דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיות אצל תינוקות וילדים איך מטפלים ? 

מאת    [ 10/05/2010 ]

מילים במאמר: 728   [ נצפה 5036 פעמים ]

אלרגיה בתינוק ובילד אלרגיה הקדמה

 

אלרגיה נפוצה מאודביותר בישראל  התופעות כתוצאה מבעיה נפוצה זו הן כל כך רבות ומגוונות עד שלעיתים מטופלים מגיעים אלי עם תלונה וסימפטום בתחום רחוק מבעיות מערכת חיסון כגון ילד שמגיע עם שינה ותינוקות עם בעיות התפתחות. רק בבירור מעמיק ויסודי אנו מגיעים לשורש הבעיה, להרחקת הגורם האלרגני ולטיפול מוצלח.

באמצעות דיקור סיני, צמחי מרפא, ומטפל מקצועי ומנוסה ניתן לטפל באלרגיה, להפחית משמעותית את הסימפטומים ולשפר את איכות חייך.

מהי אלרגיה ?

אלרגיה הינה תגובת יתר של  מערכת החיסון לחומר מסיים כגון מזון, אבקני צמחים, קרדית הבית, תרופות, מוצר קוסמטי וכו'. מגע גופינו בא במגע דרך העור, שאיפה או בליעה של החומר גורם לגוף לזהות את החומר כסכנה והגוף יוצא למתקפה.המתקפה של הגוף על החומר היא בתהליך שנקרא דלקת.

מהם הסימפטומים של אלרגיה ?

באלרגיה יש מרכיב של ליחה שגורמת לבצקת ונפיחות. הסימפטומים לאלרגיה יופיעו בעיקר באיברים שחשופים לחומר האלרגני ולכן אלרגיה מופיעה בשלוש מערכות עיקריות:

אלרגיה בכלי הנשימה : נזלת, קושי בנשימה,אסטמה, קדחת השחת, פוליפים, אדנו אידים

אלרגיה במערכת העיכול : כאבי בטן, עצירות, שלשול,גסטריטיס,קוליטיס, דלקות פרקים

אלרגיה בעור : אקזמה, פריחה, אטופיק דרמטיטיס , אסטמה של העור

איך אלרגיה משפיעה על תינוקות וילדים ?

 

אצל תינוקות וילדים קטנים מערכת העיכול , הנשימה והחיסון פחות מפותחות מאשר בבוגרים ולכן הם אלרגיים לחומרים ומזונות רבים, כגון אלרגיה לחלב,אלרגיה לפירות ועוד.תינוק אלרגי נוטה לפתח ליחה ונזלת רבה  כמו כן תינוקות וילדים קטנים אינם יודעים להוציא את הנזלת והליחה שמצטברת אצלם במערכת הנשימה. אפשר לראות כיום הרבה ילדים איטלקיים הכוונה לילדים שיש להם שתי פסים נזלתיים (מקרוני ) שיוצאים מהנחיריים בצורה כרונית.

מדוע חשוב טפל בליחה ונזלת אלרגית אצל ילדים ותינוקות ?

 נזלת אשר אינה יוצאת גורמת לכך שהילד שוכב לישון עם הנזלת ,שמהווה מצע טוב להתרבות חיידקים, מגיעה לעיניים ויוצרת דלקת עיניים, מגיעה לאוזניים ויוצרת דלקת אוזניים. או שהיא מטפטפת חזרה למערכת הנשימה ויוצרת דלקות גרון חוזרות, ברונכיטיס, סינוסיטיס,שיעול כרוני ואסטמה.

אלרגיה בתינוק ובילד - דיקור סיני

דיקור הוא כלי מצוין לטיפול באלרגיה היא מורידה את פעילות היתר של מערכת החיסון ועוזרת להוריד סימפטומים כמו נשימה חורקנית,שיעול, דלקת אוזניים, דלקת עיניים ובעיות במערכת העיכול כמו כאבי בטן,עצירות ושלשול. הדיקור בתינוקות וילדים הינו בין 10 שניות לדקה, בהתאם לגיל הילד והוא כמעט ואינו כואב.

אלרגיה בתינוקות וילדים - צמחי מרפא

צמחי מרפא סיניים ומערביים  יטפלו  בליחה ופינוייה ממערכת הנשימה דרך מערכת העיכול . צמחים כמו טיון יווני, סמבוק שחור, אאופורזיה הם צמחים שמווסתים את מערכת החיסון ומונעים מהליחה להצטבר במקומות לא רצויים. ליקוריץ, אזוב, יפתחו את דרכי הנשימה וצמחים כמו אניס ואסטרגלוס יעבדו על מערכת העיכול.

 

אלרגיות אצל התינוק והילד - אורך חיים ותזונה

הפסקת צריכת מזון אלרגני היא בעלת חשיבות רבה בטיפול באלרגיה אצל תינוקכם. ללא טיפול זה התינוק יסבול כרונית מהבעיה. אלרגיה לחלב  היא מהסיבות הנפוצות ביותר לבעיה זו. ישנם כיום תחליפים רבים לחלב כגון חלב אורז,חלב שקדים ומוצרים מחלב עז או סויה. מתח נפשי הוא גורם שיש לשים לב אליו בילדים למשל הולדת אח, מעבר דירה או גן הם גורם נוסף להתפרצות אלרגיה ויש לטפל בכך בעדינות הנדרשת.

עיסוי  באלרגיה למניעת התפתחות דלקת עיניים או דלקת אוזניים

טיפול במגע ובשמנים מיוחדים יעזור לילד להרפות את השרירים התפוסים בגב בכתפיים ובעורף. ניתן אף ללמד אתכם ההורים נקודות לחיצה ועיסוי שדרכם תוכלו למנוע מהנזלת להפוך לדלקת עיניים או דלקת באוזן התיכונה. מגע נכון וחם בזמן שילדכם סובל מחזק את הקשר בניכם ומביא לריפוי. נקודות לחיצה וטיפים אחרים יכולים לתת לכם כלי ומענה למצב ולא להרגיש חוסר אונים מול סבלו.

סיכום

הורים רבים באים  לאחר מסכת ייסורים של חודשים או שנים, בטיפול המערבי הרגיל. בחלק מהמקרים ההורים משלימים עם מצב ילדם ומקווים שהטיפול ברפואה המשלימה רק יוריד מעט חלק מהסימפטומים אבל לא באמת יפתור את המצב ואת השימוש המתמיד בסטרואידים, משאפים ואנטי היסטמינים (נוגדי דלקת). מניסיוני במקרים רבים תוכלו להיווכח איך טיפול נכון תוך שימוש בכלי הרפואה הסינית קרי דיקור סיני, צמחי מרפא ועיסוי תוכלו לראות תוצאות מהירות שיביאו לכך שילדכם יתאושש במהירות מפתיעה.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י דיקור סיני (אקופונקטורה), שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים  להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il  להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב