דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - הלקסיקון המלא 

מאת    [ 09/05/2010 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2003 פעמים ]

אם אתם מתכוונים לרכוש פוליסת ביטוח דירה, בין אם באמצעות סוכן, או בחברת ביטוח ישיר באינטרנט, חשוב שתדעו לקרוא ולהבין את תנאי הפוליסה המוצעת לכם ולא תלכו שבי אחר ההנחות שמציעות החברות המבטחות. בחלק גדול מהמקרים תגלו כי אותה הנחה אטרקטיבית, מוגשת לכם בזכות צמצום היקף הכיסויים בפוליסה.

לטובת העניין, ליקטנו וערכנו מילון מושגים בסיסי שיסייע לכם להבין טוב יותר את הכתוב בפוליסה:

שיפוי לדירה - שיפוי היא מילה נרדפת לפיצוי. בהגה הביטוחית כשמשתמשים בה מתכוונים לפיצוי שיאפשר להשיב את המצב לקדמותו. ערך השיפוי שווה לערך הנזק שנגרם על פי הערכת שמאי עד הסכום המקסימאלי שמצוין בפוליסה (גבול אחריות).


ביטוח תכולת דירה - במסגרת פוליסת ביטוח דירה יש חלק המכסה מפני נזקים, אובדן או גניבה של רכוש מטלטל בבית. חברות הביטוח מציעות פוליסות המתאימות לבעלי בתים או לדיירים בשכירות.


ביטוח כל הסיכונים - מעניק למובטח, לביתו ולרכושו כיסוי מפני כל נזק אפשרי שלא הוצא במפורש מהפוליסה. ראוי לציין כי ברוב המקרים ביטוח מסוג זה אינו כולל נזקים כתוצאה מבלאי טבעי.


ביטוח מבנה - מכסה מפני נזקים לחלקים הקבועים בבית, שלא ניתן להעבירם ממקום למקום. הפיצוי בביטוח זה יינתן במקרה שיגרמו נזקים כתוצאה משריפה, פריצה, נזקי טבע ופגיעה של חפצים שונים בבית למשל, עץ, רכב או מטוס. מעניין כי הביטוח הזה מכסה גם על החלק היחסי השייך לכם ברכוש המשותף בבניין.


גבול אחריות - סכום הפיצוי המקסימאלי שחברת הביטוח תשלם לכם גם אם הנזק שנגרם לרכוש יקר יותר. כדאי לדעת כי מחיר הפוליסה תלוי בין היתר גם בגבול האחריות, ככל שזה גבוה יותר כך הפוליסה תעלה יותר.


שמאי מקרקעין - מעריך את שוויים של קרקעות ומבנים. בהקשר של פוליסת ביטוח דירה שמאי יישלח במקרה של תביעה להערכת שווי הנזקים ולבחינה האם המבוטח עמד בתנאים המצוינים בפוליסה.


השתתפות עצמית - חלק ממחיר הפיצוי המוטל על המבוטח. יש פוליסות ששיעור ההשתתפות עצמית נקוב באחוזים מתוך ערך הנזק, בפוליסות אחרות ההשתתפות העצמית היא סכום קבוע שאינו תלוי בערך הנזק.


נזק חלקי - נזק לרכוש שלא מוגדר Total Loss.


פרנציזה - סכום כספי המצוין במפורש בפוליסה ומהווה רף שמתחתיו חברת הביטוח לא תשלם פיצוי. אם הפרנציזה היא 100 שקלים והשמאי העריך כי הנזק שווה בערכו ל-90 שקלים לא תקבלו פיצוי, אבל אם הנזק שווה ל-101 שקלים תקבלו את מלוא הפיצוי.


נזק תאונתי - חברות הביטוח משתמשות בביטוי זה כדי לתאר נזק שנגרם לרכוש כתוצאה מאירוע חד פעמי בלתי צפוי למשל, פגעי מזג אוויר או טעות אנוש. מבחינים בין נזק כזה לנזק כתוצאה מאירוע מתמשך או כתוצאה מבלאי.


Total Loss - אובדן מוחלט בפוליסת ביטוח דירה שונה מעט מטוטאל לוס המוכר לכם בביטוח רכב. בבית נזק מוחלט הוא כאשר הערך של הנזק שווה לערך הנכס כפי שנרשם בפוליסה או שווה לערך הפריט לפני שנגרם לו הנזק.


סכום ביטוח - הסכום המקסימאלי שיקבל בעל פוליסת ביטוח דירה. נדגיש כי חברת הביטוח תשלם את שווי הנזק אם הוא נמוך מסכום הביטוח.

למידע נוסף על פוליסות ביטוח דירה:


פוליסות ביטוח דירה ללא עמלת סוכן


מידע על ביטוח מבנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב