דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקשורת אשמה?! 

מאת    [ 13/02/2007 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 2086 פעמים ]

שוב יש מי ששם את האצבע ומצא את האשמים ב"מחול השדים" סביב פרשת נשיא המדינה, בהתנפלות "חסרת התקדים" על ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, ב"קטנוניות" וב"רדיפה" אחר עורך הדין קלגסברד ובעוד שורה של "פרשיות" שצצו בקצב מוגבר בסדר היום הלאומי שלנו. כן, שוב יש אצבע מאשימה כלפי התקשורת.

הפעם שעה זאת נשיא המדינה בעצמו בנאום ההתייפחות שלו, נאום שנועד להפוך אותו מנאשם למאשים, מנרדף לרודף. מה שעשה הנשיא היה "תרגיל ביחסי ציבור".

התקשורת אשמה? כן, אבל לא במה שמאשימים אותה בגילוי האמת וברדיפה אחר המושחתים, היא אשמה בחוסר הרצון והיכולת שלה לחשוף את האמת והתמדתה בכך.

זה כל כך קל ופשוט, להצביע על מי שמפרסם את הדברים, כאילו הוא זה שגרם להם. הטלוויזיה, הרדיו והעיתונות הכתובה היא על פי אותם גורמים ה"קטליזטור" של הפרשיות הללו. התקשורת היא ש"מלבה את האש", דוחפת את גלגלי השלטון, קרי המשטרה, הפרקליטות, מבקר המדינה, הכנסת לעסוק בכך.

כאילו שזה איננו תפקידה הראשון במעלה של התקשורת. הרי לכך היא נוצרה במדינה דמוקרטית לחקור,לחשוף, לבקר, לחטט, להעלות למודעות פרשיו של שחיתות, מרמה, שוחד, אונס וכדומה. אבל ראו איזה פלא, כשהתקשורת סוף סוף מנסה לעשות חלק ממה שנדרש ממנה, יש כאלה הקמים ותוקפים אותה,

התקשורת אשמה בכך שאינה עושה די כדי לחשוף את כל הפרשיות האפלות שמאיימות על שלטון החוק במדינה. היא אינה עושה די, כדי להמשיך ו"לחפור" בפרשיות שהיא כבר מגלה, במקום זאת היא מסתפקת במועט, מצטדקת על מעשיה וממהרת לעבור לסדר היום על מחדלי השלטון.

התקשורת לא עושה לעצמה יחסי ציבור, היא רק עושה את עבודתה.

כל מה שפורסם, לא היה פרי של "תחקיר עיתונאי" מבריק ולא תוצאה של עבודה עיתונאית מאומצת, מרבית הדברים הוגשו לעיתונאים על "מגש של כסף" או תמורת כסף, מרבית הפרשיות "התגלגלו" לתקשורת על אף בינוניותה ולמרות חוסר יכולתה להעמיק ולחקור.

ומה שמרגיז יותר הוא שהתוקפים היום את התקשורת, הם אלה שנהנים ממנה כל השנה.
עורכי הדין של הנשיא, הפרקליטים שיצאו להגנת חברם שדרס למוות אם ובנה הקטן ומבקש לצאת בעונש קל , הם כולם "בוגרי התקשורת הישראלית" שרוממה אותם כל העת, שנשאה אותם על כפיה, בדרכם לצמרת הפרקליטים העשירים בישראל. כולם יודעים כי "שמו של פרקליט" טוב נבנה בעזרת התקשורת. אבל, כשזה נוח להם, הם תוקפים את התקשורת שעשתה אותם.

התקשורת לא יצרה את המתלוננות נגד הנשיא, היא נותנת להם ובצדק במה, להעלות את גירסתם. העיתונות לא יצרה את תנועת המחאה נגד השלטון,עורכי הדין של הנשיא, חבריו של עו"ד קלגסברד, מקורביו של אולמרט, הם אלה מנסים היום "לסתום" את פיה של התקשורת הישראלית ואסור לנו, לכל קורא החרד לחופש העיתונות, לתת לזה לקרות..

ולא רק את התקשורת הם תוקפים, מבקר המדינה האמיץ, נמצא גם הוא ב"עין הסערה".
כיצד הוא מעיז, טוענים אותם גורמים ל"שתף את התקשורת" בחקירותיו.? במימצאיו?.
אכן, שוד ושבר. לראשונה בתולדות המדינה, קם מבקר, שופט נכבד בדימוס,שיודע היטב את יתרונותיה של התקשורת ועושה בה שימוש מושכל ונבון. לא עוד דו"חות אנונימיים, לא עוד דו"חות ישנים, אלה חקירה ב"זמן אמת", חשיפה טוטאלית עם שמות ותאריכים.
זו ביקורת אמיתית. זו ביקורת בונה, שהעיתונות צריכה לשתף עימה פעולה, כדי שכל הציבור ידע מה קורה במדינה שלו.

חברי העיתונאים, חיזקו ואימצו. המשיכו והגבירו את החקירות, התחקירים, הפרסומים והחשיפות. תמשיכו ל"שאת בגאון" את התויות של "משרתי ציבור", אל תורידו ראש נוכח הקריאות "אתם אשמים". תאמרו בגאווה, כן , אנחנו אשמים כי אנחנו עושים את מלאכתנו באמונה ולא עושים לעצמנו יחסי ציבור..
יובל פלג בעל משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.
מרצה לכתיבה עיתונאית באוניברסיטת חיפה, עיתונאי בעבר בידיעות אחרונות.

http://www.ypr.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב