דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ציפי ליבני יש לה את זאת, אך..... 

מאת    [ 04/05/2010 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 2202 פעמים ]

ציפי ליבני יש לה את זאת, אך....  /  נמרוד נוי

2/5/2010

לאחרונה שמעתי שתי התבטאיות מעניינות וחשובות על ציפי ליבני וקדימה ומן הראוי שנאזין להן. האחת מקורה מתוך המפלגה והשניה מחוצה לה. שתיהן נאמרו על ידי אנשים חשובים.

האמירה הראשונה הולכת בערך כך: "לציפי ליבני יש את זאת. היא יכולה. אך, רק במסגרת כללי המשחק הקיימים. זה מה שהיא יודעת".

האמירה השניה הציגה את קדימה כמפלגה בינרית של אפס או אחד (או ואו): "ציפי ליבני ישרה ואיכותית ואני גם מקבל את דעותיה, אך משהו לא טוב אצלה בדרכי התנהלותה. ככך, קדימה יכולה לזכות בארבעים מנדטים בבחירות כמו גם להמחק מן המפה הפוליטית".

אנו רואים איפוא שציפי ליבני מצטיירת ברמה האישית כאיכותית וכמי שיש לה את זה, אך מנגד מתעוררת בעיה אקוטית באשר לידיעתה כיצד ואיך עושים את הדברים. כבר כיום ניתן לומר כי תיפקוד על פי קודי המצב הקיים במערכת הפוליטית אינו מספיק עוד כדי להתמודד עם המציאות הדינמית והמשתנה של חיינו ואתגריה. ומי שצועד על הפלטפורמה הקיימת בלבד ומסתפק בפרדיגמה של מה שהיה הוא שיהיה ושל עשיית עוד מאותו הדבר, רב החשש שלא יוכל להשיט את הספינה הזו הנקראת מדינת ישראל אל עבר חוף מבטחים.

זה שציפי ליבני היא אדם איכותי זה כשלעצמו כבר דבר חשוב וטוב אבל בפירוש הוא איננו מספיק. ואם אכן יש לה את זאת אז שתעלה, תבוא ותראה לכולנו שהיא יודעת גם להתמודד בשכל טוב במקצוענות ועם תעוזת הרוח בשאלות הנוגעות לדרכי ההתנהלות שלנו ולשבירת הפרדיגמה הקיימת של חיינו הפוליטים במדינה. בניית נוכחות/מנהיגות הנגזרת מהתכחשות ומהתנכרות לחשיבותם האקוטית של מרכיבי ההתנהלות בחיינו ומן הצורך לפנות לפרדיגמה חדשה ולכללי משחק פוליטי חדשים, לא יביאונו לשום מקום, ורב החשש שהצלחה מקומית של ציפי ליבני ויחד עימה גם קדימה תסתכם בחשבון הכולל כעוד הפסד אחד גדול לכולנו.

מי ששואף להוביל את המדינה במים הסוערים מרובי המערבולות בהם אנו נמצאים איננו יכול לאפשר לעצמו את המצב הבינרי הזה של או ואו ועליו לאמץ את הגישה של הגם והגם. ללא מרכיב ההתנהלות והאיך בחיינו שום דבר טוב לא יצלח לנו ולא יעלה בידינו.

מאחר ובקדימה לא נעשיית כל עבודה משמעותית באשר לכך, וגם אצל ציפי ליבני לא נראה כל אופק שכזה, הצלחתה של המפלגה מבוססת כולה על מכירת סיפורי בדים ואשליות לציבור, ועל עובדת היות המערכת הפוליטית כולה על הפנים. ומאחר שבמציאות זו לקדימה אין כל סיפור טוב לספרו ולא מסר של שליחות מלכד ומגייס, הצלחתה בבחירות גם היא משולה בינגו לתרחיש בינרי. כמו שהבועה הזו יכולה לשאת אותנו על אותה חולשה קולוסאלית של המערכת הפוליטית ושאיפה אנושית נצחית לגאולה לכלל הצלחה בקלפי, הצלחת אוי ווי שכזו, כך היא יכולה להתפוצץ לנגד עיניינו בקול גדול ורם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב