דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה קורה אם חברת בדק בית מגלה ליקויי בנייה? 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 4372 פעמים ]

בדק בית הינו הליך בדיקה הכרחי עבור כל אדם המתעתד לרכוש נכס או דירה. בדיקת דירה מאגדת בתוכה את כל ההליך הנדרש לבדיקה פנימית ומהותית של מצב הדירה או הנכס אשר בכוונתנו לרכוש. השירות שמציעה חברת בדק בית ממוצעת מתאים לכל דירה, אם מיד ראשונה או שנייה וגם כאשר קיימת כוונה לשפץ.

בדיקת דירה מחייבת שירות אמין, מקצועי ומנוסה, אשר תברר עבורך את כל הבדיקות המקיפות: בדיקות הנדסיות, בדק בית ושמאות מקרקעין, בדיקת קרינה, בדיקת רטיבות, בדיקה תרמית וביקורת מבנים. לשם כך, אתם זקוקים לחברה מקצועית ביותר, כדי להבטיח שתיהנו מהנכס ולא תעמדו חלילה בפני ליקויים ותקלות.

הליכי הבדיקות הנדרשים בבדק בית

הבדיקות המבוצעות על ידי חברת בדק בית הן רבות וכוללות אספקטים נרחבים: החל מביקורת המבנה לפני הרכישה, בדיקת אקוסטיקה, בדיקה של ליקויי בנייה וכדומה. בדיקות נוספות של שלד המבנה, בדיקת ליקויי בנייה ברכוש המשותף, ליווי הנדסי של הבנייה וכן בדיקת רטיבות, בדיקת אחריות הקבלן ועמידות בנושא של רעידות אדמה.

מכלול הבדיקות הנדרשות, כאמור, הינו ארוך ומפורט. מדובר כמובן בבדיקות ובלחצים מול קבלנים, מול מנהלי עבודה בשטח, מהנדסים ואדריכלים. הבדיקות חייבות להיות מקצועיות ולמנוע התנהלות מול 'חאפרים'. חברה שמעניקה בדק בית מקצועי מעסיקה מומחים מן השורה הראשונה. אלו מספקים דו"חות מפורטים ובוחנים כל היבט ולו הקטן ביותר.

מה קורה אם חברת בדק בית מגלה ליקויי בנייה?

כאשר מתגלים ליקויים על ידי חברת בדק בית, נוצר לפעמים הצורך להשתמש בהליך משפטי. הליך משפטי כזה מלווה ומצריך חוות דעת הנדסיות אשר מהוות בסיס ראייתי. בדיקות הנדסיות נכונות ומקצועיות יכולות להוות גורם מכריע בפתרון ליקויים שהתגלו בנכס.

לצורך כך, קיימות חברות בדק בית מקצועיות: אלו יחסכו את עוגמת הנפש הנוצרת כאשר הנושאים הללו מגיעים להתדיינות משפטיות או להליכי בוררות. ואיך? חברות המבצעות בדיקת דירה מוסמכות למעשה להעניק דו"חות שיהוו מסמך משפטי לכל דבר ואפילו כראייה במשפט. מסמך של חברה לבדק בית נחשב אמין ומקצועי תמיד.

חברת בדק בית תבדוק גם מי ביצע את השיפוץ

אנשי חברת בדק בית בוחנים גם את כל הגורמים העוסקים בעבודות השיפוץ. יש לזכור שעל פי חוק, רשאי לעסוק בשיפוצים רק מי שברשותו רישיון מתאים לכך מרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. בנוסף, ישנם סיווגים לעבודות השיפוצים האפשריות בהתאם להיקפם הכספי. בחלק מן המקרים מחויבת גם פיקוחו של מהנדס בניין. את כל אלו חברה מקצועית תוודא.

האם יש צורך בשירותי חברת בדק בית ברכישה של דירת יד שנייה?

בעת רכישה של נכס ישן, קיים סיכון שקיימים פגמים, שחלקם אפילו אינן נראים. קל וחומר בעיני אנשים שאינם מומחים בשטח הבנייה. בדיקה כזאת, המבוצעת על ידי חברות בדק בית מומחיות, מונעת אי נעימויות ובעיות עתידיות של פגמים אשר עשויים להתגלות בהמשך.

דו"חות של בדיקות הנדסיות, המביאים בחשבון את עלות תיקון הפגמים יימסרו למזמין הבדיקה. האחרון יוכל כך להביא בחשבון את כל העלויות הכלכליות הנדרשות לצורך ביצוע ומימוש הרכישה של הנכס. יש לזכור כי בהליך הרכישה גם מלוות הוצאות ועלויות כלכליות נוספות כגון שכר טרחת עורך דין, דמי תיווך ומס רכישה. עם חברת בדק בית הכל ייראה לכם קל יותר וברור.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב