דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנרגיה סולארית: אקולוגיה, אקונומיה ומה שביניהם 

מאת    [ 09/05/2010 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 1961 פעמים ]

אנרגיה סולארית בפרט, וחשיבה אקולוגית בכלל הפכו שם נרדף לאקונומי. כן, כן,  אנרגיה ידידותית לסביבה הופכת אט אט לאלטרנטיבה המשתלמת יותר, אם לא לטווח הקצר, אז בוודאי לטווח הארוך. וכאשר אנו אומרים כי אנרגיה ירוקה הפכה חסכונית ומשתלמת יותר לטווח הארוך, אנחנו לא מתכוונים לומר שזה משתלם לכדור הארץ, או שזה ישתלם לילדינו ולנכדינו, אנחנו מדברים על כך שכיום אנרגיה ירוקה, משתלמת לכיס!

 

מימון אנרגיה סולארית בישראל

 

עם עליית המודעות ליתרונות של מערכות אנרגיה סולארית החלו גופים פיננסיים גדולים כגון בנקים לסייע הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי לעבור אל אנרגיה ידידותית יותר לסביבה. העזרה באה לידי ביטוי במתן הלוואות נוחות, יש שמכנים אותה אפילו "הלוואה  סולארית", והלוואה זו כרגע מתרכזת בעיקר במגזר הפרטי. כלומר, בנקים נרתמים למהפכה האקולוגית ומציעים מימון שיכול להגיע ל-100 אחוזים ללקוחות פרטיים אשר מעוניינים לרכוש מערכות סולאריות לייצור חשמל בביתם. כך למשל, הם מעניקים תנאי החזר נוחים במיוחד. במהפכה הירוקה הזו לוקחים כמעט כל הבנקים הגדולים בישראל. ואם לא די בכך גם חברות אשראי רבות החלו להירתם למשימה, וגם הן מתחילות להציע תנאים מיוחדים לאנשים שרוצים לעבור אל אנרגיה ידידותית.

 

חברת החשמל היא עוד גורם מניע ומכריע בייצור חשמל סולארי בישראל, וגם היא לוקחת חלק במהפכה הירוקה המקומית. כיום, חברת החשמל מאפשרת ליצרן החשמל הסולארי הפרטי להעביר את התשלומים לגוף הממן, במקום להעבירם לחברת החשמל, ועניין זה מקל מאוד על מהלך העניינים הבירוקראטיים והמימוניים. כיום אפשר לשעבד את הכסף המגיע מחברת החשמל לטובת הגוף הממן, בין אם זה הבנק או חברת האשראי, והחיים הרבה יותר קלים לנוטלי ההלוואות. אולם ראוי לציין כאן, כי הטבות אלו מגיעות רק למי שיש לו מערכות סולאריות לייצור חשמל בהספק של ארבע קילו וואט ומעלה, והיא עולה בקנה אחד עם ההחלטה להעביר לחברת החשמל עודפים המיוצרים ממערכות חשמל מבוססות אנרגיה סולרית.

 

מערכות אנרגיה סולארית, השקעה לטווח ארוך....

 

חשוב לציין כי ההוצאה על התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית (לא עסקית), יכולה להגיע ל-300,000 ש"ח , סכום שלא תמיד זמין עבור האזרח הקטן, אולם אם לוקחים בחשבון את  ההחזרים של חברת חשמל ואת תנאי ההלוואות הסולאריות הנוחות, ההשקעה הופכת משתלמת במיוחד, ולאחר 7 שנים לערך, ההשקעה כבר מניבה כסף, ללקוח הפרטי.

המצב מעט שונה כאשר מדובר על אנרגיה סולארית עבור עסקים. כאשר מדובר על התקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל במגזר העסקי, מדובר בסכומים גדולים יותר, אולם גם כאן מתחילה רפורמה, וגופים כלכליים מתחילים להראות נכונות לסייע גם לעסקים גדולים.

 

אם כן, נראה כי הפקת אנרגיה סולארית הפכה לחלופה החסכונית ביותר לאזרח, אם לא בטווח הקצר, אז בוודאי בטווח הארוך. בתנאים כאלו, קל יותר לקחת חלק במהפכה הירוקה, ואם מגמה זו תמשיך, אנו מתמלאים תקווה כי עתיד ילדינו נכדינו – מובטח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב