דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה אנחנו חייבים קינוחים אחרי האוכל? 

מאת    [ 09/05/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 4977 פעמים ]

גבירותיי ורבותיי, כולנו פושעים. פושעים מסוכנים שלא מצליחים לחזור למוטב ושבים פעם אחר פעם אל זירת הפשע. כולנו, גבירותיי ורבותיי, חוטאים אומללים של קינוחים. כל העונשים הכבדים שננחית על עצמנו לא יעזרו: עוגות, שוקולד וקצפת ימשיכו לקרוא לנו כמו פרצה לגנב- ואנחנו נהנה מזה.

המשיכה למתוק היא בטבע שלנו

מסתבר שהגוף שלנו מתוכנן להמשך למתוק ויש לזה סיבות טובות. הגוף שלנו מעדיף מתוק מרגע הלידה שלנו, מסיבות אבולוציוניות - כדי לדאוג שתינוקות יימשכו לחלב האם שטעמו מתקתק. בהמשך, העדפה זו גורמת לנו להעדיף פירות על פני עשבים מרירים שעשויים להיות מזיקים. אל תשכחו שהתזונה שלנו הגיעה בעבר פשוט ממה שהיה זמין בטבע.

למה אנחנו חייבים קינוחים אחרי האוכל?

היום יש שפע של קינוחים, שוקולדים, עוגות, עוגיות ולרובנו יש צורך בלתי נשלט למתוק מיד אחרי הארוחה. זה עניין של הרגלי אכילה שאפשר לנסות להתגבר עליו אבל גם לו יש הסבר פיזיולוגי: אחרי ארוחות כבדות הגוף צריך הרבה אנרגיה לפעולת העיכול ולכן מבקש אנרגיה נוספת שהמקור המהיר ביותר שלה הוא סוכרים.

איזה מין עולם – תרבויות ללא קינוחים אחרי האוכל

על פי ההיגיון, אם נאכל ארוחות פחות כבדות, הצורך שלנו במתוק יפחת. נשמע לכם משימה בלתי אפשרית? עדויות מרשיעות מתרבויות אקזוטיות כמו תרבות סין או צרפת מוכיחות שאפשר אחרת. במטבח הצרפתי למשל, אוכלים גבינות לקינוח ובין המנות מגישים סורבה.

איך לא להרגיש אשמה?

בסוף הארוחה, באמצעה או בתחילתה- בכל תרבות ומטבח קינוחים תופסים מקום של כבוד. הדרך לאכול מתוק בלי לחוש אשמה היא לשים לב לכמות ולעיתוי. לא חייבים לאכול קינוח מיד אחרי האוכל. חכו קצת, שתו תה שירגיע את הדחף למתוק ואז, כשתגיעו לקינוח תרגישו שאכלתם בשביל ההנאה של החיך ולא סתם בשביל לרצות את מערכת העיכול.

מתכוני קינוחים ידידותיים לגזרה

כמובן שתמיד אפשר גם למצוא אלטרנטיבות למתוקים עתירי הקלוריות ורגשות האשמה. אם אתם מתעצבנים כשאומרים לכם לאכול פרי או תמר, אנחנו איתכם – זה לא קינוח! אבל ישנם אינספור מתכוני קינוחים דלי קלוריות ובריאים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה ויחד עם זאת יעניקו לכם טעם אלוהי ומספק לא פחות מחבריהם עתירי הקלוריות.

גם שומרי כשרות יכולים ליהנות מקינוחים?

הכמיהה למתוק אחרי הארוחה בעייתית גם עבור שומרי הכשרות שבינינו. ברגע שאכלתם ארוחה בשרית, לא משנה כמה עוגות יקרצו לכם ויגרו את כל החושים, עדיין תצטרכו להמתין בסבלנות ולאכול... תמר, או אחד מאותם קינוחים שנקראים 'פרווה' וזה גם הטעם שלהם.

מתכוני קינוחים לשומרי כשרות

הרי זה לא הגיוני ששוק שלם של שומרי כשרות יישאר עם חצי תאוותו בידו. ואכן, תחום קינוחי הפרווה הלך והפך לשוק איכותי ואפילו מאוד טעים. שמנת צמחית היא כבר לא מילה גסה וטעמה ממש דומה לטעמה של שמנת רגילה. וגם ללא שמנת – ישנו מגוון גדול ומפתה ביותר של מתכוני קינוחים לשומרי הכשרות שבינינו. תיזהרו שלא יחטפו לכם.

הכנת קינוחים - זה לא קשה בכלל, זה דווקא קל

ומילה אחת מרגיעה לכל מי שנרתע מהכנת קינוח. לא חייבים להיות קונדיטורים מומחים כדי להכין עוגות ושאר מנות אחרונות מרשימות ומדהימות בטעמן. תתפלאו לגלות שרוב מתכוני המתוקים שתמצאו מותאמים במיוחד להכנה ביתית, מורכבים מחומרים זמינים וקלים להכנה. קינוחים ביתיים הם באמת הדובדבן שבקצפת וקריאות ההתפעלות לא יאחרו לבוא.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב