דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטרנט וזכויות יוצרים 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3850 פעמים ]

יש אי בהירות כלשהי עקב חידושו וחדשנותו של אינטרנט בשאלת חוק זכויות היוצרים בכל הקשור ליצירות המשוטטות מעל דפי האתרים. לעתים נדמה כי השימוש באינטרנט הוא תחום פרוץ למדי, מעין מערב פרוע אשר ביכולתו של כל אחד לעשות בו כרצונו, אולם מסתבר שלא כך הדבר ואכן קיים צורך לשמור על זכויות יוצרים באינטרנט.

זכויות יוצרים באינטרנט – תחום בתולי


1. התחום לא ברור לגמרי - רשת האינטרנט מעלה שאלות שלא היו קיימות בזמן שנחקקו החוקים אשר עסקו בזכויות יוצרים. בשל כך נושא זכויות היוצרים באינטרנט נמצא מעט בערפל. ישנם דברים אשר על פניו נראים לכם מובנים מאליהם בכל הקשור לתחום האינטרנט ויש צורך להפעיל קצת שיקול דעת בטרם אתם מבצעים אותם. אולם יש להיזהר ולשים לב כי אקט שאתם מבצעים בתחומי האינטרנט אינו פוגע בזכויות היוצרים של אדם אחר.

2. האם אפשר להעתיק תמונות – לשם הדוגמה, אם אתם חושבים שאתם יכולים לקחת תמונה אקראית באינטרנט ולהציג אותה תחת השם שלכם, אתם טועים. מאחורי אותה תמונה ישנו אדם אשר צילם אותה וזכויות היוצרים של התמונה שייכות לו או לאתר אשר הועתקה ממנו התמונה. לכן אם תרצה להעתיק תמונה עלייך לבקש תחילה את הזכות מהצלם או מהאתר בו פורסמה התמונה לראשונה. חשוב לציין שגם אם הזכרת את שם הצלם מתחת לתמונה, אין זו ערובה לכך שיצאת ידי חובה, ובכל זאת עליך להקפיד על בקשת אישור מאתר המקור.

3. מה לגבי מיילים – זכויות היוצרים באינטרנט מוקפדות עד כדי כך שלמעשה משתמשים אף אינם מורשים לפרסם באינטרנט תוכן של מייל פרטי אשר הועבר אליהם באמצעות חבר קרוב, וזאת ללא אישורו, יש להיזהר ולחשוב פעמיים בטרם אתם מסתכנים בתביעה פוטנציאלית, אפילו מחבר קרוב.

4. אזהרה לבעלי אתרים - אם אתה בעל אתר ואתה מעסיק מעצבים גראפיים שסייעו לך בבנייתו, מוטלת עלייך האחריות שמלבד התשלום עבור שירותיהם, עליך להקפיד על עריכת הסכם נהיר וברור המעניק לך זכויות בלעדיות על עבודתם של אותם מעצבים המועסקים אצלך.

הורדות שירים

1. המלחמה בהורדות שירים - המוסיקה באינטרנט ותחום הורדות השירים הוא תחום אשר נאבקו רבות, וגם כיום מנהלות חברות התקליטים מאבקים ממושכים נגד אתרי הורדות השירים  אשר נוגסות בנתחים גדולים מרווחיהן.

2. רכישות קטנות - אם אתה בתור אזרח קטן רוצה לעשות שימוש בשיר או בקטע מוסזקלי, עליך לוודא שאתה מקבל בכתב את הזכויות מיוצר השיר לעשות בו שימוש. דרך נוספת היא לפנות אל אקו"ם ולרכוש קטעי מוזיקה. למי שמעוניין לחסוך בכסף, קיימים מספר אתרים אשר מציעים בחינם קטעי סאונד לכל דורש.

איך מונעים גניבת זכויות יוצרים באינטרנט?

ישנם שני כלים עיקריים אשר בעזרתם ניתן למנוע גניבת זכויות יוצרים, הראשון הוא תוכנות הצפנה והשני הוא תוכנות אבטחה ליצירה למורשים בלבד. אלו שני הכלים העיקריים אשר  מסייעים בגנה על זכויות יוצרים באינטרנט, אולם הם לא היחידים וניתן להסתייע בכלים אחרים.

 

לפרטים נוספים בנושא בקרו באתרנו :

חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב