דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחריות סביבה 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 291   [ נצפה 2220 פעמים ]

בשנים האחרונות גוברת המודעות לאיכות הסביבה ויחד עמה גם חלה הגברה ניכרת באכיפה הסביבתית בישראל. ישנה מגמה גוברת בשנים האחרונות של תביעות המוגשות על ידי המשרד להגנת הסביבה כנגד מפעלים וחברות תעשייה. במקרים רבים חברות תעשייה ומפעלים אינם עומדים בתקנים הנדרשים, מזהמים ופוגעים באופן קשה בסביבה ובתושבים. במקרים כאלה,  מסביר עו"ד אורי דניאל כי הצד הנתבע כולל גם את החברה אך גם את נושאי המשרה בחברה.

ישנם יותר מ-200 חוקים ותקנות להגנת הסביבה ובכל חוק ישנו סעיף המטיל אחריות על נושאי משרה בתאגיד, מסביר עו"ד אורי דניאל שמשרדו עוסק בדיני תאגידים. בישראל, אין צורך להוכיח שהמנהל התרשל במילוי תפקידו. כמעט כל העבירות על חוקי הגנת הסביבה הן עברות מסוג "אחריות קפידה", בעבירות שכאלה אין צורך להוכיח יסוד של מחשבה פלילית או רשלנות ומספיק להוכיח כי האדם ביצע מעשה שהוא עבירה.

המשרד להגנת הסביבה סבור כי הטלת אחריות אישית על נושאי משרה היא חיונית להרתעה וכי הטלת אחריות על התאגיד בלבד מאפשרת למנהלים להמשיך ולהסתתר. אם נושא משרה בתאגיד רוצה להימנע מהרשעה בגין עבירה סביבתית עליו להוכיח כי הוא עשה כל שניתן למנוע את העבירה ולכן לא ניתן יהיה להטיל עליו אחריות לעבירה.

מגמת האכיפה והתביעה של המשרד להגנת הסביבה מגיעה עד לדרגים הגבוהים, מסביר עו"ד אורי דניאל. כך לדוגמה, במרץ 2010 בית משפט השלום ברמלה הרשיע את ראש מועצת חבל מודיעין לשעבר בעבירות של זיהום נחלים כתוצאה מהזרמת שפכי ביוב של המועצה. בית המשפט קבע כי בהיותו נושא משרה בתאגיד, ראש המועצה אחראי לביצוע העבירות. לדעת בית המשפט ראש המועצה הוא נושא המשרה האחראי. שכן אם לא יווצר מצב של ניתוב האחריות כלפי הגורמים הזוטרים מבחינה ארגונית, תוצאה שהיא בלתי ראויה.

משרד עורכי הדין אורי דניאל ושות' נוסד בשנת 1995 על ידי עו"ד אורי דניאל והוא העומד בראש המשרד המאוגד כחברה. המשרד מונה שמונה עורכי דין קבועים וממשיך לקלוט עורכי דין נוספים. אל שמונת חברי הצוות הקבועים מתווספים צוות מתמחים, צוות מנהלי ויועץ כלכלי- פיננסי. המשרד ממוקם במגדלי אביב ברמת גן בקומה ה-44 ומתפרס על פני שטח של כ- 300 מטרים רבועים.   תחומי העיסוק העיקריים של המשרד הם: ליטיגציה וייצוג בבתי המשפט, אכיפה וגבייה של חובות, משפט אזרחי-מסחרי כללי, דיני תאגידים, פירוק והבראת חברות, נדל"ן ומיסוי מקרקעין, דיני עבודה.   המשרד רואה לו כמטרה ראשונה מתן שירות אישי ומעולה על ידי צוות של עורכי דין מבריקים, מסורים ומנוסים בתחומם. דגש רב מושם על איכות השירות הבלתי אמצעי הניתן ללקוחות בד בבד עם ביצוע עבודה משפטית קפדנית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב