גרייט שייפ עוזרת לכם להרים את המשקולות האלה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

גרייט שייפ עוזרת לכם להרים את המשקולות האלה 

מאת    [ 10/05/2010 ]
מילים במאמר: 680   [ נצפה 2024 פעמים ]

 
 

המושג הנפוץ ביותר בקרב מאמני כושר לקוח מן השפה האנגלית "TECHNIQUE RULES". משמעותו: המתאמן ימשיך לבצע את התרגיל כל עוד תישמרנה הגדרות המוקדמות של טכניקה נכונה. כאשר יתרחשו שינויים או סטיות מההגדרות הטכניות של אותו התרגיל, על המאמן להורות למתאמן לסיים את המחזור. מן האמור לעיל ניתן להבין שביצוע טכני נכון הוא הגורם החשוב ביותר להצלחת האימון, אך בכל זאת איננו הגורם היחיד. הרי לפניכם רשימת עצות והנחיות אשר יגרמו לאימון להיות יעיל ובטוח יותר.

טיפים להרמת משקולות נכונה

1. בחירת התרגיל - חשובה בעיקר לעמידה במטרות שנקבעו לאימון כאשר ישנם שני גורמים  שחייבים להתקיים לצורך ביצוע נכון ומדוייק.
א. מוכנות תנועתית ונפשית של המתאמן (שיווי משקל, קואורדינציה, סבלנות)
ב. מוכנות פיזית/אורטופדית (גמישות מפרקית, ליקויי יציבה)

2. הגדרת "ביצוע נכון" - היא למעשה תאום ציפיות בין המתאמן וגופו. חשוב להקפיד על הנקודות הבאות:
א. נקודת התחלה (מיקום המשקולת)
ב. נקודת אמצע (אם יש)
ג. נקודת סיום (אם שונה מנוקדת ההתחלה)
ד. מנח נכון של מפרקים (נעילה או ישור המפרק, מנח הצוואר, מנח גב תחתון, כיווץ ריצפת אגן ושרירי בטן פנימיים)
ה. סוג האחיזה (עילית, תחתית, ניטראלית)
ו.  קצב ההרמה וההורדה והמעבר ביניהם (האם להאיץ את המשקול או קצב אחיד)
ז. אופן הנשימה (תיזמון שאיפה ונשיפה יחסית לשלב התרגיל)
ח. אופן הכניסה למכשיר והתאמתו הפרטנית (במכונות)
ט. אופן לקיחת המשקולת והחזרתה (פציעות רבות עקב לקיחה או החזרה נמהרת) 

3. תזמון ביצוע התרגילים - ככל שהתרגיל מורכב יותר הוא מצריך מערכת עצבים רעננה יותר.
א. ביצוע תרגילים טכניים המשתפים קבוצות שרירים רבות יבוצע בתחילת האימון.
ב. תרגילים המצריכים ביצוע מהיר (כח מתפרץ, כדורי כח) - בתחילת האימון.
ג. תרגילים הדורשים שיווי משקל ושימוש מוגבר בשרירים מייצבים - בתחילת האימון.
ד. הרמת משקלים כבדים - בתחילת האימון.
ה. מתיחות סטאטיות ארוכות עלולות לגרום להרפיה - בסיום האימון.
ו. פעילות אירובית אינטנסיבית תגרום לעייפות כללית - בסיום האימון. 

4. עצימות (קושי) ההתנגדות - מתאמנים  רבים יודעים מהי הטכניקה הנכונה לביצוע התרגיל אך מסיבות שונות משתמשים במשקלים כבדים מדי. יתכן שהמשקל הראשוני היה מתאים אך ככל שכמות מחזורים גדולה יותר ו/או המחזור יתארך, הטכניקה תתדרדר לקראת סיום. על מתאמנים להביא זאת בחשבון ולסיים בזמן המתאים. מסיבה זו על מתאמנים להיות קשובים לגופם ולווסת את האימון בהתאם.

5. שמירה - כאשר לקוח מתאמן במשקלים כבדים ו/או מגיע לכישלון בחזרה האחרונה הוא צריך שומר או שניים על מנת לקחת את המשקולת ממנו בבטחה. בעיות עלולות להתעורר כאשר השומר לא מספיק חזק או מיומן או לא היה תאום מראש לגבי אופן הוצאת, החזרת וסיום המחזור.

6. שימוש במראה - במקרים רבים צפייה עצמית במראה מהווה גורם להגברת מוטיבציה. לעיתים היא נותנת משוב לגבי ביצוע התרגיל, אך למרבה הצער קיימים מקרים בהם עצם המבט במראה מוציא את המתאמן מריכוז... עובדה זו עלולה לגרום לחזרה כרונית על ביצוע טעויות בתרגיל וסיכון מוגבר לפציעה.

7. שימוש במשוב חיצוני - ניתן לבקש ממאמן או מתאמן נוסף לעקוב אחרי הביצוע הטכני של התרגיל ולסייע במתן משוב והנחיות במקרה והביצוע איננו מושלם

8. שמירה על סימטריה/חולשה חד צדדית - רוב המתאמנים חזקים יותר בצד אחד של הגוף. עובדה זו עלולה לגרום לעומס מוגבר על צד מסויים, בעיקר במכשירים שלא ניתן לראות בהם יציאה מסימטריה (בעיקר מכשירי כח חד ציריים כדוגמאת מכשיר SMITH). לפיכך, רצוי להשתמש במשקולות חופשיות לעיתים קרובות, בהן ניתן לראות את הדומיננטיות של צד מסויים. על מנת לחזק את הצד החלש יש לסיים את התרגיל כאשר הצד החלש מגיע לסיום ביצוע טכני תקין.

לסיכום:

האימון הגופני מתקדם ביחד עם המדע. ככל שהתובנה לגבי הצרכים של האדם החי במאה העשרים ואחת עולה, כך יגברו השינוים במינון התרגילים ושיטות האימון  המועברים על ידי אנשי מקצוע הספורט.  עולם חדרי הכושר עובר מהפך בתקופה האחרונה, בו תרגילים שעיקרם עיצוב פיתוח הגוף מתחלפים עם לתרגילים המיועדים לחיזוק הגוף לשם מניעת בעיות גב והקלה על התפקוד היומי. תהליך זה מחייב את המתאמנים לבצע תרגילים מורכבים יותר מבחינה טכנית, אשר דורשים בדרך כלל גם שמירה על שיווי משקל. ביצוע לא נכון של תרגילים אלו עלולים לגרום לבעיות יציבה או נפילות מסוכנות למרות המשקלים הקלים יותר. באחריות המשותפת של המאמן והמדריך לשמור על לימוד וביצוע תקין של תרגילים אלו. 

 

הטיפים להרמת משקולות נכונה: מאת עופר קיס, מנהל מקצועי ברשת מועדוני הכושר גרייט שייפ

גרייט שייפ היא רשת מועדוני כושר שהוקמה בשנת 1996, ומאז הלכה והתרחבה עד שהפכה לרשת מועדונים מובילה בפריסה ארצית. גרייט שייפ, בבעלות ירון סלע, אריק קרטן ואסף לנגי, מציעה למנוייה שילוב מנצח בין צוות מקצועי ומנוסה, ציוד מתקדם ומגוון שיעורי סטודיו ייחודיים, לבין אווירה חמה, נעימה ומשוחררת – וזו אחת הסיבות לכך שמועדוני הכושר של הרשת הם מקום שכיף להגיע אליו בכל אימון מחדש.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב