דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה המשותף לכירולוגיה קבלית ו-NLP 

מאת    [ 04/05/2010 ]

מילים במאמר: 1303   [ נצפה 2047 פעמים ]

מה משותף לכירולוגיה ו-NLP

ברייטברט נחמיה-כירולוג ומאסטר NLP

 

המאמר בא לבחון שתי שיטות שונות לחלוטין, הנותנות מענה שונה לצרכים משותפים. להאיר על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות ולהציג את אפשרויות שיתוף הפעולה ביניהן.

 

כירולוגיה

הכירולוגיה הינה תורת עתיקת יומין לאבחון באמצעות כפות הידיים. במשך אלפי שנים עבר הידע מאב לבן, ממורה לתלמיד. גם ביהדות, בספר הזוהר, קיים מידע כיצד לפענח את  המידע המופיע בכפות ידינו. תרבויות שונות פיתחו גישות המיוחדות להן בקבלת מידע מכפות הידיים. ספרים רבים נכתבו בנושא ומדי פעם מתפרסמת שיטה חדשה. קיימות שיטות שונות בתחום, כל אחת מהן בוחנת את מפת היד מהיבט אחר והן משלימות זו את זו.

 

המידע הנמצא בכפות ידינו מיום היוולדנו, מציג את הנתונים והיכולות שלנו, את כישורינו, דרך חיינו, המערכות הרגשיות שלנו, בעיות הבריאות שלנו ואת עברנו. היד הדומיננטית הופכת להיות מקור המידע העדכני בעוד שהיד השנייה מציגה את הפוטנציאל הגלום בנו לטוב ולרע

 

 יוצא מכך שאדם בשנות ה-30 לחייו המבקש לקבל מידע, ניתן יהיה לראות במפת כפות ידיו את מה שהיה ומה שיהיה, ומכיוון שכל אדם מפתח יכולות שונות ומחפש להימצא במקום טוב, מצליח ומספק יותר בהווה ובעתיד, ניתן בעזרת הכירולוגיה לכוונו לדרך טובה יותר ולמיצוי יכולותיו.

את העבר לא ניתן לשנות, אך ניתן ללמוד ממנו ולהביאו לידי בניית עתיד טוב יותר. את העתיד ניתן לראות בבירור בתנאי שהאדם ימשיך ויתנהל ללא שינוי, אך כאשר קיים המידע המכוון והאדם יפעל  בהתאם המידע במפת היד ישתנה בהתאם.

 

את המידע המדויק והעדכני מקבלים מהקווים. על פי היהדות, כל קו מאופיין ביסוד אחר:    

קו החיים – הוא יסוד האש, קו הלב – יסוד המים, קו הראש – יסוד האוויר וקו הגורל – הוא יסוד האדמה. רוב הקווים הם כרונולוגיים ומוסרים את המידע על ידי צורתם, צבעם, רציפותם, הזוית שלהם, היכן הם מתחילים ולאן הם פונים. מידע נוסף מגיע ממבנה כף היד, מבנה האצבעות, והמרקם .כל מגוון המידע נוצר על ידי המח. לכל חלק מהמידע יש את הכותרת שלו, התחום שלו: אורח חיים, רגשות, יכולות, בריאות, חיי משפחה  ועוד. ולכן, המח מסוגל לשנות את המידע שהיה, "כאילו" נכתב מראש.

 

חסרונותיה: האם מתן המידע הזה יוכל לעזור לאדם שקיבל אותו? האם אותו אדם יקשיב לעצות שהוא מקבל - התשובה היא בבירור – לא! משום שאותו מח שיצר את המידע, עשה זאת מתוך התובנות שנטמעו בו בעבר.

יתרונות השיטה: מתן מידע עדכני להיום ולעתיד לבוא.

NLP

Neuro- מערכת העצבים (המח)  / Linguistic- תקשורת מילולית  /  Programming- דפוסיםהתנהגות.

 

שיטת  NLPפותחה בשנות ה- 70 בארה"ב על ידי ד"ר ריצ'ארד בנדלר וד"ר ג'ון גרינדר, כתוצאה ממחקר שבא לבדוק מדוע ישנם אנשים מצליחים מאד וכאלה שלא. המסקנות שהתקבלו, ונתמכו עם השנים ע"י מחקר מדעי של תפקודי המוח, היו מדהימות: כל אדם נולד מצויד באותם כלים להטמעת אופי, יכולות וכד'. הכלים הם החושים שלנו: שמיעה, ראיה, טעם, ריח ומגע. אלה מספקים אל האזור במוח הנקרא- CIA – Common Integrative Area שתפקידו לבצע את המיון: היכן ומה מידת חשיבותו של המידע, מידע רצוף בכל רגע נתון.

 

הטמעת המידע, בדרגות השונות נותנת בסיס להמשך קבלת המידע מאוחר יותר. כל אחד בדרכו שלו ממיין את המידע לפי סולם עדיפויות אישי והתובנות אליהן הגיע בעקבות מידע זה מלוות ומובילות אותו לכל אורך הדרך, אלא אם כן נעשה שינוי בדירוגו.

 

לדוגמא: ילדים שונים הנחשפים בגיל מוקדם לכלב גדול המלקק אותם בהתלהבות, יפרשו באופן אישי את המידע מכל חמשת החושים, כל ילד ייתן למידע זה סדר עדיפויות שונה. ילד אחד יפרש זאת כאירוע מאיים ומפחיד בגלל גודלו של הכלב, אחר ייקח זאת לאירוע מגעיל מתוך הבל פיו של הכלב והשלישי יזכור זאת כאירוע נעים ממגע הפרווה הרכה. תובנות אלה יוצרות אצל כל ילד התנהגויות ותובנות שונות, המשפיעות על השקפת עולמו והתנהלותו.

 

דפוסים מסויימים אשר נוצרו עקב תובנה של ילד קטן שעדיין אין לו את הכלים להבדיל בין חשיבותם של דברים, ויצרו אצלו דפוס שאינו משרת אותו, אלא להיפך, ניתנים לשינוי כל עוד האדם הבוגר מודע אליהם ורוצה לשנותם.

 

NLP  מורכב מתרגילים רבים,.שמחברים את האדם עם מערכת ההפעלה של המח שלו ומאפשרים לו לעשות שנויים בהרכב המידע. והתוצאה תהינה אמונות,מעשים והתנהגויות שהוא רוצה להטמיע או להסיר בכדי לשפר את איכות חייו, להגשים מטרות ועוד.

 

אנשים רבים אינם מודעים לדפוסים מסויימים שעוצרים ומעכבים אותם, אינם מיחסים להם חשיבות או משלימים איתם ולומדים לחיות איתם, לעיתים מתוך החשש משינוי.

 חיי היום יום שואבים אותנו לשגרת לחצים,מתחים,והשלמה אם מה שיש –מן סוג של יאוש או כניעה וחוסר אמון שניתן לעשות שינוי ממשי במצבם בפרקי זמן קצרים יחסית ולכן אינם נחשפים לשיטות כמו NLP   .

 

ולסיכום:

השילוב בין שתי השיטות, כירולוגיה ו- NLP, מאפשר למטופל את קבלת  המידע מהמאבחן, ובעזרת הדרכה והכוונה בשיטת ה- NLP, מכוונת  אותו להפעלת המוח בדרך חדשה, מהירה  ומוצלחת יותר המביאה אותו לכדי חיים טובים, מספקים, מהנים ומאושרים יותר!!!

 

ואם עדיין למטופל חלום אותו הוא רוצה להגשים, בונים אותו ורואים את הדרך להגשמתו!!!

 

 


נחמיה ברייטברט, כירולוג מוסמך ומאסטר NLP,
מדריך ומנחה ליצירת שינוי בחיים בשיטות כירו-NLP :
קריאת כף יד קבלית מסורתית, דמיון מודרך ועבודה עם התת-מודע.
מנהל קליניקת "כפיים" - ליצור את החיים שברצונך לחיות!

נייד. 054-4773689
דוא"ל. braitbartne@013.net
אתר הבית. http://www.braitbart.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב