דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דשא סינטטי - איך לבחור דשא סינטטי ואיפה לקנות? 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 3044 פעמים ]

דשא סינטטי – איך לבחור דשא סינטטי ואיפה לקנות?

 

בשנים האחרונות ענף הדשא הסיטטי עבר מהפך רציני. אם בעבר, הדשא הסינטטי, נראה כשטיח אמבט ירוק ושימש רק מקומות ציבוריים כפתרון דחוק לכיסוי משטחי בטון, או למניעת החלקה, בשנים האחרונות, התפתח הענף בצורה מרשימה, הדשא הסינטטי עבר שינוי, פותחו עשרות זנים חדשים ברמות רכות שונות, צפיפות עלים, צבעים, טקסטורות וכו', כך שהדשא הסינטטי הקיים היום בשוק, נראה כמעט כמו הדשא הטבעי, ניתן להשתמש בו כתחליף מדשאה מוצלח מאוד וכפתרון עצובי נפלא בגן. כמו כן, זני הדשא הסינטטי העכשוויים הנם בעלי עמידות גבוהה הן לצבע והן לגמישות העלים. בעבר, היו קיימים בארץ מס' זעום של יבואני דשא סינטטי, לעומת היום שמספרם מגיע לעשרות רבות ובשל משבר המים, בכל יום נוספים יבואנים חדשים. הדשא מיובא מכל רחבי העולם, ארה"ב, אירופה וסין.

וכעת נשאלת השאלה, איך אבחר את סוג הדשא הסינטטי המתאים לי, ובאיזו חברה? ראשית, עלינו להגדיר את היעוד המדויק של הדשא: לנוי בלבד, כאלמנט עיצובי, לדריכה מועטה, לדריכה אינטנסיבית, בתוך צמחיה, על ריצוף, קיר וכו'. לאחר שהגדרנו את הצרכים שלנו, נפנה למס חברות לקבל הצעת מחיר. לכל יבואן מס' זני דשא סינטטי, שכל אחד מהם הנו בעל צפיפות עלים שונה (כמה עלים לס"מ מרובע), אורך עלים וכו', כאשר רף המחירים נע על פי איכות הדשא. אם הדשא הנו לנוי בלבד, נוכל לקחת דשא פחות איכותי, ונבחר אותו על פי מראהו בלבד, אם הדשא מיועד לשימוש אינטנסיבי, יש לקחת דשא ברמה גבוהה יותר, שכמובן מחירו יהיה גם גבוה יותר. לאחר שהחלטנו על סוג הדשא, יש לוודא עם היבואן כמה שנות אחריות נקבל על הדשא, כולל אובדן צבע וגמישות העלים וכן, יש לוודא כי הדשא מכיל נוגד קרינה (אנטי UV), תנאי הכרחי לעמידות הדשא באקלים הישראלי. כל יבואן קובע שמות לסוגי הדשא שברשותו, על פי רצונו, ואין השמות משקפים את רמת הדשא ואיכותו ולכן, לא נוכל להשוות את סוגי הדשא מהיבואנים השונים על פי השמות, אלא, על פי המפרט הטכני של כל זן וזן ועל פי הקריטריונים שציינו לעייל, כמו כן, רצוי לבקש מהספק לראות עבודות קודמות שביצע, או שמכר להם דשא, מלפני כמה שנים, כיוון שקיימים בשוק ספקים חדשים המטעים את הציבור ביחס לשנות הוותק שלהם וכן, כך גם נוכל לראות את עמידות הדשא במשך מס' שנים ולא בפרוייקט חדש לגמרי.

רצוי לבקש מכל אחד מנותני הצעת המחיר, דוגמא קטנה של דשא, אותה כן נוכל להשוות לדשאים של המתחרים ואתה נוכל גם לוודא אח"כ, כי הדשא שראינו ובחרנו, הוא אכן הדשא שקבלנו בפועל ולא התבלבלנו. אם ברצוננו להתקין את הדשא לבד, יש לבצע מדידות מדויקות (כולל בלאי) ע"מ שלא יחסר לנו דשא בהתקנה, אם אנחנו מעוניינים שהיבואן יבצע עבורנו גם את העבודה, ראוי שיגיע נציג מטעמו לגינה/מגרש/ככר/ גן אירועים וכו', שלנו, יבצע את המדידות, ייתן הצעת מחיר במקום וישאיר לנו, כאמור, דוגמא מן הדשא שבחרנו. לאחר שיהיה בידנו כל המידע הנדרש: סוגי הדשא, המפרט הטכני שלהם, מראה הדשא, אחריות היצרן, ומחיר הדשא, נוכל להשוות בין כל ההצעות ולהחליט.

 

בהצלחה.

 www.doutsh.co.il

 

שלמה דויטש , מנהל חב' דויטש טכנולוגיות דשא ויבוא בע"מ, המיבאת,משכירה ומתקינה                דשא סינטטי באיכות הטובה ביותר, בשלל סוגים ומחירים 077-5100841/2 .054-2400381   http://www.doutsh.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב