דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנייה להליך של גירושין עקב בגידה 

מאת    [ 04/05/2010 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 2989 פעמים ]

מרבית הפניות בתביעות גירושין לבתי הדין הרבניים, נגרמות עקב בגידה של מי מבני הזוג, היות ובן הזוג הנבגד לא הצליח להתגבר על טראומת הבגידה.

 

כמו כן, חשוב לציין כי, בתי הדין הרבניים רואים בחומרה רבה, את עצם הבגידה, בבואם ליתן החלטות באותן תביעות גירושין, בהתאם לדין העברי, אשר לפיו מעשה בגידה נתפס כמעשה כיעור.

 

באותו הקשר, בכל הקשור לתפיסת בתי הדין הרבניים לעצם הבגידה, יצוין כי, בגידתה של אישה בבעלה נתפסת כחמורה בהרבה מבגידתו של בעל באשתו.

 

כך למשל, בגידת אישה בבעלה, נחשבת כעילת גירושין מובהקת, אשר בבוא העת, תספק את בתי הדין הרבניים, ותביא לכדי מצב בו יחייבו את אותה אישה לקיים פסק דין של גירושין.

 

לעניין תביעת גירושין הכוללת בתוכה טענות בגידה המשמשות כעילות גירושין, יובהר כי, לא די בהעלאת טענות מעין אלו, אלא יש להוכיחן, בראיות חותכות בכדי שבית הדין הרבני ישתכנע כי אכן נעשה מעשה בגידה אשר בעקבותיו לבסוף יינתן פסק דין של גירושין.

 

עוד יצוין באותו הקשר כי, במצב דברים בו האישה הגישה תביעת גירושין והבעל מסרב להתגרש ממנה, יכול וזו תודה בבגידותיה בבעלה, על מנת שבית הדין הרבני ייתן פסק דין של גירושין, תוך ויתור מכללא על מכלול זכויותיה הנובעות מעצם חיי הנישואין לרבות תשלום של מזונות אישה וכן תשלום של כתובה.

 

במצב דברים בו, האישה הודתה בבגידותיה בבעלה, הרי שבמסגרת אותו פסק דין של גירושין אשר מחייב את הצדדים להתגרש, תינתן אף החלטה לפיה האישה לא תוכל להינשא לאותו אדם איתו בגדה בבעלה מתוך העיקרון של "אסורה על בעלה ובועלה".

 

על כן, קיימת חשיבות רבה, לשקילת הצעדים של מי מהצדדים, בטרם הפנייה להליך של גירושין באמתלה של בגידת מי מהצדדים, בין אם אתם הצד הבוגד ובין אם אתם הצד הנבגד.

 

משכך, חשוב מאוד לפנות לעורך דין אשר בקיא בתחום, על מנת שזה יסייע לכם בקבלת החלטות כאלה או אחרות בטרם הפנייה להליך של גירושין כאמור. היות וההשלכות הנובעות מעצם קיומה של בגידה, על הליך גירושין, יכולות לעיתים להיות הרות גורל עבור מי מהצדדים.

 

*** המידע במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת אי אילו הליכים או לאי נקיטתם של אי אילו הליכים. הסתמכות על האמור במאמר זה הנה על אחריות הקורא בלבד וכפועל יוצא, האחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור במאמר זה, תחול על הקורא בלבד.

 

 

עוה"ד שלומית סטרוגנו מטפלת במגוון נושאים בתחום המשפחה והירושה וביניהם : ניהול תיקי גירושין בכללותם וניהול תיקי ירושות וצוואות בכללותם. כמו כן, עורכת דין שלומית סטרוגנו עורכת הסכמים בין בני זוג בענייני גירושין, ממון, מזונות, חזקה, שלום בית וכד' ומגישה בקשות לצו ירושה ולצו קיום צוואה. כתובת: שד' ירושלים 3 (ליד בנק מזרחי), קרית ים. טל': 077-2115151 פקס': 077-2115152 נייד : 050-8560253 דואר אלקטרוני : str_law@zahav.net.il אתר אינטרנט : http://www.easyget.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב