דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ההכנה להנקה בהריון 

מאת    [ 06/05/2010 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2573 פעמים ]

על חשיבותה של הכנה להנקה בזמן ההריון

לעיתים נדמה לנו, כי אין דבר טבעי וקל יותר מאישה המניקה את תינוקה הרך. נשים רבות בטוחות בתקופת הריונן כי יניקו את תינוקן ללא כל קושי. פשוט יניחו את התינוק על השד והוא יינק, והן אינן משקיעות כל מחשבה נוספת בנושא של הכנה להנקה. לרוב הן מגלות כי המציאות שונה לגמרי, וכי ההנקה היא עניין מורכב למדי.

למעשה, הנקה כיום איננה טבעית כבעבר, ולמרות שכולנו חלק מהגזע היונק, לא כולנו ניחנו באותו כישרון אוטומטי לינוק או להניק. בדיוק לשם כך רצוי לבצע הכנה להנקה אצל יועצת הנקה מומחית או כחלק מקורס הכנה ללידה בתקופת ההיריון, או לפגוש יועצת הנקה מיד לאחר הלידה.

 

הכנה להנקה - כי ידע הוא כוח

נסו להיזכר באותו אירוע חשוב וקריטי בחייכם, אליו הגעתם לא מוכנים. ודאי חשבתם לעצמכם, כי אילו הייתם מגיעים מוכנים, הכל היה נראה אחרת. באופן טבעי, כך הוא המצב גם כאשר מדובר בהנקה. הידע המוקדם המועבר דרך הדרכת הכנה להנקה או הכנה ללידה, המתמקדת בתחום ההנקה ומועברת על ידי יועצת הנקה מוסמכת, הוא ידע בעל חשיבות עצומה, שמעניק להורים שבדרך את הכלים להתנהלות נכונה ולמניעת טעויות.

כולנו מכירים את הקורס של הכנה ללידה, אותו עוברים זוגות רבים לקראת הלידה הצפויה, אך קורס הכנה להנקה או ייעוץ אצל יועצת הנקה עדיין נשמעים בעינינו זרים או מוזרים, כאשר למעשה חשיבותם היא רבה, ובעזרת קורס הכנה להנקה זוכות הנשים ההרות ללמוד הן על חשיבות ההנקה והן על הדרכים השונות להימנע או להפחית מהקשיים הצפויים בהנקה לאחר הלידה. התייעצות עם יועצת הנקה מוסמכת לפני הלידה או מיד לאחריה עשויה לעשות את ההבדל בין קשיים בהנקה ובין הנקה מוצלחת.

 

הכנה להנקה אצל יועצת הנקה בינלאומית -IBCLC   מעלה את הסיכוי להניק

כדאי לדעת, כי ברוב הקורסים של הכנה ללידה לא מתקיימת הדרכה של יועצת הנקה מוסמכת, והמידע שניתן בנושא הנקה לרוב אינו מספק. על כן, מומלץ לקיים מפגש אישי עם יועצת הנקה IBCLC במהלך ההיריון, ובו תינתן הדרכה שמתמקדת מקצועית ומושלמת בנושא הנקה.

במפגש אישי מסוג זה מתוודעים זוגות רבים לחשיבותה של הנקה מול הזנה באמצעות תמ"ל. כמו כן, במהלך הכנה להנקה מעניקה יועצת הנקה הדרכה מפורטת הנוגעת לתנוחות ההנקה, לסוג החלב בימים הראשונים שלאחר הלידה, לדרכי האחיזה הנוחות והנכונות של התינוק, וכן הלאה, ובעיקר מפריכה את המיתוס, כאילו הנקה היא עניין קל ופעוט שאין להתכונן אליו.

 

 

הכנה ללידה מול הכנה להנקה - לא צריך לבחור

בתקופת ההריון אנחנו משקיעים זמן, אנרגיה ומשאבים רבים במחשבות על ההריון עצמו, ועל הלידה הצפויה, וטוב שכך, אך למעשה אנחנו עוצרים מוקדם מדי. רבים מאיתנו מחפשים קורס הכנה ללידה ודואגים למצוא את אותו קורס הכנה ללידה הכי טוב והכי מקיף, ומתכוננים פיזית ונפשית לבאות, כאשר על פי רוב אנחנו לא דואגים כלל לבצע הכנה להנקה לאחר הלידה, או בכלל לחשוב על התינוק שיוולד בקרוב.

אם נסתכל על כמות ההשקעה של הכנה ללידה אל מול שעות הלידה עצמה, ועל כמות ההשקעה של הכנה להנקה אל מול חודשי ההנקה, נגלה במהרה את חוסר ההתאמה ואת מידת האבסורד. משום מה, אנחנו מקפידים לבצע הכנה ללידה שאורכת רק מספר שעות ולא חושבים על הכנה להנקה שעשויה להימשך חודשים ארוכים.

מכל הסיבות הללו רצוי לדאוג מראש, לקיים הכנה להנקה ולהיפגש עם יועצת הנקה מוסמכת, שתעניק את כל הכלים הדרושים להתמודדות נכונה וטובה עם ההנקה.

 

 

 

 

 

 

 


לילך שי: יועצת הנקה IBCLC עם רישיון
בינלאומי לייעוץ הנקה ואחות מוסמכת בעלת ניסיון ויידע
מקצועי רב שנים כאחות ובייעוץ הנקה. לייעוץ התקשרי - 050-5765597


פרסום ברשת ע"י אסי גולדברג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב