כולנו מהופנטים מהפרסום בטלויזיה. 37% מההכנסה על פרסומות מגיעות ממדיה זו, ומשם מצטט כל אזרח ישראלי את הפרסומת הטרנדית (השבוע זו הפרסומת למאסט- ישראל "מתרטבת").
אז איך באמת בוחרים משרד פרסום? הרי הרבה מהפרסומות בטלויזיה הן מגניבות, חלקן אפילו אפקטיבי, והן מתחלקות בין משרדי פרסום שונים ומגוונים.
יש להתאים בין התקציב והמדיה הדרושה, לבין ההתמחות של כל משרד פרסום. לקוח "קטן", שתקציב הפרסום שלו אינו עולה על כמה עשרות- מאות אלפי שקלים בשנה, לא ימצא בית חם באחד המשרדים הגדולים, הרגילים לעבוד עם לקוחות המשקיעים לעיתים מעל מליון דולר לקמפיין בודד.
לעיתים למשרדים קטנים יותר חסר "עמוד השדרה" לעמוד מול לקוח ולהסביר לו שדוקא הפרסום הנועז, זה שממנו הלקוח עצמו מסתייג וחושש, הוא הפרסום שיגיע לקהל היעד המבוקש, והוא זה שיניע אותם לפעולה.
המשרד בו אני עובד, מחזיק מס מגוון של מחלקות עם התמחויות שונות: קריאייטיב, מודעות, אינטרנט, מכרזים, רדיו וכו'.
אבל ללא ספק ההתמחות המרכזית של המשרד היא רכש מדיה. לא אחת פנו אלינו לקוחות, אם גדולים מאד ואם קטנים ברמה המקומית, ונעזרו ביכולתנו להשיג מחיר תחרותי וללא עמלה לכל סוג מדיה שבחרו, החל מטלויזיה או אינטרנט, דרך חוצות ואוטובוסים, וכלה בעיתונות רדיו או אפילו פלאיירים.
לכן גם אם יש לך משרד שאיתו אתה רגיל לעבוד ואוהב את שירותיו,כדאי לזכור שהמדיה עצמה היא חלק עקרי ונכבד מתקציב הפרסום, ויש משרדים היכולים להעניק מדיה בפריסה ארצית ובמחיר זול במיוחד.
הכותב הינו קופירייטר במוקד המודעות הארצי, משרד פרסום המתמחה ברכש מדיה