דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לומדים בחוג לקולנוע? 

מאת    [ 26/04/2010 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2924 פעמים ]

הקולנוע הפך בשנים האחרונות לתחום לימוד פופולארי ומבוקש. רבים מבקשים להשתלב בתעשיית הקולנוע - תעשייה דינאמית ומצליחה, המתאפיינת בטכנולוגיה מתפתחת ומתקדמת, ומגיעה למיליוני אנשים ברחבי העולם, המתמכרים לחוויה החושית והחושנית שמספק מדיום זה. קריירה קולנועית היא חלומם של צעירים רבים, המבינים שהצעד הראשון בדרך למימוש כישרונם וחזונם האומנותי הוא לימודים אקדמיים גבוהים במוסדות להשכלה גבוהה, המעניקים לתלמידיהם הכשרה ראויה ומקיפה של התחום.

מה לומדים בחוג לקולנוע המכין אותנו לתחום יצירתי ותחרותי זה? מספר מוסדות אקדמיים בישראל מציעים מגוון של מסלולים לתואר ראשון בקולנוע: תואר בקולנוע וטלוויזיה (B.A), תואר (B.Ed) המשלב תעודת הוראה ומאפשר לבוגרים לעסוק גם בתחום הוראת הקולנוע, תואר באומנות הקולנוע (B.FA) ועוד. חוגים לקולנוע במוסדדות אקדמיים מציעים לסטודנטים תכנים שונים בהתאם למוסד הלימוד ולמסלול ההתמחות הנבחר. באופן כללי, לימודי קולנוע כוללים חומרים עיוניים עשירים והכשרה מקצועית בתחום העשייה הקולנועית.

תכנים עיוניים בחוג לקולנוע

החוג לקולנוע מציע לתלמידיו קורסים רבים ומגוונים בתחום הקולנוע המשלבים תיאוריות מתחומים שונים וביניהם: טכנולוגיה, תרבות, תיאטרון, פוליטיקה ועוד. בנוסף, מציע החוג לקולנוע קורסים תיאורטיים המציגים את המאפיינים של הז'אנרים השונים בתחום הקולנוע שעל כל איש קולנוע להכיר באופן מעמיק: סרטי תעודה, סרטי פעולה, סרטי דרמה, אימה ועוד. כמו כן, במסגרת לימודים בחוג לקולנוע צופים הסטודנטים ביצירות קולנועיות חשובות שהובילו את ההתפתחות ההיסטורית של הקולנוע ויכולים לעקוב אחר הדרך המרתקת בה הקולנוע הפך מהראינוע של תחילת המאה ה-20 למיצג הוויזואלי המרשים כפי שאנו מכירים אותו היום.

תהליך הלמידה מורכב לא רק מתהליך התבוננות בסרטים ושינון חומר עיוני, אלא ניתן גם דגש אנליטי וביקורתי אודות ההיבטים החברתיים, התרבותיים והפוליטיים בהם עוסק סרט הקולנוע. בקורסים בחוג לקולנוע תלמדו על התפקוד רב-ההשפעה של הקולנוע ככלי תקשורת המונים וחשיבותו של הקולנוע כמראה של החברה האנושית.

הכלים האנליטיים שרוכשים הסטודנטים במסגרת לימודיהם בחוג לקולנוע מעניקים להם יכולת התבוננות והבנה מעמיקה ומורכבת אודות סרטים מודרניים. לדוגמה, טרילוגיית מטריקס מתאפיינת לא רק באפקטים טכנולוגיים מסחררים ומעוררי השתאות, אלא משופעת ברבדים של משמעויות פילוסופיות הדנות במשמעות המציאות בעולם המודרני. באופן זה הסטודנטים נחשפים לגישות תיאורטיות שונות של פרשנות המציאות בעולם המודרני כמו תיאוריית הפוסט-מודרניזם. כמו כן, חשיפה לסוגים וזרמים שונים של קולנוע מרחיבה את אופקיו של הסטודנטים, ומעצבת את תפיסת עולמם האסתטית והסגנונית.

במסגרת לימודים הקולנוע נחשפים התלמידים לתהליך יצירת סרט הקולנוע הלכה למעשה. במוסדות אקדמיים שונים החוג לקולנוע מגייס אנשי מקצוע מובילים המלמדים את הסטודנטים על תהליך יצירת הסרט מתחילתו ועד סופו הכולל מגוון רחב של תפקידים : כתיבת התסריט, בימוי, צילום, הפקה ועוד.

הכשרה מעשית ביצירה קולנועית

למידת החומר העיוני בחוג לקולנוע מלווה ברכישת ידע פרקטי רב. במהלך הלימודים הסטודנטים לא רק לומדים על תהליכי כתיבה ובימוי אלא מתנסים בעצמם בכתיבת תסריטים, בימוי שחקנים, צילום סצנות ותפקידים נוספים בתהליך יצירת סרט. כל אלה נעשים תוך ליווי, תמיכה וביקורת מצד אנשי קולנוע מנוסים.

לכל חוג לקולנוע דרישות שונות משלו בהתאם למסלול הלימוד אך כמעט כל חוג לקולנוע באשר הוא דורש מן התלמיד הצגת עבודות גמר – הכולל בדרך כלל סרטים קצרים. בסופם של הלימודים בהתאם לדרישותיו של החוג לקולנוע, יוצאים התלמידים עם עבודות גמר, עם תעודה בידם ועם ניסיון תיאורטי ומעשי. אין ספק כי בוגרי החוג לקולנוע מחזיקים בסיום הלימודים את ארגז הכלים הנחוץ לתחילת דרכם בעולם הקולנוע.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב