דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני ועונות השנה 

מאת    [ 27/04/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 2053 פעמים ]

הרפואה הסינית ועונות השנה

דיקור סיני הוא כלי  ריפוי בו משתמשת הרפואה הסינית העתיקה מזה אלפי שנים. בעת התהוות הרפואה הסינית, הסתמכו החכמים הסיניים רבות על הטבע ועל עונות השנה הנעות בו ומתחוללות בו, ומייצרות תהליכים שונים, שבהם משתתף גם האדם, וגופו מושפע  מהשינויים והתנועה.

הרפואה הסינית משתמשת בעונות השנה כדי להסביר תהליכים שונים  וכדי לתת מענה לטיפול בהם בו זמנית. סקירה קצרה של סימפטומים שיש למטופל וקישורם לעונה באותו הרגע, יכולה לתת סיבה טובה וגם דרך יעילה לטיפול. לאדם יש מורכבות שהיא יותר מסימפטומים הקשורים בעונה בלבד, אך יחד עם אלו, בנוסף על הבנה טובה של חוסר ההרמוניה אליה נקלע, יוכל המטפל בדיקור סיני לקבל תמונה שלמה יותר של המטופל.

חורף הוא זמן  ההתכנסות

החורף הוא הזמן הטוב להתכנסות והזנה של יין, אנרגיה נשית ומכילה יותר. בתקופה זו נהוג לשמור על חום הגוף ולחות שתעמוד מנגד ליובש  ולקור שבחוץ.

מי שסובל הרבה ממזג האוויר העונתי הזה הוא האיברים  החמים שמתקררים כמו הטחול, הכליות, הקיבה, למשל, איברים קרים שמתקררים בעודף, וכן אלו הזקוקים ללחות כמו הריאות.

ריאות יבשות למשל יהיו מצע טוב לפתוגנים, חיידקים  או וירוסים, הפולשים מבחוץ, דרך האוויר אותו אנו נושמים. בעונת החורף מתרבות מחלות דרכי הנשימה למשל. אפרסק הוא  פרי שמזין יין וכך גם בננה, שיוצרת ליחה, אך מזינה יין. וצמח החואן צ'י, האסטרגלוס המערבי, מחזק ומרים צ'י, מה שעוזר בעיקר במניעה, אך גם בטיפול במחלות דרכי הנשימה, בהקשר זה של חורף.

הקיץ הוא זמן  הפריצה

הקיץ הוא העונה  היאנגית, עונה בה הכל נמצא ומתחולל מחוץ לנו. זמן טוב לאהבות, זמן טוב להתעסק בכל מה שאינו דורש מחשבה, וזמן מצוין לבלות.

מי שבתקופה זו נחלש הם האיברים החמים שמתחממים ביתר, ומערכות הגוף שנעות מהר יותר, ומתישות  את עצמן, כמו גם הבלוטות השונות, דוגמת  התירואיד או הלימפות.

הלחות בתקופה זו גורמת  לעומס מטבולי ממזונות לחים, בנוסף  לתשישות פיזית עקב נסיונות הגוף לאזן את עצמו ביחס לאנרגיה בסביבה שלו, המושפעת מעונה זו של חום ומהירות.

עם זאת, מזונות צוננים כמו מלון או אבטיח, שמצוין גם לכליות שעובדות עם אספקה מעטה יותר של נוזלים אצל מרבית האוכלוסייה, עשויים לתת הרגשה יותר טובה, שמתחילה מהקיסר, הרי הוא הלב וזורמת לשאר איברי הגוף.

האביב הוא עונת ההתחדשות

בין החורף לקיץ יש תקופת מעבר הנקראת אביב. בעונה זו נהוג לעשות ניקוי כבד כדי לפנות  את עודפי העונה בה התנועה היתה איטית ויינית, מכילה, ונאגרה אנרגיה רבה בגוף, שחלקה פסולת וחלקה טובה לשימוש ותועיל כמחסן לעונת הקיץ.

בעונה זו נפרץ המעטה  שכיסה את הגוף, ומתחילה שוב תקשורת אמיתית עם הסביבה, ניצנים של פריחה ילוו גם כן גדילה של האדם והתפתחות, ובשלות הגוף והמערכות שבו.

מאכלים כמו אורז יעשו את המעבר פשוט וקל יותר, בשל  האיכות הניאטרלית שבו, והקלילות שלו לעומת דגנים כמו חיטה, או מזונות בסיסיים אחרים, המתאימים יותר לעונת החורף. מאכלים קיציים מוקדם מדי, לא יתנו הזנה מספקת לצ'י הקיבה, וכדי להמעיט בארוחות בצורה מאוזנת, עד שבימות הקיץ הגוף יתנהל כשורה אחרי הכל.

הסתיו היא עונת ההשלה

השלת הקליפות נעשית  בסתיו, כמו שלכת של עלי העצים, והגוף  נשאר במערומיו, מחכה שוב להתכנסות החורפית  ולהתעמקות הפנימית.

הסתיו היא עונת המעבר בין הלחות לבין היובש, ופעמים רבות בעונה זו כבר נמצאת הלחות בשיאה ומתחילים ניצני צינון ומחלות חורף לראשונה, שיעול רטוב המכייח את הליחה החוצה, ודרכים שונות שבהם מסלק הגוף את החום שבו.

מזונות חריפים טובים  לעונה זו, כפלפלת או שום ובצל, שמיטיבים עם איברים המתמודדים עם הלחות כמו  הריאות והמעיים. המעיים למשל, מתנקים בענה זו ומתכוננים לתזונה אינטנסיבית יותר, שבמהלכה, תפקידם לפרק ולספוג את חומרי ההזנה גדול.

עונות השנה ודיקור סיני

בידי הדיקור הסיני  יש את האפשרות לאזן תנועות שונות  של אנרגיה שנעשו בחוסר התאמה לעונה  שבה אנחנו נמצאים, כמו מזגנים באמצע  הקיץ, מה שאופייני לתרבות היום.

מטופל שאינו נשמע לעונות השנה, ניזון מהמזונות בסופר  ואינו מבדיל בין מה שטבעי לאכול  כעת ומה שמפריע לגוף להתנהל בטבעיות, עלול למצוא את עצמו סובל מחוסר הרמוניה, שתביא למחלה, קושי או כאב. את אלו ניתן לפתור באמצעות דיקור סיני

דיקורנט הוא פורטל לדיקור סיני.  http://www.dikurnet.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב