1. משקיע לעולם לא יסכים לשים כסף ללא תוכנית עסקית + תקציר מנהלים מקצועי ואמיתי. אל תלדגו על השלב הזה... אף אחד לא נותן כסף על בסיס "העיניים היפות" שלנו או על בסיס אמון או "תאמין לי, אפשר להרוויח מליונים מהמוצר הזה..." כל משקיע רוצה לראות נתונים, הנחות יסוד ריאליות וכו'..
2.החלטתם שאתם הולכים עם העניין ברצינות ועד הסוף - יופי. עכשיו הזמן לדעת מה חייבת לכלול התוכנית שלכם (מעבר לכל הפרקים הידועים..). אז ככה : ניתוח התנהגות צרכנים אופינית (לעיתים ניתן להשיג רק באמצעות סקרי שוק..) - המשקיע שלכם חייב לדעת באיזו רמת הסתברות הצרכנים שלכם יקנו ממכם את המוצר לפי הסכום שאתם דורשים. מה עוד - נתח שוק כמובן (נתח שוק זה יחס ההמרה בין גודל השוק הפטנציאלי לבין צפי כמות זרימת הלקוחות). מה עוד - תוכנית השיווק והמכירות - לא מספיק לכתוב נפרסם בגוגל, בעיתון המקומי וכו' - יש לדעת ליצור קונפסט שיווקי נכון (בדר"כ מומחה שיווק טוב יכול לתרגם מוצר למסרים השיווקים הנכונים, כאלו שיעשו את העבודה על הלקוח..), כמו כן יש לתכנן תוכנית שיווקית מדוייקת ולהראות הנחות יסוד להצלחות (הצלחה של תוכנית שיווק הינה עמידה ביעד כמות הלקוחות המתעניינים). לגבי תוכנית המכירות יש לגבש אסטרטגיית מכירה וגם כן להראות הנחות יסוד להצלחה- "..למה שרשת השיווק הזו תסגור איתך - על בסיס מה אתה מניח זאת ?..." , "..למה שהלקוח הזה יקנה את תכיר הניקיון החדיש הזה - למה שלא ימשיך לקנות את התכשיר שכבר 15 שנים נמכר בסופר..? כיצד תשכנע אותו ?...". בקיצור, תוכנית השיווק והמכירות צריכה להיות מבוססת על ניתוח הצרכנים שעשיתם (עדיף לפי סקר שוק..) לתת מענה, תכנון מדוייק והנחות יסוד ריאליות בדבר כמות הלקוחות שיגיעו וכמה מתוכם יסגרו וישלמו. מה עוד - לבסוף יש להראות את המצב הפיננסי העתידי ומתוכו לגזור את העסקה שאתם מציעים למשקיע.
3.התהליך בדר"כ פשוט וחד גוני : בהתחלה מכינים תוכנית עסקית, לאחר מכן מעבירים אותה למנהל פיתוח עסקי, לאחר מכן מבצעים פגישה בין היזם למנהל הפיתוח העסקי, ולאחר מכן מנהל הפיתוח העסקי מתחיל לאתר את המשקיעים הרצויים (לפי סוג הענף, היקף פעילות, סכום הגיוס וכו').
עד כאן עד קצה המזלג..
חברת "מצפן לעסקים" - מומחים בהכנת תוכניות עסקיות לצורך גיוס הלוואה/משקיע ובאיתור וגיוס משקיעים. 03-9213668 www.yeutz4u.fav.co.il