוריו המאמצים ועוזר במשק הבית, אולם בתוך תוכו הוא יודע שהוא נועד ליותר ומרגיש למרות אהבת הוריו, נטע זר.

לאחר כמה שנים מגיע שליח המזמין את יאסון ללמוד אצל המורה הנודע כירון, שהוא קנטאור (חצי אדם חצי סוס) ואליו מגיעים בני אלים ובני מלכים ללמוד אומנות, רפואה, לחימה, פילוסופיה, ובמילים אחרות- ללמוד להיות בני אדם. כמובן שנאמני השלטון צרפו אותו לתוכנית לימודים מיוחדת זו כדי שיוכל ברבות הימים לתפקד כמלך, אולם יאסון לא ידע דבר על כך ושמח על כי שפר מזלו.

כאשר יאסון היה בן 17, חזרו נאמני השלטון וסיפרו ליאסון את האמת ואמרו לו שהוא חייב להחזיר לעצמו את השלטון, לא רק מכיוון שעליו לנקום את מות אביו, אלא מכיוון שאלו הם חוקי האולימפוס- חוקים האומרים שהממלכה חייבת לעבור מאב לבן, שכן דם האלים זורם במשפחת המלוכה. לכן זוהי לא רק זכות אבות כי אם גם זכות הניתנת מתוקף חוקי האולימפוס.

אבל את יאסון לא צריך היה לשכנע והוא מייד אורז את חפציו, נפרד מהוריו המאמצים ויוצא לחזור לממלכתו.

הארכיטיפ של הקלף

הארכיטיפ הבסיסי של הקלף עוסק בלימודים, וכמו יאסון, השואל צריך תחילה ללמוד לפני שהוא יוצא לדרך. מעבר לכך נפגוש אצל השואל פעמים רבות את התחושה אותה הרגיש יאסון, שהוא נועד לגדולות. גם השואל ירגיש שהוא נועד לגדולות, הוא נטע זר, ושעתיד בלתי רגיל עומד לפניו.

 

שלושה מטות

יאסון יוצא לדרך, אולם האגו לא מאפשר לו להיכנס לממלכתו חסר כל. "שנים רבות למדתי והשכלתי", הוא אומר לעצמו, "מדוע שלא אקדיש שנה כדי להתעשר ולחזור למלכת אבי כאדם מכובד?" אמר, וכך עשה. שנה הוא עמל בעיר הגדולה כדי להתעשר וכשהסתיימה השנה נסע לממלכתו עם זהב, בגדים יקרים, משרתים ומתנות.

אולם רגע לפני שהגיע אל ממלכתו, התנפלו עליו חבורה של שודדים ולקחו ממנו את כל מה שהיה לו. הם לקחו הכול ואפילו את חולצתו והוא הצליח להימלט  כשהוא משאיר שם סנדלר אחד, וכך ולבסוף התייצב מול דודו: בלי רכוש, בלי בגדים, עם סנדל אחד וללא חולצה. כנגד כל הסיכויים יאסון עמד מול פליאס ודרש את ממלכתו חזרה, והוא הצליח!

פליאס שמע את דבריו, הסכים ואמר שממלכתו תועבר ליאסון כבר מחר ואף פירסם זאת ברבים.

לאלו המופתעים כדאי לגלות שלילה קודם חלם פליאס חלום ובו הוא ראה נער לבוש סנדל אחד וללא חולצה, מוציא סכין והורג אותו. למחרת יועצי הממלכה פרשו את החלום כחלום נבואי שהמסר שלו הוא שבמידה ויפגוש בנער כזה, עליו להיכנע לכל דרישותיו. לכן כשדרש יאסון את הממלכה דודו ויתר עליה.

הארכיטיפ של הקלף

הארכיטיפ של הקלף עוסק בצורך בהכרה, צורך הגובר והולך במיוחד לאחר עבודה, לימודים והשקעה מרובים. מעבר לכך הארכיטיפ של הקלף עוסק באומץ הנדרש לעמוד מול הצד השני ולדרוש את המגיע לנו, אומץ שאינו קשור עם הצד השני, כי אם ביכולת שלנו להתגבר על הפחדים והחששות שלנו ולמצוא את הכוח לדרוש את המגיע לנו.

 

ארבעה מטות

למחרת מגיע דודו של יאסון ומספר לו שהוא חושש שהעם לא יקבל אותו כמלך. "אתה צעיר, חסר ניסיון, ולמרות שהממלכה מגיע לך, אתה לא באמת גדלת פה ואינך מכיר את האויבים או את החברים שלך", אמר דודו, "אם תעלה לשלטון, העם יתמרד".

אך יחד עם זאת מציג דודו פתרון. הוא מציע לו לצאת למסע הירואי, מסע שבו הוא יוכיח שהוא ראוי להיות מלך. הוא מציע לצאת לחפש את גיזת הזהב, מסע בו יוכיח יאסון לכולם שהוא ראוי להיות מלך.

גיזת הזהב, בגרסת סיפור זו, הינה כבשה שבמקום צמר גדל עליה זהב. אף אחד לא בטוח שהיא באמת קיימת, וברור שהדרך אליה מסוכנת, אולם יאסון כלל אינו מתרשם מעובדות אלו. הוא מקבל עליו את המשימה ובעזרת קסמו והאש הבוערת בו הוא מגייס לעזרתו נסיכים (בני אלים נוספים) וגיבורים רבים, לרבות הרקולס ואורפיאוס. ספינה מפוארת וחזקה נבנתה עבורם לה הגיבורים קראו לה "ארגו", וחלק זה של הסיפור מסתיים כאשר הספינה נכנסת למים והגיבורים שלנו, שיקראו מעכשיו "הארגונאוטים", יוצאים לדרך.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק ביציאה למסע ניצחון ומזכיר לשואל שהדרך היא החשובה ולא המטרה.

אולם יחד עם זאת הארכיטיפ של הקלף עוסק בסיבות המובילות את השואל לצאת למסע אליו הוא רוצה לצאת. המסע זה נקרא "מסע הירואי", ממנו הוא כמובן לא יחזור עם כוחות על, אולם הוא יחזור אחר, בוגר, יציב ושלם. מסע שבסופו הוא יכיר טוב יותר את הזהות האמיתית שלו ויוכל להיות שלם עם כל מה שהוא עושה.

במיתולוגיה אנו נמצא שני סוגים של מסעות הירואיים בהם הגיבור יוצא כנער וחוזר כ"גבר":

במסע מהסוג הראשון הגיבור אינו יוצא לשום מקום. הוא מתבגר באופן פתאומי, לרוב בנסיבות טראגיות, למשל כאשר אביו נפטר. עכשיו כשאביו איננו, הוא אינו יכול יותר להישאר נער, והופך לגבר שצריך לדאוג למשפחה. ברגע אחד הוא הופך מילד לגבר ומגלה את כוחותיו ואת היכולות שלו.

את הגיבורים האלו, אגב, לא נראה רק במיתולוגיה היוונית. מוטיבים אלו יופיעו אצל רוב הגיבורים המודרניים, ולא בכדי גיבורים כמו סופרמן, ספיידרמן ובאטמן מתבגרים ומגלים את כוחם רק לאחר שהוריהם מתים. יוצרי סיפורי אגדות אלו משתמשים באותם האלמנטים וחשוב מכך אנו, אלו המקשיבים לסיפורים, מתעוררים, מתרגשים ומתחברים אל אותם סיפורים כיוון שהם מתבססים על אותם הכללים שהיו נכונים לפני שלושת אלפים שנה ונכונים גם היום.

במסע השני יוצא הגיבור, כמו במקרה של יאסון, למסע אמיתי. הוא אוסף את כל הקרובים לו ומספר להם שהוא יוצא למסע ממנו לא בטוח שיחזור. אך אם ישוב, הוא מבטיח שהכול ישתנה. במסע מהסוג הזה הגיבור יוצא לחפש את עצמו, לעמוד מול אתגרים ולגלות את הכוח הטמון בו.

במהלך המסע משתנה הגיבור והנער מגלה את עצמו, מבין את היכולות שלו, הופך לעצמאי וכשהוא חוזר הוא חוזר כאדם אחר, וכולם מכירים בו כגיבור.

פעמים רבות נפגוש מסע מסוג זה בקריאות: יציאה מהבית, מעבר לחיי זוגיות משותפים, נסיעה להודו, צבא. כל אלו פעמים רבות יהיו אותו מסע בו השואל מקווה לגלות את עצמו.

 

חמישה מטות

חלק נכבד מסיפורו של יאסון וגיזת הזהב עוסק במסע הארוך והמסוכן אותו עוברים יאסון וחבריו בדרך אל הממלכה בה נמצאת גיזת הזהב. אולם על סיפור מסע רצוף תלאות זה, בו כשליש מהצוות נהרגים או אובדים, לרבות הרקולס אגב, אני אדלג ואספר שבסופו של דבר, לאחר כל התלאות הגיע יאסון לייעודו-  לקולכיס.

בזכות האלה הרה הגיעה החבורה ללא בעיות לעיר הבירה של מדינה זרה שאינה נוהגת להסביר פנים לאורחיה. בזכותה, המלך איאטס קיבל אותם בחביבות וחום ולא היה מוכן לשמוע דבר עד שנערכה סעודה גדולה ומפוארת. לאחר הסעודה, שכן אין מן הנימוס לשאול את האורחים על כך לפני כן, ביקש המלך לשמוע מהיכן הגיעו ומדוע, ויאסון סיפר כי הוא וצוותו הם אנשים מכובדים, בני אלים, ומיוון הרחוקה הגיעו מתוך תקווה כי ייעתר לבקשתם וייתן להם את גיזת הזהב שברשותו. בתמורה, הוסיף יאסון, הם מוכנים לעשות כל דבר.

כששמע המלך את בקשתו של יאסון ליבו נמלא זעם, אך לא הגיב, אלא אמר ליאסון שהוא מאוד מעריך אומץ וגבורה ושאכן, אם ברצו לקבל את גיזת הזהב יהיה עליו להוכיח את גבורתו. "כדי להוכיח שאתה ראוי להחזיק בגיזת הזהב תצטרך לעשות את מה שאני עצמי עשיתי", אמר המלך ולא שיקר. הוא נתן ליאסון משימה בלתי אפשרית ושלח אותו לדרכו.

תחילה חשב יאסון לבצע את המשימה בעצמו והיה מוכן למות תוך כדי ניסיון, אולם חבריו שכנעו אותו שזה בלתי אפשרי ובקשו ממנו לחשוב על פתרון אחר. יאסון, שהבין כי לבדו לא יוכל לעמוד במשימה, הלך לחפש עזרה. את העזרה מצא יאסון אצל מדיאה, מכשפה כה חזקה שאפילו האלים פחדו מכוחה. "אם תצליח לשכנע אותה לעזור לך", סיפר לו אחד מנכדי המלך שיאסון פגש ואף הציל בעבר, "כל דבר היא תעשה עבורך".

כשנפגש יאסון עם מדיאה, התברר שאת רוב העבודה עשה בשבילו כבר קופידון שכן את חיציו, שפגעו בליבה של מדיאה, הוא כבר ירה קודם ובשם האהבה הייתה מוכנה מדיאה לעזור ליאסון, ובכך למעשה לבגוד בממלכה, במלך, וגרוע יותר, באביה. שכן היא הייתה בת המלך.

כשהוא מצויד בשיקויים, בקסמים, במשחות ובידע, עמד יאסון במשימה המורכבת והצליח בה.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק במאבק בו כדי לנצח צריך תחילה להבין כי אנו עומדים בפני מאבק ולאחר מכן לדעת לבקש עזרה כשצריך. אולם מעבר לכך, הקלף עוסק בשני ארכיטיפים חשובים. הראשון קשור בקושי שיש לכל אחד מאתנו להודות, כשצריך, שאנו לא יכולים לעשות את זה. האגו פעמים רבות לא מאפשר לנו להודות ומורה לנו להמשיך בדרך בלתי אפשרית שבסופה נכשל. אך זה בדיוק העניין: לפעמים צריך לדעת שלבד זה יהיה בלתי אפשרי ולדעת לבקש ולחפש עזרה.

הארכיטיפ השני עוסק באהבה עיוורת ומסביר שבאהבה אין חוקים ואם במקרה השואל שלנו מאוהב, הוא יהיה מוכן להקריב הכול למען האהבה.

 

שישה מטות

הסיפור שלנו כאן קצר, ולמעשה זהו שלב מעבר לקראת החלק הבא של הסיפור (המספר 7). לאחר שיאסון עומד בכל המשימות, הוא עולה כמנצח על הסוס שלו ודוהר לכיוון המלך כדי לקבל את המגיע לו.

הארכיטיפ של הקלף

קלף ששה מטות עוסק בניצחון, אך מזהיר בפני השלב שלאחר הניצחון, בו השואל עלול לנוח על זרי הדפנה ולהפסיד בסופו של דבר את מה שהוא השיג. הארכיטיפ של הקלף עוסק גם הוא בניצחון, אולם הוא בא להזכיר לנו שהניצחון למעשה הינו "שלב וירטואלי", הממוקם כרונולוגית לאחר שלב סיום המאבק ולפני שלב המימוש. בשלב הניצחון אין לנו משהו ממשי ביד, אבל זה לא נחוץ. הידיעה בדבר הניצחון והצפייה לקבלת התמורה היא זו שממלאת את ליבנו בגאווה, בריגוש ובתחושת התעלות. מיד עם קבלת התמורה, תחושת הניצחון תלך ותדעך ואותה יחליפו מטרות וריגושים חדשים. לכן הקלף מדגיש שצריך לדעת להתענג על הניצחון לשמוח בו, אך להבין שהוא רגעי, נקודת שיא שאחריה חוזרים לחיים הרגילים שלנו.

 

שבעה מטות

המלך המופתע, שמעולם לא התכוון לתת ליאסון את גיזת הזהב, אמר שהוא עדיין לא יכול לתת לו את גיזת הזהב, כייוון שגם בנו צריך להחליט בעניין. כמובן שהוא ניסה למשוך זמן, אולם כאן יאסון סוף סוף הבין. הוא הבין שלאורך כל הזמן במקום לפתור את הבעיה כמו שצריך, הוא שגה בכך שהתפתה ללכת אחרי אתגרים. לכן החליט שהוא לא יוצא עוד למשימות, לא לוקח על עצמו עוד אתגרים, אלא פותר את הבעיה באופן מיידי, כיוון שכל אתגר ומסע רק מרחיקים אותו מהמטרה.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק במסר הקורא לשואל להתעסק בעיקר ולא בטפל. גם הארכיטיפ של הקלף דומה במקרה זה והוא עוסק בנטייה שיש לנו לרוץ אחר אתגרים, משימות או הרפתקאות במקום לעסוק במטרה האמיתית שלנו. לא מדובר כאן רק בהסחות דעת, כי אם בנטייה לדחות דברים, לברוח למטלות פשוטות או מהנות יותר, לתת לדברים אחרים להפריע לנו. כל גורמים מעכבים אלו הינן נורות אדומות וסימן לכך שאנו מתחמקים מהבעיה האמיתית ושהגיע הזמן לפתור את הבעיה כמו שצריך.

 

שמונה מטות

יאסון הפך להיות ענייני ומתכנן יחד עם מדיאה כיצד לפעול. הוא הלך לבן המלך ובעזרתה של מדיאה לוקח את גיזת הזהב בכוח. הוא נלחם באחיה של מדיאה והורג אותו, בורח מהאי ומפליג הביתה כשהכול מתוכנן היטב ומתנהל כהלכה.

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף עוסק במהירות ופעולה וזהו אחד הקלפים הטובים בחפיסה. יחד עם זאת, הארכיטיפ של הקלף קשור עם מדיאה, ובהקרבה שהיא עשתה לטובת יאסון. מדיאה עזבה את בית אביה מבלי לחזור. היא הקריבה את משפחתה, בגדה באביה, סייעה ברצח אחיה והכול לטובת האהוב שלה אחריו היא מולכת לארץ רחוקה.

זה אולי נשמע סיפור מרוחק מעולמנו, אולם ההקרבה של מדיאה, מייצגת את הקרבה שעושות רוב הנשים למען הגבר שלה (את הארכיטיפ ההפוך, על ההקרבה של הגבר אנו נפגוש בקלף 9 גביעים).

תשאלו בוודאי, מתי האישה עוזבת את הבית מבלי לחזור? והתשובה היא: כל הזמן! אלא שצריך לדעת להתבונן.

לפני החתונה באה הבת ואומרת לאביה (כמובן לא במילים אלו): "תקשיב אבא, אני עוזבת את הבית ולא חוזרת. אני הולכת אחרי בעלי לעתיד ושתדע לך שלעולם לא אחזור. בעוד כמה ימים, כשאתחתן", היא ממשיכה, "אני כבר לא רוצה להיקרא "גלית כהן". בית כהן לא קיים יותר עבורי ובעוד כמה ימים אני אהיה " גלית נחמני" ובעצם אני כבר אהיה שייכת לבית אחר ואין לי כוונה לחזור".

לכן קלף שמונה מטות מראה לנו שהשואלת מוכנה לעזוב את הבית, להיות טוטאלית, ולהיכנס כול-כולה לתוך זוגיות שכבר התפתחה מעבר לאהבה- לבניית חיים משותפים. לפני כן היא אולי התאהבה, אבל עכשיו היא מוכנה לעזוב את הבית וללכת עד הסוף.

 

תשעה מטות

בשונה מתחילת ההרפתקה, ולמצופה, ההפלגה הביתה התנהלה ללא כל הפרעות, קושי, הפסקה או תקלה. אולם המסע לא הסתיים ונפטון, אל הים, לא אמר עדיין את המילה האחרונה. ממש לקראת סוף המסע פרצה סערה אימתנית שגררה את הספינה ארגו לסלעים ואיימה להטביע את כל הצוות והגיבורים.

רבים טבעו ונהרגו, אולם המצב היה יכול להיות יותר גרוע אלמלא יאסון, אשר בניגוד לשאר שהשתכרו או ישנו, עמד על המשמר, חיכה עד לרגע האחרון והבין כי חייב להיות מכשול אחרון. כשהסערה החלה, הוא היה מוכן, הזהיר את הצוות והצליח להציל רבים, את עצמו וכמובן את מדיאה וגיזת הזהב.  

הארכיטיפ של הקלף

הפירוש של הקלף תשעה מוטות עוסק בצורך של השואל להחזיק מעמד, ומסביר שעוד מעט הכול יהיה בסדר. כארכיטיפ הקלף מסביר את ההבנה בסיסית שיש לנו בחיים ש"זה לא נגמר". רבים יודעים על מה אני מדבר, כיוון שרובנו היינו שם, במקום בו אנו יודעים, על-אף שהכול נראה בסדר, שצריך לקרות משהו, שלא ייתכן שזה יגמר כל-כך פשוט וטוב. לא כל הארכיטיפים הם "חיוביים". חלקם, כפי שנגלה בהמשך, הרסניים וכשאנו במקום זה, כשאנו מרגישים שמשהו לא טוב עומד לקרות, סימן שארכיטיפ שורשי זה התעורר.

 

עשרה מטות

יאסון חזר הביתה כמנצח, לקח את הממלכה שלו חזרה, התחתן עם מדיאה, נולדו להם ילדים ונראה היה שהכול עומד להיות טוב, אולם לא כך מסתיים סיפורו של יאסון.

דיי מהר האש, זו שבערה בו ועזרה לו להתגבר על המכשולים והקשיים, המשיכה לבעור בו והוא החל לחשוב על הרחבת הממלכה. הוא כרת בריתות, התחתן נישואים פוליטיים עם אישה נוספת ועוד ידו הייתה נטויה, אולם מדיאה, שראתה שמעשיו עומדים להוביל אותם לאסון, סירבה לתת לזה להמשיך. היא ראתה שגורלה שלה ושל ילדיה עומד להיות מר וכשהבינה שיאסון לא מתכוון להקשיב לה, החליטה מתוך טירוף וייאוש לנקום ביאסון שעמד לנטוש אותה. לכן במעשה כישוף איום היא הרגה את אשתו הטרייה של יאסון, ובמעשה טירוף הרגה את ילדיה. "לא אתן שילדיי יפגעו מידי זרים", היא אמרה, " לא אתן ליד אכזרית ממני להורגם", וכך ברגע של איבוד הדעת היא הרגה את ילדיה. כשהגיע יאסון, כועס על מעלליה של אשתו ועל הרצח של אשתו הטרייה, הוא רצה להורגה, אך לא ציפה לכך שיראה את ילדיו מוטלים ללא רוח חיים. הוא הספיק לראות את מדיאה עולה על מרכבה רתומה לדרקונים, עפה משם, וכשהיא הלכה, הוא איבד את כל מה שהיה לו.

הארכיטיפ של הקלף

גם כאן הארכיטיפ של הקלף דומה לפירוש שלו. הפרוש מזהיר מפני הנטייה לקחת על עצמנו יותר מידי ומזהיר שאנו עלולים להתמוטט. הארכיטיפ של הקלף עוסק בנטייה החבויה הקיימת בנו לקחת על עצמנו יותר מידי. לא שזו בעיה לקחת על עצמנו יותר מידי, אולם זה לא תמיד נחוץ ונטייה לא בריאה זו גוברת והופכת לבעיה כאשר הכול בסדר. אז אנו צריכים להקשיב לעצמנו ולהלחם בארכיטיפ הרסני זה הקורא לנו לנסות להתחיל דברים חדשים, לרצות עוד, לקחת עוד מחויבות, לרוץ לעוד פרויקט ולבסוף לגלות שכל זה נעשה על חשבון הדברים הטובים שיש לנו בחיים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© מנדלבוים שגיא. עוסק בהומיאופתיה קלאסית, בעל ניסיון של 16 שנים בלימוד והוראה של קורסים וסדנאות בנושא טארוט וחלומות אותם הוא מלמד בתל-אביב ובמרכזים שונים ברחבי הארץ. על הכותב בהרחבה תוכלו לקרוא באתר הבית: טארוט חלומות וקצת יותר. את שגיא והנכם מוזמנים לפגוש בהרצאת המבוא הקרובה. וכן בקורסי: טארוט ו- חלומות אותם הוא מלמד. אם ברצונכם להעמיק קצת יותר, ולקבל את קורס המבוא לקלפי טארוט של שגיא (חינם) הרשמו כאן, וישלחו אליכם שנים-עשר שיעורים במייל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב