דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמש דרכים להתמודד עם חרדה 

מאת    [ 08/05/2010 ]

מילים במאמר: 448   [ נצפה 3596 פעמים ]

מעת לעת כולנו נתקפים ברגשות חרדה, מתח ועצבנות. זוהי תופעה טבעית אך טורדנית, לכן ריכזנו חמש דרכים שיסייעו לכם לנהל את החרדה במקום להיות נשלטים על ידה.

הערה: כאשר החרדה מוגזמת או קיצונית, זה עלול להוות סימן להפרעת חרדה . עבור מישהו שסובל מהפרעת חרדה, קבלת טיפול הולם ומקצועי הינה חשובה ביותר. הטיפים הבאים יכולים לעזור כמובן, אבל טיפול מקצועי הניתן ע"י פסיכולוג מוסמך היא הדרך היחידה להשתחרר מהפרעת חרדה.

טיפים להפחתת חרדה:

הפכו למומחי רוגע והרפיה. כולנו חושבים שאנחנו יודעים כיצד להירגע, אך בהייה בטלוויזיה או גלישה באינטרנט אינה צורה יעילה לרוגע (אדרבא, צפייה בטלוויזיה עשויה לגרום למתח מוגבר יותר, תלוי במה אתם צופים). אותו הדבר נכון לגבי שימוש באלכוהול ובסמים, ואפילו עישון סיגריה שמקושר אצל רבים למתודיקה להירגעות ("אני עצבני, אדליק סיגריה ואירגע"). השיטות האלה נראות לגיטימיות ובאמת מסייעות להפחתת מתח ורמות חרדה אבל צריך לזכור שהשפעתם היא רגעית וחולפת. מה שגופכם באמת זקוק לו הוא טכניקת הרפיה – נשימות עמוקות, טאי צ'י  או יוגה – שיש לה השפעה פיסית על הנפש. למשל, נשימות עמוקות וארוכות גורמות להרפיה של עצב מרכזי שעובר מהסרעפת למוח, ושולח אותות לכל הגוף להרפיה.

שנו מספיק, אכלו היטב וצאו לפעילות גופנית. מעוניינים שהגוף והנפש שלכם יחושו שלווה ויהיו חזקים דיו להתמודד עם העליות והמורדות של חיי היומיום? דאגו לספק לגופכם את שעות השינה הנחוצות לתפקודו התקין – לא יותר מידי ולא מעט מידי. הקפידו על תזונה נכונה: העדיפו פירות, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים שיספקו לגופכם אנרגיה זמינה וממושכת (בהשוואה לצריכת קפאין וסוכרים מעובדים שמקפיצים את רמת האנרגיה במהירות שגם נופלת במהירות לאחר זמן  קצר). פעילות גופנית מסייעת לשחלוף יעיל של חמצן ברקמות הגוף שחשוב לתפקוד תקין של איברים ומערכות.

תקשרו עם אחרים. בלו זמן איכות עם חברים ומשפחה. פעילויות חברתיות מאורגנות הן דבר נהדר, אבל לא צריך להרחיק לכת אם אין לכם  זמן – בילוי פשוט בחברת אהובים מספיק. לחלוק את זמננו עם אלה שאנו חשים קרובים אליהם מעמיק את הקשרים שלנו, ומאפשר לנו להרגיש שאנו נמצאים בסביבה תומכת ובטוחה. אם אתם מרגיש מודאגים או עצבניים לגבי משהו, שתפו מישהו קשוב ואכפתי בחייכם שיכול לעזור לכם להבין יותר את המצוקה ולהתמודד טוב יותר עם מצבי דיכאון וחרדה. זה יזכיר לכם כי כולם חווים את הרגשות האלה לפעמים. אתם לא לבד.

התחברו לטבע. הליכה קצרה בפארק או על שפת הים מסייעת להרגשת שלווה ויציבות. בחרו מקום שבו אתם מרגישים שלווים ורגועים ותיהנו מהסביבה. זו הזדמנות נהדרת גם לשיפור הכושר הגופני.

מחשבות חיוביות. דרך מצוינת לשמור על שפיות דעתנו ולהסיר את הדאגה היא למקד את המחשבות שלנו על דברים טובים, יפים, ולראות את החיובי. הרשו לעצמכם לחלום, לבקש משאלה, ולדמיין את התסריט הכי טוב שיכול לקרות.

קידום אתרים במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב