דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייצוג על-ידי עורך דין מומחה למקרי רשלנות רפואית בהריון 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2209 פעמים ]

לידה היא אירוע טבעי אך קסום וגם, מה לעשות, כואב. אין אישה שלא מתכוננת לרגע הזה שבו היא יוצרת חיים. אך גם התהליך המרגש הזה עלול להפוך לטראומתי. רשלנות רפואית לצערנו הרב היא נושא שחוזר לעתים קרובות מדי בזמן הלידה. את הנזק הנגרם לא ניתן להחזיר לאחור, אך גם לא חייבים לעבור על זה בשתיקה.

כיצד מגדירים רשלנות רפואית?

כדי לדעת אם מדובר ברשלנות רפואית, צריך לדעת איך להגדיר אותה. כי לא כל מקרה מצער שקורה במהלך האשפוז הוא רשלנות, לא כל טעות של רופא מוגדרת כרשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם נגרם נזק, אך לא מדובר בהתרשלות של הרופא המטפל.

רשלנות רפואית מהווה חלק מסעיף הנזיקין הכללי, כלומר חלק מהגדרת רשלנות רחבה יותר. הגדרת הרשלנות הרפואית היא מעשה או מחדל של רופא או מוסד רפואי, במהלך טיפול רפואי אשר גרם נזק למטופל בעקיפין או בכוונה תחילה תוך כדי ביצוע רשלני של תפקידו. זכותו של המטופל, על פי חוק, הוא לתבוע את הגורם הרשלני, כאשר הגוף המשלם הינו המוסד הרפואי או חברת הביטוח ולא הרופא עצמו.

אתם לא לבד - אל תייצגו את עצמכם

במידה והחלטתם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, אל תנסו לייצג את עצמכם. מדובר בתהליך ארוך הדורש ידע וניסיון רב, לכן מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לרשלנות רפואית. רשלנות רפואית בלידה היא עניין כואב וטראומתי במיוחד. לרוב נפגעת ממנו כל המשפחה- האם, התינוק וכמובן גם האב. עם נושא טעון ומורכב שכזה, עדיף לתת למומחים להתמודד.

כאמור, הגשת תביעה כזו היא תהליך ארוך הכולל המון ניירת. יש לאסוף את כל הרישום הרפואי ולתעד את כל הפעולות שבוצעו בשלב טרום לידה, במהלכה ואחריה. במידה ולא עשיתם זאת, מועבר נטל האחריות אליכם, כדי להוכיח כי לא  אתם אלה אשר התרשלו ולכן חשוב מאוד לקחת עורך דין רשלנות רפואית בזמן.

מתי להגיש תביעת רשלנות רפואית?

את התביעה אפשר להגיש עד שבע שנים מהיותו של היילוד בגיר, כלומר: ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית החל מהלידה ועד להיותו של היילוד בן 25. במידה והתינוק נולד עם מום כלשהו הדורש מכם מאמצים ומשאבים רבים, מומלץ להגיש את התביעה מוקדם ככל הניתן. לרוב כספי הפיצויים הם גבוהים מאוד ויעזרו לכם להתמודד עם העול הכלכלי אליו נקלעתם.

נזקי גוף אפשריים במקרה של רשלנות רפואית

הנזקים בעקבות רשלנות רפואית בלידה עלולים להיות חמורים מאוד וללוות אתכם למהלך כל החיים. המומים המקנים את הפיצויים הגבוהים ביתר הם פיגור שכלי או שיתוק מוחין. מלבד אלה, מדובר בשורה ארוכה של נזקי גוף אפשריים לאם ולתינוק, מנכות או שיתוק לתינוק ועד לכריתת רחם ואפילו מוות של האם. אין סיבה לכל שתישאו בנטל ההוצאות הכספיות הכרוכות בנזקי גוף לבדכם.

לחיות עם לידה רשלנית ותוצאותיה

אמהות ואבות רבים חיים עם תוצאותיה של לידה רשלנית, תוצאות אשר במקרים רבים הם יצטרכו להתמודד איתם כל חייהם. מדובר בנזק נפשי, גופני וכלכלי וכן בעגמת נפש קשה מנשוא. עם תוצאות הלידה הרשלנית אתם תצטרכו לחיות, אך אין סיבה לכך שתאלצו גם לספוג את ההוצאות הכספיות הכרוכות בכך. תביעת רשלנות רפואית היא הדרך היחידה לקבל את מה שמגיע לכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב