דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צריך להאמין-הקמת עסק מהבית 

מאת    [ 11/02/2007 ]

מילים במאמר: 758   [ נצפה 6512 פעמים ]

צריך להאמין - הקמת עסק מהבית

עולם התעסוקה המודרני,המאופיין בתחרותיות ,הישגיות ושעות עבודה מרובות משפיע על חיינו הפרטיים והמשפחתיים. נשים רבות עומדות בפני מציאות מורכבת ומתסכלת.
אנחנו רוצות לממש את הקריירה שלנו,להקדיש לילדים ולבית כמה שיותר ועם זאת להרגיש מסופקות ומתוגמלות כראוי.

בחיפוש אחר פתרון לקונפליקט בית-קריירה ,החלטתי לפני כחמש עשרה שנה להקים עסק משלי. ניהלתי עסק מבוסס ומצליח, ואשמח לחלוק את הידע שצברתי איתכן,כדי שגם נשים אחרות תעזנה לתכנן את עתידן בעצמן ותוכלנה לחוות את ההרגשה של עצמאות כלכלית,סיפוק ומימוש עצמי.
לאחר מספר שנות עבודה בחברת כוח-אדם,נתונה למצבי רוח משתנים וקפריזיים של בוס או קולגות,חשתי שאני בשלה לשנוי.נהניתי ממשכורת יפה ורכב צמוד שניתנו לי בתמורה לשעות עבודה אינסופיות שבאו על חשבון המשפחה והבית. שלושת בני היו קטנים עדיין,חד ספרתיים (2,4,6,) והייתי מתוסכלת מכך שאיני יכולה לבלות עימם ולהקדיש להם זמן כראוי.
ערכתי שיחות טלפון בענייני עבודה גם מהבית, והרגשתי שאני לא שולטת במצב.הוצאות על מטפלת,שירותי בייביסיטר" מתחלפות" ועוזרת גזלו חלק ניכר משכרי,והבנתי שאני רוצה עסק משלי,ללא בוס על הראש,ובעיקר עצמאות כלכלית.
כמעט שנה "ישנתי" על ההתלבטויות. שיתפתי את בעלי ומקורבי בחששות,ולמרות כל הנימוקים שהצביעו על שמירת מקום העבודה והוצאת "הג'וק" מהראש החלטתי לקפוץ למים.

פתחתי עסק להשמת כוח-אדם בתחום ההי-טק,עסק שהתנהל מחדרון קטן בבית,עבר למשרד שכור בבית ממול וגדל עם הזמן לחברה מצליחה, במשרדים מעוצבים ומפוארים באזור קריית המדע וייצמן.
אני לא מנסה לצבוע בורוד את החודשים הראשונים.היה קשה,צצו בעיות ומהמורות.הילדים בבית דרשו תשומת לב,והפיתוי לתלות כביסה במקום להשקיע בקריאת חומר מקצועי היה עניין יומיומי.
העסק הקטן שהקמתי הפך תוך שנים אחדות לחברה מצליחה ומובילה בתחומה,המעסיקה עשרות עובדים,פועלת בארץ ובחו'ל ומגלגלת מחזור כספים גדול.

נשים המקימות עסקים לעצמן,מאפשרות סגנון חיים המשלב פרנסה,עצמאות,ומימוש עצמי עם גידול הילדים.
בניית עסק עצמאי לא מיועד לחולמניות.יש צורך ביוזמה ובמוטיבציה,יחסי אנוש מצוינים,אחריות,סקרנות,חשיבה חיובית, כושר התמדה ושאפתנות.

לפני שמחליטים להקים עסק עצמאי,חשוב לשאול את השאלות הבאות ולענות עליהן בכנות: האם אני מוכנה נפשית למאמץ הכרוך בפתיחת העסק? האם יש לי את הכישורים הנדרשים לנהל עסק? האם חשבתי על המודל העסקי של העסק?,איזה עסק מתאים לי?האם יש לי תמיכה משפחתית - האם אני אוהבת סיכונים ומסתדרת במצבי אי ודאות? האם אני חוששת משנויים ומעדיפה מסגרת יציבה ומוכרת?
הדילמה האם לעזוב מקום עבודה בטוח, כדי להיות עצמאית ולהיות נתונה בחוסר ודאות כלכלית, היא דילמה של כל יזמית מתחילה.
לכן,חשוב שתדעי,לתכונות האישיותיות שלך השפעה מכרעת על הצלחת העסק שתקימי.

מצאתי לנכון להביא את סיפורה של ענבל ,שפנתה אלי לפני כחצי שנה. בשיחת הטלפון הראשונה היא נשמעה לי במצוקה,ולא היססה להצהיר כי היא "שמוטת כנף," כדבריה, מיואשת.
"מה קרה לכנף"? שאלתי בתמיהה,מתפעלת מהדיבור המליצי. "התסבוכת "אליה נקלעה ענבל ,איננה דירה.אימהות "טריות" וגם ותיקות יותר מכירות את התחושה של בשביל מה אני מתרוצצת כל היום,ובתמורה זוכה לפרצופים חמוצים של בעלי, של הילדים של חמותי...
ענבל הסכימה,לבקשתי, לחשוף את התלבטויותיה בעת שפנתה אלי.
"עבדתי במשרד פרסום כקופירייטרית במשרה מלאה, עוד לפני הולדת בתי הבכורה.לאחר פרגון של חצי שנה חופשת לידה,חזרתי במרץ "לסיוט".המנהלים לא התלהבו כשפרשתי בשש בערב,ונתנו לי להבין שאני מזלזלת/מתחמקת/מבטלת ישיבות צוות בשמונה בערב,עמוק לתוך הלילה.
במשך שנתיים סבלתי ושתקתי.לא יכולתי לוותר על המשכורת וגם לא רציתי להיתקע" עם הילדה בבית. למדתי באוניברסיטה ורכשתי מקצוע,וברגעי "כפירה" חשבתי שזו תהיה טעות "לזרוק" הכול מאחורי ולוותר על עבודה מאתגרת בחברת אנשים אהובים.מאידך, הרגשתי שלא נשאר לי זמן לעצמי,לזוגיות,לילדה.
ההתלבטות הסתיימה עם כניסתי להריון נוסף,ורק כשבתי הקטנה הייתה בת שנה,החלטתי שאני לוקחת פיקוד,עוזבת משרד פרסום מצליח, על כל המשתמע מכך:הטבות,בונוסים,הערכה,ופורשת לדרך עצמאית.
בסיוע צמוד של עינת,במהלך שבועות אחדים,הצלחתי להפוך חלום לעסק.
אני כותבת כתבות תדמית לעסקים ומוצרים,מנצלת את הקשרים שצברתי כדי להשיג לקוחות חדשים.
לפגישות אני משתדלת לצאת בשעות שהבנות בגנים,או נעזרת בשמרטף.
עינת עזרה לי ל"תמחר" את המוצרים שאני מוכרת,לנהל זמן,למקד את עצמי, וטיפים יעילים ויצירתיים לשווק את עצמי בעלויות לא גבוהות.
יש עליות ויש ירידות בתזרים המזומנים,אך אני אופטימית.אני אדון לעצמי,ומרוויחה יותר מאשר עבודתי כשכירה."

בישראל,על פי הנתונים,שיעור היזמות בקרב נשים נמוך לעומת שיעור הגברים ולעומת מדינות אחרות בעולם. בסקר שערכה הרשות לעסקים קטנים ביוני 2006 בקרב 700 נשים בגילאי 25-50 אמרו 83% מהנשאלות, כי החסם העיקרי לפתיחת עסק עצמאי משלהן, היה הצורך לטפל בבית ובילדים.
לכן את רוב העסקים העצמאים מקימות נשים בגיל מבוגר יחסית,כשהצורך לטפל בילדים פחת.
בארצות הברית חל בשנים האחרונות מהפך ומספר הנשים היזמיות גבוה ממספר הגברים.

בארצות הברית היזמות היא ערך עליון,ומערכת החינוך מעודדת יזמות והצלחה של הפרט.אנחנו חיים במדינה שמרנית ומסורתית הדורשת הקמת משפחה והמושג יזמות של נשים לא זוכה עדיין לעידוד ולא מסמל עדיין הצלחה ומימוש עצמי.בנוסף, העדר הון עצמי ראשוני להקמת עסק, חוסר ידע ומשאבים לתכנון נכון של עסק, גלויי ספקנות מצד הסובבים אותנו ובעיקר חשש מכישלון,הם החסמים העומדים בפני יזמות נשים.

אם החלטת להקים עסק משלך, נכונה לך דרך קשה, מרתקת, ומספקת מאד.
האמיני בעצמך ובעסק שלך,היעזרי במומחים בתחומים בהם את לא בקיאה והיי סבלנית, רק כך תצליחי.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב