דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי אנגלית - טיפים שימושיים לתרגול השפה בסביבה היומיומית 

מאת    [ 30/04/2010 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3497 פעמים ]

שליטה בשפה האנגלית (ובכל שפה) מצריכה תרגול אינטנסיבי. אם אתם מעוניינים לרכוש שליטה בשפה האנגלית כדאי להבין שלימודי אנגלית אינם מסתכמים בנוכחות בשיעורים במסגרת כזו או אחרת, אלא שימוש תדיר בשפה, בחיי היומיום.

נניח והקדשתם זמן ללמידת שפה זרה ואז הזנחתם אותה - תגלו מהר מאד כי מילים הולכות לכם לאיבוד וכי אתם לא מצליחים לזכור פירושים של מילים. יתרה מכך, הקושי הגדול ביותר יצוץ כאשר תגלו שאבד לכם הביטחון בשפה. לכן, אם החלטתם כי רכישת שפה זרה חשובה לכם עליכם לתרגל את השימוש בה באופן תמידי בכל האספקטים של השפה, כלומר דיבור, כתיבה וקריאה.

מבין מגוון השפות שניתן ללמוד אותן בבתי ספר לשפות, אנגלית היא השפה המבוקשת ביותר וזאת בשל הדומיננטיות הרבה שלה בעולם. אנגלית היא שפת התרבות של העולם המערבי והיא השפה השלטת בעולם התיירות והעסקים. האנגלית סובבת אותנו מדי יום. עובדות אלה הופכות את האופציות לתרגול השפה האנגלית בחיי היומיום לזמינות יותר משפות אחרות – תופעה שיש לנצל אותה לטובה.

בכדי לרכוש מיומנות פרקטית באנגלית עליכם לחבר בין לימודי אנגלית המתרכזים בפיתוח יכולות במסגרת תקשורת יומיומית עם הסביבה, לבין תרגול עצמאי ויזום. זכרו כי לימודי אנגלית רציניים דורשים מתלמידים מחויבות ומוטיבציה. ככל שתתרגלו את שפה האנגלית ביומיום כך תעשירו את השפה שלכם ותרכשו ביטחון עצמי.

לימודי  אנגלית – מי מפחד לדבר באנגלית?


נסו לדבר באנגלית בכל הזדמנות. אם אתם מכירים מישהו מחוץ לארץ, אם אתם נתקלים בדובר אנגלית בעבודה או בשעות הפנאי - אל תתביישו, נסו ליזום שיחה. אין כמו שימוש אקטיבי בשפה לבניית ביטחון עצמי - אל תתביישו לטעות. זכרו כי כמעט כל אדם המנסה לרכוש שליטה בשפה זרה מתקשה בהתחלה ומשפטיו אינם מתאפיינים בתחביר מושלם ומבטא בריטי או אמריקאי. אנשים סביבכם לרוב יגלו הרבה יותר סבלנות משנדמה לכם והביקורת הכי גרועה שתקבלו תהיה בינכם לבין עצמכם.

יתרה מכך, אף אחד  לא מצפה מכם לדבר אנגלית במבטא בריטי, המבטא הישראלי שלכם, במרבית הסיטואציות, לא יהפוך את האנגלית שלכם לפחות  טובה או אתכם לאנשי שיחה פחות מעניינים. הדבר היחיד שיצפו מכם – הוא שתדברו אנגלית בביטחון ושאפילו את הטעויות שלכם – תבטאו בקול רם וברור.

צפו בחדשות באנגלית

שידורי החדשות ב- CNN וה-BBC מהווים דרך יעילה ומעניינת להאזנה לשפה האנגלית שיכולה להפיח עניין רב בלימודי האנגלית שלכם. השפה בחדשות באנגלית כוללת אוצר מילים שימושי הלקוח מהיומיום וגם מפיחה עניין בלימודי האנגלית שלכם. ככלל קרייני חדשות מדברים בשפה תקנית והוגים את המילים באופן ברור יותר בהשוואה לשחקנים בסרטי טלוויזיה.

קריאה באנגלית - לימודי אנגלית לא מסתכמים רק בקריאה מספר לימוד

קיימים אינסוף מקורות לחומרי קריאה מעניינים באנגלית. ניתן לקרוא את עיתוני החדשות השונים וחלק מהם אף מחולקים לרמות באנגלית. למעשה אתם יכולים לקרוא כל מה שמעניין אתכם – מגזיני אופנה, עיתוני נשיונל ג'יאוגרפיק וכו'. קריאה באנגלית ברכבת או בהמתנה לאוטובוס תפיג שעמום וכך אף תבלו זמן מבוזבז באופן פרודוקטיבי שיעשיר את לימודי האנגלית שלכם.

כתבו  באנגלית

כולנו מתכתבים באימיילים. כתבו באנגלית לחבריכם או לקרובי משפחה בארץ או בחוץ לארץ. כתיבת אימיילים היא דרך זמינה ומודרנית לתרגול כתיבה באנגלית וגם מהווים מקום נחמד לבטא את עצמכם. האינטרנט מהווה במה מצוינת ללימודי אנגלית – אם באמצעות גלישה באתרים באנגלית, ביצירת קשר עם דוברי אנגלית מכל רחבי העולם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, יו טיוב ובהשתתפות בפורומים בכל נושא שמעניין אתכם.

שמי שיר ואני חובבת לימודי אנגלית ושפות אחרות. כותבת מגוון מאמרים על לימוד אנגלית ורכישת ביטחון בשפה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב