דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות ההנקה על פי מחקרים עדכניים 

מאת    [ 29/04/2010 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2052 פעמים ]

יתרונות ההנקה על פי מחקרים עדכניים

לכאורה, נתפסת הנקה כפעולה הטבעית ביותר המתרחשת בין אם ובין ילדיה מרגע לידתם. מדוע לכאורה? משום שהקדמה הביאה עמה את האפשרות לוותר על הנקה, אם אם וסיבותיה שלה, ולהאכיל את התינוקות באמצעות תרכובת מזון לתינוקות.

אז נכון שהטכנולוגיות התקדמו, אבל החשיבות של ההנקה לא השתנתה. נהפוך הוא, על פי מחקרים עדכניים יתרונות ההנקה רבים ומגוונים, הן עבור התפתחות התינוק והן עבור אימו.


יתרונות ההנקה לתינוק ? הרבה מעבר לחלב...

לא בכדי יצר אותנו כך הטבע. גוף האדם הוא אחת המכונות החכמות והיעילות ביותר, ומנגנון ההאכלה שלנו כיונקים משופע ביתרונות. כך, הרכבו של חלב האם מהווה מזון מושלם המותאם לצרכי התינוק בכל גיל, מקום ושעה, ומשתנה ככל שהתינוק גדל.

לדוגמא, לאחר הלידה חלב האם נקרא קולוסטרום, נוזל עשיר במיוחד בנוגדנים ומותאם בכמותו ובהרכבו לתינוק הנולד, ומהווה מפתח ראשוני להגנה מפני מחלות. בימים שלאחר מכן, משתנים הרכב החלב ורמות הנוגדנים והשומן שבו, בהתאם לצרכי התינוק המתפתח, כך שזה יקבל את ההגנה החיסונית לה הוא זקוק.


יתרונות ההנקה ? המחקרים מדברים בעד עצמם

מחקרים שונים בתחום יתרונות ההנקה מוכיחים, כי תינוקות, שחוו הנקה, חולים פחות במחלות זיהומיות ובמחלות כרוניות מסוימות, והם מועדים לפתח פחות אלרגיות לוקמיות או סוכרת נעורים. בנוסף יתרונות ההנקה נוגעים גם להתפתחות אינטלקטואלית מיטבית, להפחתת הסיכון בפני תסמונת המוות בעריסה, וככלל, בקרב תינוקות יונקים ישנם אחוזי אשפוז, תחלואה ותמותה נמוכים יחסית.

כמו כן, הרכבו הייחודי של חלב האם מותאם בצורה מושלמת למערכת העיכול החדשה והפגיעה של התינוק, שאינה מפותחת דיה לעיכול של חלבונים ושל מרכיבים אחרים. חלקם של מרכיבי החלב מסייעים להגנה ושמירה על מערכת העיכול, בכך שהם מונעים את כניסתם של גורמים מזהמים, וחלקם מסייעים בהגנה אקטיבית על מערכת העיכול ? מדובר בפרמטר חשוב של יתרונות ההנקה.


יתרונות ההנקה לאם ? שיהיה לבריאות!

הנקה לא רק מחזקת את הקשר הנפשי בין האם והתינוק, אלא בזכותה של הנקה זוכה האם להגנה על בריאותה, הנקה מפחיתה את הסיכויים לפתח סרטן שד או שחלות, הנקה מסייעת בכיווצה של הרחם ובשריפת השומנים שלאחר הלידה, היא מאזנת את המערך ההורמונאלי בגופה של האם לאחר הלידה, ואף הסיכויים לפתח אוסטיאופורוזיס ושברים בעצמות הירך מופחתים בזכות הנקה, כך שמדובר במנגנון מושלם של הטבע.


בנוסף על אלו, יתרונות ההנקה הם גם כלכליים. בזכות הנקה נחסכת קניית תרכובות מזון  לתינוקות ורכישת בקבוקים - הוצאה משמעותית לכל הדיעות, בהתחשב בכך שמדובר בתקופה של שנתיים- שלוש מחייו של הילד.

אז אין ספק, שהבנו את יתרונות ההנקה וחשיבותה לאם ולתינוק, אך לעיתים, מתגלים קשיים בתהליך הטבעי הזה. בדיוק לשם כך ניתן להיעזר בשירותיה של יועצת הנקה מוסמכת IBCLC. זוהי יועצת, שהוכשרה לייעוץ הנקה באופן מקצועי ועברה מבחן בינלאומי בתחום ייעוץ הנקה. בין היתר מנחה יועצת הנקה את האם כיצד להניק, מלמדת אותה טכניקות שונות, מסבירה לה איך לנהל את תהליך ההנקה, איך לזהות סימנים להנקה מוצלחת, כיצד לפעול במקרים של פצעים, כאבים וגודש בשד, ומעירה את תשומת לב האם ממה יש להימנע במהלך הנקה ואיך למקסם את יתרונות ההנקה.

יתרונות ההנקה הרבים הם שהובילו את משרד הבריאות הישראלי ואת ארגון הבריאות העולמי WHO, להוציא המלצה רשמית על הנקה בלעדית למשך 6 חודשים ללא כל תוספות, ועל המשך הנקה עד לגיל שנה לפחות.

 

 

 

לילך שי : יועצת הנקה IBCLC עם רישיוןבינלאומי לייעוץ הנקה ואחות מוסמכת בעלת ניסיון ויידע מקצועי רב שנים כאחות ובייעוץ הנקה. לייעוץ התקשרו 050-5765597 
פרסום ברשת ע"י אסי גולדברג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב