דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לטייל בהודו ולהישאר שפוי 

מאת    [ 02/05/2010 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 4267 פעמים ]

מי מאיתנו לא חלם על טיול בהודו? או דמיין להגיע למקום המופלא הזה, לשכוח מהלחץ  ומהשגרה, ללבוש שרוואל ולשכב על ערסל בשאנטי?

עכשיו אני רוצה שתעצמו את העיניים ותפליגו איתי בדמיון אל ארץ רחוקה ומלאת ההפתעות , בה אתם יכולים לשכוח מכל מה שהכרתם עד היום - מקום בו הפרות מסתובבות להנאתן ברחוב יחד עם ריקשות, מכוניות ובני אדם,  הרחוב הטיפוסי נראה ככאוס מוחלט ובו זמנית  גם כהרמוניה מושלמת, הריחות עזים וחריפים, תבלינים ארומתיים מציפים את חוש הריח ומנה גדושה של הפתעות בלתי צפויות מחכה לכם מידי יום.

או קיי, תעצרו כאן!

 אני אגלה לכם סוד קטן - הודו יכולה להיות בדיוק הטיול החלומי שדמיינתם, או סיוט ארוך ומתמשך שבסופו תיאלצו לארוז את המוצ'ילות ולברוח.

כדי שבאמת תוכלו  ליהנות ממנה, הנה 5 כללי זהב לטיול מוצלח בהודו.

1.      כלל ראשון וחשוב ביותר - לפני הגעה למקום חדש עשו הכנה מוקדמת. קראו מעט במדריך טיולים, ואם אתם לא מהסוג הזה של המטיילים, לפחות דברו עם אחרים שבאים משם או טיילו שם בעבר. רשמו לכם שם של גסט האוס/מלון אמין, הכירו את האזור בו התיירים מתגוררים. בד"כ הנחיתה שם תהיה קלה יותר. אחרי יום יומיים תמיד אפשר לעבור מלון. הודו היא תת יבשת, והנסיעות ממקום למקום בד"כ ארוכות ומתישות. חסכו לעצמכם הסתובבויות מיותרות בעיר סואנת אחרי נסיעה של 15 שעות, כי לא טרחתם לברר לפני כן איפה יש  גסט האוס סביר.

2.      לעולם אל תגיעו למקום חדש באמצע הלילה. נכון שכבר טיילתם לפני כן, ונכון שאתם לא מפחדים מכלום אבל אתם לא ממש רוצים למצוא את עצמכם מורדים מהאוטובוס באישון לילה  בעיר זרה. ועכשיו מה? אתם מגלים שכדי להגיע ליעד הנכסף  צריך לקחת מונית (כן, הוא נמצא בצד השני של העיר) ונהג המונית  ישן עכשיו, אז לכו ברגל 7 ק"מ או חכו לבוקר..

בזמן קניית כרטיס האוטובוס/טיסה/רכבת תמיד תוודאו את שעת ההגעה ליעד המבוקש, ותדאגו לתאם את לוחות הזמנים כך שההגעה תהיה באור יום.

3.      בנות יקרות, הכלל הזה הוא במיוחד עבורכן - הגעתן למקום חדש, יופי! תתלבשו בהתאם!                                       חשוב שתבינו משהו - הודים לא רגילים לחשיפת איברים נשיים בפומבי, למעשה לא מקובל להתנשק בפרהסיה או להפגין אקט אהבה בין גבר לאישה. מה זה אומר לגבינו? ברגע שלא תתנהגי לפי הקודים התרבותיים, ובתמימות של תיירת מערבית תלבשי גופייה וחצאית באורך הברך, מייד תזכי לצביטה בישבן, היצמדויות ספונטניות ואפילו הצצה בהתרגשות מתחת לחצאית (כן, זה אמיתי!) תני להם קצת איברים חשופים ותהפכי לחלומם הרטוב של המוני הודים מזילי ריר. תדאגי תמיד ללבוש חולצה עם שרוול ומכנס או חצאית ארוכה.   אחר כך הביטי סביבך וראי מה קוד הלבוש באותו מקום, והתאימי עצמך לסביבה.

4.      מי לא שמע על אומנות ההתמקחות בהודו (bargaining)? נכון , בהודו מתמקחים על כל דבר (חוץ מעל אוכל במסעדה) - על המונית משדה התעופה, על החדר במלון, סיור בעיר ובעיקר על קניות.  זכרו שהתמקחות היא לא הכרזת מלחמה! אם תהפכו אותה לכזו, מהר מאוד תמצאו את עצמכם מותשים לחלוטין.

השתדלו לעשות זאת בהומור ובצורה חיובית ומכבדת. ככה גם הצד השני, שבמקרה זה הוא מוכר הודי חביב, ירצה לשתף פעולה ולא ירגיש נפגע או מנוצל.

ותמיד תזכרו שה-10 רופי עליהם אתם מתווכחים יותר מחצי שעה שווים לו (למוכר)הרבה יותר מאשר לכם.

5.     זמן היציאה של האוטובוס - בגדר המלצה בלבד!  סוף סוף החלטתם להמשיך ליעד הבא (אחרי שביליתם את החודשיים האחרונים על מרפסת הגסט האוס), ארזתם את התיק הענק והכבד שלכם, החזרתם את המפתחות של החדר, נפרדתם מהחבר'ה וקניתם כרטיס אוטובוס, זמן יציאה: 16:00 אורך הנסיעה: 20 שעות.

אתם מגיעים לנקודת היציאה, מחכים שעה שעתיים שלוש.. אחרי 5 שעות של ציפייה לאוטובוס המיוחל, מגיע קרוב משפחה של הנהג ומתנצל על הזמן שחיכיתם, אבל האוטובוס לא יצא היום. יש תקלה. תגיעו מחר באותה השעה.

* קחו נשימה גדולה, חייכו חיוך ענק וזכרו שאתם בהודו, וזה מה שהופך את המקום לכל כך מיוחד- כל תכנית נתונה לשינוי..אז לא כדאי באמת לתכנן, אלא לקבל את המציאות החדשה באהבה.

לסיום, טיול בהודו יכול להיות הנאה צרופה או טירוף מוחלט.  זה תלוי רק בכם! קחו מנה גדושה של  סבלנות, הרבה מצב רוח טוב והכינו את עצמכם להרפתקה של חייכם.

טיול מהנה!

טלי בר הייפלר הינה מקדמת אתרים  וחובבת טיולים ותיקה.
חייתה בחו"ל 8 שנים מתוכן שנתיים בגוואטמלה, שם ניהלה עסק ליבוא טקסטיל מהמזרח הרחוק.
מטיילת בעולם מזה 13 שנים -  תאילנד, נפאל, יפן, הודו, ארה"ב, קנדה, מקסיקו, גוואטמלה, דרום אמריקה והיד עוד נטוייה!!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב