דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ מיני? על מה ולמה? 

מאת    [ 03/05/2010 ]

מילים במאמר: 1111   [ נצפה 2387 פעמים ]

?יעוץ מיני   על מה ולמה?

לפני שנים אחדות בלבד, על סקאלת ההיסטוריה של הטיפול הפסיכולוגי, שררה בושה רבה סביב נושא קבלת יעוץ כל שהוא.  אנשים ראו בצורך לעזרה פסיכולוגית כמעין כשלון ברמה האישית. בימים שבו המשפחה המורחבת חיה בסביבה הקרובה והייתה קיימת תמיכה רבה מהגרעין המשפחתי, היה קל יותר לקבל הדרכה ויעוץ מבני המשפחה  והשבט שמסביב.  זה היה "הייעוץ הפסיכולוגי" של הדורות הקודמים.  גם בנושאים מיניים יכלו לייעץ, כל אחד על פי התרבות והידע הסביבתי.

המשפחה המורחבת שהייתה מורכבת מהורים, סבא וסבתא, דודים דודות, בני דודים, חברי ילדות, מכרים, חוזרת אחורה בהיסטוריה לחיי השבטים שעד לפני כמה עשרות שנים הייתה עדיין מוכרת בחברה שלנו.  המשפחה הייתה התמיכה היחידה בכל תחומי החיים. המשפחה הייתה חלק אינטגראלי של חיי היום יום.

היום- בחברה שלנו- המשפחה המורחבת כמעט ונעלמה. במקומה קמו והתפתחו קבוצות תמיכה המבוססות על מעמד, מקום ותרבות שבו הגרעין המשפחתי התפתח "אחרת" ונשאר מבודד ומנותק מהמקורות שלו.

לכן המשפחה הגרעינית ויתרה על האחריות לספק צרכים חברתיים שהיו מובנים מאליהם. הקרבה הפיזית, המגע, החיבוקים והקשר האינטימי פשוט הולכים נעלמים וכמעט אינם קיימים במסגרת המשפחתית היום.   התוצאה היא שאנחנו מחפשים מבנים חברתיים אלטרנטיביים על מנת למלא את מקומה של המשפחה הבסיסית והקהילה המסורתית שאפיינה משפחות מורחבות.

  חיפשנו את הפיתרון בבן הזוג שיגלם את כל התכונות שפעם החברה המורחבת סיפקה; אך תפקיד זה גדול מידי ובלתי אפשרי.  לחלל ריק זה נכנס הייעוץ המקצועי העוטף תחומים רבים, כמו למשל בעיות חברתיות, זוגיות, בדידות ומשפחתיות. הצורך הזה לייעוץ ולתמיכה קיים אצל כל אחד. כשאין תמיכה משפחתית ואין הרגל לפנות למשפחה מכיוון שהיא מפוזרת על פני היקום, מחפשים את האנשים בחברה שיכולים לעזור לנו במצבים שונים לתוכם אנחנו נקלעים.

בחברה של ימינו אנחנו פונים לייעוץ בתחומים רבים. יש לרובנו  רואה חשבון, יועץ מס, עורך דין, רופא משפחה, רופאים מומחים, יועצי חינוך בלימודים, פסיכולוגים ועוד. מקובל מאד לפנות לייעוץ בנושא שאינו בתחום שלנו וקיימים רבים כאלה. לא פונים רק בזמן צרה – פונים במיוחד על מנת למנוע צרות או כשאנחנו לא מצליחים לפתור בעיות בעצמנו.

לרוב קשה לאדם לראות את  היתרונות והיכולות של עצמו כמו שההפך  נכון אף הוא. אדם מתקשה להיות אובייקטיבי כלפי עצמו במיוחד בתחומים אינטימיים ואישיים שבהם הרגש מככב.

רבים הם האנשים, בזוגות או כבודדים, החווים דילמות/שאלות/בעיות בתחום המיני בשלב כל שהוא בחייהם. דילמות אלה יכולות לנבוע כתוצאה מחוסר ידע, מקשר בעייתי, מטראומה מינית, חוסר מודעות, מחוסר הערכה עצמית, דיכאון, בעיות בריאות או תרופות לא מתאימות. 

ישנם ליקויים מיניים אצל הגברים שהם תחומים מוכרים כמו לדוגמא הפרעות בזקפה, שפיכה מוקדמת ומהירה הגורמת לחוסר סיפוק מיני, חוסר התאמה בתשוקה מינית אצל בני הזוג. גם אצל הגבר חוסר ידע על גופו ועל גופה של האישה הינם גורמים נוספים לצורך בייעוץ. על חרדת ביצוע אפשר להתגבר בלימוד טכניקות התנהגותיות המדגישות את פן ההנאה על מנת לאפשר סקס שאינו ממוקד בחדירה בלבד.

אצל האישה מדברים רבות על חוסר התעוררות מינית, כאבים וצריבות בזמן החדירה הגורמים אף הם לחוסר תשוקה מינית. היום אנחנו יודעים שקשיים באורגזמות נובעים במקרים רבים מחוסר ידע וחוסר הכרות עם הגוף. אצל נשים שאינן מגיעות לאורגזמה יש לחקור  פחדים ונושאים הקשורים לאובדן  שליטה, רגשי אשמה, התייחסות לדימוי גוף, בעיות בקשר הזוגי, כעס, חוסר גירוי מספק, חוסר אמון, כאב וחוסר רטיבות.

 

הפרעות בזקפה הוא נושא הפועל לרעה בזוגיות ולא רק אצל הגבר. בת הזוג יכולה לתרגם תופעה זו כחוסר רגש כלפיה, כחוסר אהבה או כחוסר משיכה, כשבעצם התופעה נובעת ממצב שבו הגבר מנסה, במידה מופרזת, לספק את הפרטנרית שלו  ולגרום לה להנאה. לאורך זמן התנהגות כזאת הופכת לליקוי מיני. שפיכה מוקדמת הינה תופעה פתירה ביותר על ידי לימוד, התמקדות וריכוז.

 

חשוב לציין שאנשים באים לייעוץ מיני גם על מנת לשפר את התקשורת ביניהם בזמן הסקס; ישנם אנשים המבקשים להגיע לפשרות בעזרת יועץ מיני והיועץ הוא אז בתפקיד של מגשר.  ישנם זוגות  הזקוקים לעזרה בלהתגבר על המבוכה שלהם בסקס או להתגבר על תחום ספציפי במיניות שלהם שגורם להם לפחדים.  ישנם זוגות שאינם מסכימים על תדירות הסקס ביניהם ואינם מצליחים להתגבר על מכשול זה.  כאשר היוזמה לסקס נופלת תמיד על צד אחד והעניין בסקס אינו דומה, זה הוא מרשם בדוק למאבקי כוח ובעיות תקשורת שדורשות קבלת עזרה מאיש מקצוע.

כשאחד מבני הזוג מצליח להביע צורך בייעוץ מקצועי חשוב לפנות ליועץ מתאים בהזדמנות הראשונה האפשרית. לנושא המיני בזוגיות- היום במיוחד- יש חשיבות אדירה לקשר הזוגי ולהערכה העצמית שלנו. לכל אחד מאיתנו יש את הזכות ליהנות ממין מהנה ומספק -- עכשיו.

בפגישות הראשונות עם יועץ/ת במיניות מתקיימת הערכת מצב. היועץ/ת מבקש לשמוע על ההיסטוריה המינית והרפואית של המטופל וכל מידע שמתקבל נשאר חסוי באופן מוחלט. לאחר מפגשים אלה מביא המטפל אבחון ותוכנית עבודה שכוללת, בדרך כלל, תרגול והפעלה המכוונת ספציפית לכל מטופל ומטופל.

טיפול מיני אינו רק דיבורים ובכל שבוע המטפל מציע חוויות חדשות עבור המטופל לתרגל בביתו בפרטיות מוחלטת. על התרגול שנעשה בבית דנים בפגישה הבאה וכל בעיה או קושי נחקר מידית על מנת לאפשר למידה מחדש של התנהגות מינית חיובית ומספקת יותר. אחד התפקידים המודגשים יותר של המטפל הוא כמחנך במיניות ומספק מידע מדויק על אנטומיה, תגובות הגוף, 'ומעגל התגובה המינית' שלהם זקוק המטופל. יתכן  והמטפל ימליץ על ספרים או סרטים להעשיר את הרפרטואר המיני.

יועץ מיני מחנך, מנחה ומדריך את המטופלים לפתרון מתאים לענייניהם המיניים.  טיפול מיני אינו כולל מגע מיני או כל סוג של פעילות מינית בנוכחות המטפל. מטפלים מיניים חייבים להתנהל בצורה מקצועית ומוסרית עם המטופלים כל הזמן.

מפגש עם יועץ/ת מיני מתנהל בפגישות שבועיות ונמשך בין כמה שבועות ועד לכמה חודשים, תלוי בסיבה לבקשה לייעוץ. טבעי לחלוטין להרגיש מבוכה לבקש יעוץ בתחום המיניות ולרוב הפניה הראשונית דורשת אומץ ומאמץ.

בודדים וזוגות המבקשים עזרה מיועץ מיני לא צריכים להתעלם או להימנע מייעוץ מיני במחשבה שהנושא/משבר/שאלה ייעלמו מעצמם.  לעיתים נדירות דברים עוברים מעצמם. תוצאות הטיפול המיני הן מצוינות. לכן זכרו דבר אחד חשוב – לא משנה מה העניין האישי שלכם – אתם לא לבד! אומנם אין לכם את תמיכתה של המשפחה המורחבת של פעם, אבל קיימת עזרה אלטרנטיבית מצוינת.

 

נאוה לרנר MA ייעוץ מיני www.navalerner.com 0545239101מיניות כמו אוכל היינו צורך בסיסי של האדם,אלא שבשונה מאוכל שהוא תחום מושקע, נלמד, לגיטימי במיניות קשה לרובינו לבשל ולאכול גורמה.סטיגמות, איסורים, בושה וחוסר ידע, בעקר חוסר ידע מניבים ארוחה של לחם ומים...... זה משביע אך לא מספק...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב